Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Vi som skal ha iX3  (Lest 746 ganger)

bobakka

• Sr. Member
    • Vis profil
Vi som skal ha iX3
« på: Fredag 17. Juli 2020, klokken 17:42 »
Etter overveielser har jeg bestemt meg for iX3.

Det er basert på at det er en premium-SUV med lang rekkevidde og grei pris etter rabatter samt mulighet for henger og taklast.

iX3 fully charged har mye flott utstyr som vil holde seg godt i pris.
Rekkevidden er blant de lengste for SUV'ene - manglende rekkevidde er antakelig for meg det som blir det fremste irritasjonsmomentet over tid og gå ut over eiergleden.
Selv om listeprisen er 50-100 k for høy, så er prisen etter reservasjonsholder- og storkunde-rabattene godt under de andre premium SUV'ene.

4wd skulle jeg gjerne hatt, men tviler på at det har noen praktisk betydning i min eiertid - dvs. at jeg verken jeg setter meg fast eller ikke kommer frem - basert på bosted og hytteplassering.

Tung hengervekt skulle jeg gjerne hatt, og mangel på den gjør at jeg fremdeles beholder min Toyota Landcruiser - 3500 kg hengervekt og som også vil gi meg 4WD og eksepsjonell rekkevidde - den dagen jeg trenger det.

For meg blir iX3 det beste valget for elbil basert på mine behov og utvalget av elbiler i dag og det neste året.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 bestilt. Slutt på rekkeviddeangst?
Fossilbil kun for laaangtur og tilhenger.

hELgenen

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Vi som skal ha iX3
« Svar #1 på: Fredag 17. Juli 2020, klokken 18:39 »
Hvor langt ned i pris tror du at du kommer for en godt utstyrt variant etter alle mulige rabatter?

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Fredag 17. Juli 2020, klokken 21:03 »
Stemmer det at de gir ekstra rabatt til reservasjonsholdere ? I så fall, hvor mye er det snakk om ?

Da forutsetter jeg at de gjør det for alle som har lånt penger rentefritt til BMW. Selv hoppet jeg av etter over 1 år og 2 x 15000 i «innskudd» uten at de kom med noen informasjon til reservasjonsholder. De burde uoppfordret ha betalt tilbake depositumet etter 1 år, slik BOS gjorde, uten at man måtte si fra seg plassen.
« Siste redigering: Fredag 17. Juli 2020, klokken 21:06 av TM »

bobakka

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Fredag 17. Juli 2020, klokken 21:43 »
Stemmer det at de gir ekstra rabatt til reservasjonsholdere ? I så fall, hvor mye er det snakk om ?

Et spesielt godt tilbud til deg som reservasjonsholder.

Du som reservasjonsholder tilbys modellvarianten Fully Charged til kr. 599.000 - inklusiv levering
(kr. 12.720). Det gir en kundefordel på kr. 45.520.
Ditt depositum vil gå som en innbetaling på kjøpssummen.
For å benytte deg av dette tilbudet må du bestille bilen innen 31.08.2020.

Som reservasjonsholder vil du få prioritert produksjonsplass når du har bestilt din nye BMW iX3. Mer informasjon om produksjon og levering finner du lenger ned
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 bestilt. Slutt på rekkeviddeangst?
Fossilbil kun for laaangtur og tilhenger.

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #4 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 07:05 »
For meg framstår Charged som en riktigere bil enn charged plus. Ønsker primært ikke panoramatak og 20 tom 275/40 profil. Dessuten synes jeg 20 tom felgene ikke var spesielt pene heller. BMW er vel heller ikke best i klassen  på hjulstøy og mange klager over at de med brede dekk gir problemer med vandring på vei med dype hjulspor. Men jeg tenker å ta en prøvetur med X3 for å se hvordan komforten er, så får vi se. At bilen bare har 2WD betyr også lavere forbruk og 50 % mindre sjanse for motorproblem 😊
« Siste redigering: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 07:07 av TM »

ihaal

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 09:47 »
Kan tilbudet til reservasjonsholdere kombineres med storkunderabatt? Noen som har snakket med forhandler vet hva man lander på da?

daktari

• Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
    • Vis profil
« Svar #6 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 10:51 »
Det er en riktigere pris. Jeg har også sansen for bilen.

Regner med de tilbyr det til alle kunder. Kanskje med litt ekstra rabatt. Vinterhjul på toppen el. inkludert?

hELgenen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #7 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 11:25 »
For meg framstår Charged som en riktigere bil enn charged plus. Ønsker primært ikke panoramatak og 20 tom 275/40 profil. Dessuten synes jeg 20 tom felgene ikke var spesielt pene heller. BMW er vel heller ikke best i klassen  på hjulstøy og mange klager over at de med brede dekk gir problemer med vandring på vei med dype hjulspor. Men jeg tenker å ta en prøvetur med X3 for å se hvordan komforten er, så får vi se. At bilen bare har 2WD betyr også lavere forbruk og 50 % mindre sjanse for motorproblem 😊

Enig der - ville også gått for 19 tommere. Bilen sin sterke egenskap er jo forbruket i denne klassen.

TM

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #8 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 14:15 »
Provekjørte en X3 hybrid i dag. Likte bilen veldig godt, så iX3 kan absolutt bli en god å kjøre 👍

TorS

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 18:03 »
Kan tilbudet til reservasjonsholdere kombineres med storkunderabatt? Noen som har snakket med forhandler vet hva man lander på da?

Ja, jeg har bestilt. Pris inkl. vinterdekk på under 590'.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

ihaal

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #10 på: Lørdag 18. Juli 2020, klokken 18:31 »

Ja, jeg har bestilt. Pris inkl. vinterdekk på under 590'.

Takk, høres ut som en veldig fornuftig pris!