Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prøvekjøring av Tesla model 3 på Haugalandet

Startet av Torry Tanua, fredag 12. juli 2019, klokken 12:54

« forrige - neste »

Torry Tanua

Lurer på om det er noen som har mulighet til å demonstrere en Tesla modell 3 for meg (og fruen) på Karmøy?
Lurer på å kjøpe en, men har ikke tid til å dra til Stavanger for å prøvekjøre en...
Kan også være kjekt å få høre en eiers erfaring med bilen.
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

Sveinung1954

Sitat fra: Torbein på fredag 12. juli 2019, klokken 12:54
Lurer på om det er noen som har mulighet til å demonstrere en Tesla modell 3 for meg (og fruen) på Karmøy?
Lurer på å kjøpe en, men har ikke tid til å dra til Stavanger for å prøvekjøre en...
Kan også være kjekt å få høre en eiers erfaring med bilen.

Du har ikke tid til prøvekjøring? Men du har tid til de gjentatte servicebesøkene du nesten garantert vil ha behov for?

Det er en grunn til at Tesla havnet på bunn av alle bilprodusenter i den siste undersøkelsen til Norsk Kundebarometer: https://www.elbil24.no/nyheter/flest-klager-og-darligst-tilfredshet/71072938
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

1000kwh

Fatter ikke at de samme folkene får ødelegge dette forumet fullstendig..

Bare trist..

Torair

Skulle gjerne demonstrert denne fantastiske bilen for deg, men bor dessverre i Stavanger  :)

Et lite tips til deg og alle andre medlemer er at du kan enkelt blokkere nettroll via denne linken:
https://elbilforum.no/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Solheim

Sitat fra: Geirr på lørdag 13. juli 2019, klokken 16:12
Sitat fra: Torbein på fredag 12. juli 2019, klokken 12:54
Lurer på om det er noen som har mulighet til å demonstrere en Tesla modell 3 for meg (og fruen) på Karmøy?
Lurer på å kjøpe en, men har ikke tid til å dra til Stavanger for å prøvekjøre en...
Kan også være kjekt å få høre en eiers erfaring med bilen.

Du har ikke tid til prøvekjøring? Men du har tid til de gjentatte servicebesøkene du nesten garantert vil ha behov for?

Det er en grunn til at Tesla havnet på bunn av alle bilprodusenter i den siste undersøkelsen til Norsk Kundebarometer: https://www.elbil24.no/nyheter/flest-klager-og-darligst-tilfredshet/71072938

Svartmale much? Garantert servicebehov? Tesla har da ingen service krav, bare anbefalinger. De kommer sist på kundetilfredsheten men på annenplass på lojalitet, så selv om teslaeiere klager kunne de ikke tenkt seg en annen bil.

Og dersom trådstarter skal være uheldig i fremtiden med sin bil så har Tesla allerede planer om å åpne SC i Haugesund.

las^se

Sitat fra: Torbein på fredag 12. juli 2019, klokken 12:54
Lurer på om det er noen som har mulighet til å demonstrere en Tesla modell 3 for meg (og fruen) på Karmøy?
Lurer på å kjøpe en, men har ikke tid til å dra til Stavanger for å prøvekjøre en...
Kan også være kjekt å få høre en eiers erfaring med bilen.

Bor på Karmøy. Ta kontakt på PM for prøvekjøring 👍🏻
VW e-up! -14

Toalmar

Så bra det blir en løsning for trådstarter å få en prøvekjøring.
Når folk er så snille er det ok å bruke deres referal også  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Måkemannen



Sitat fra: Solheim på lørdag 13. juli 2019, klokken 16:45
Sitat fra: Geirr på lørdag 13. juli 2019, klokken 16:12
Sitat fra: Torbein på fredag 12. juli 2019, klokken 12:54
Lurer på om det er noen som har mulighet til å demonstrere en Tesla modell 3 for meg (og fruen) på Karmøy?
Lurer på å kjøpe en, men har ikke tid til å dra til Stavanger for å prøvekjøre en...
Kan også være kjekt å få høre en eiers erfaring med bilen.

Du har ikke tid til prøvekjøring? Men du har tid til de gjentatte servicebesøkene du nesten garantert vil ha behov for?

Det er en grunn til at Tesla havnet på bunn av alle bilprodusenter i den siste undersøkelsen til Norsk Kundebarometer: https://www.elbil24.no/nyheter/flest-klager-og-darligst-tilfredshet/71072938

Svartmale much? Garantert servicebehov? Tesla har da ingen service krav, bare anbefalinger. De kommer sist på kundetilfredsheten men på annenplass på lojalitet, så selv om teslaeiere klager kunne de ikke tenkt seg en annen bil.

Og dersom trådstarter skal være uheldig i fremtiden med sin bil så har Tesla allerede planer om å åpne SC i Haugesund.

Nice!

Bor på Haugalandet, men har ingen Tesla (enda). Veldig kjekt om dette kommer her.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Solheim

https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/service/servicehaugesund

Ja, bor selv på Stord så det blir veldig bra. Slipper vi som bor mellom Stavanger og Bergen en fergetur.

Måkemannen

Sitat fra: Solheim på søndag 14. juli 2019, klokken 17:12
https://www.tesla.com/no_NO/findus/location/service/servicehaugesund

Ja, bor selv på Stord så det blir veldig bra. Slipper vi som bor mellom Stavanger og Bergen en fergetur.
Stilig, plassering er allerede bestemt. :)

Pr idag hadde jeg nok satset på SC Forus som min "base" med ferjetur og tidsbruk og alt som hører med. Kommer denne i Haugesund opp, blir alt så mye enklere.

sjokomelk

Sitat fra: Måkemannen på lørdag 20. juli 2019, klokken 12:13
Stilig, plassering er allerede bestemt. :)
Det kommer nok neppe noe i Haugesund sentrum. Der er det bare lov å ha bilverksted og traktorutsalg i 4. etasje på gamle trehus eller bygårder i følge kommuneplanen. :P
Nåla er nok plassert midt i Haugesund for å vise Haugesund på kartet.

Jeg har en liten mistanke om at de kjøper/har kjøpt Haugesund Auto (Ford) sine gamle lokale. For Ford er på flyttefot til nye lokaler ved siden av Burger King og Montér langs Fv. 873 ("Omkjøringsveien"/"Bavariaslettå" Fv. 4848).
De gamle lokalene har ligget ute til salg, og jeg har hørt rykter om at det har vært lagt inn bud på de også.
Dette er en forholdsvis sentral plassering, og det er allerede bilbutikk og verksted der i dag. Så det burde være ganske enkelt å etablere seg der. Og ikke må de krangle med kommunen om å endre status på bygningsmassen. (Haugesund kommune er blant de vanskeligste å ha med å gjøre i byggesaker pga. en forskrudd kommuneplan.)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Måkemannen

Sitat fra: sjokomelk på søndag 21. juli 2019, klokken 12:06
Sitat fra: Måkemannen på lørdag 20. juli 2019, klokken 12:13
Stilig, plassering er allerede bestemt. :)
Det kommer nok neppe noe i Haugesund sentrum. Der er det bare lov å ha bilverksted og traktorutsalg i 4. etasje på gamle trehus eller bygårder i følge kommuneplanen.
Nåla er nok plassert midt i Haugesund for å vise Haugesund på kartet.

Jeg har en liten mistanke om at de kjøper/har kjøpt Haugesund Auto (Ford) sine gamle lokale. For Ford er på flyttefot til nye lokaler ved siden av Burger King og Montér langs Fv. 873 ("Omkjøringsveien"/"Bavariaslettå" Fv. 4848).
De gamle lokalene har ligget ute til salg, og jeg har hørt rykter om at det har vært lagt inn bud på de også.
Dette er en forholdsvis sentral plassering, og det er allerede bilbutikk og verksted der i dag. Så det burde være ganske enkelt å etablere seg der. Og ikke må de krangle med kommunen om å endre status på bygningsmassen. (Haugesund kommune er blant de vanskeligste å ha med å gjøre i byggesaker pga. en forskrudd kommuneplan.)
Well, even better. Er sjelden nede i sentrum utenom på Edda.

Ironisk at Ford flytter til den lokasjonen du nevner, da er de midt i mellom de to ladeparkene til Fortum, og Ford er ikke akkurat de som storsatser på elbil. Men kan forstå de vil flytte dit nesten alle de andre bilforhandlerne er.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Torry Tanua

Har fått prøvekjørt (og bestilt).
At Geirr ikke vet at det tar litt tid å reise til Stavanger bare for å prøvekjøre en bil, får vi bare unnskylde med dårlige geografikunnskaper.

Snakket med en Tesla representant og han sa at det ville komme servicepoint i Haugesund 1 kvartal 2020.
2019 Model 3 LR AWD
2015 E-golf - solgt!

CorsoDante

Sitat fra: sjokomelk på søndag 21. juli 2019, klokken 12:06
(Haugesund kommune er blant de vanskeligste å ha med å gjøre i byggesaker pga. en forskrudd kommuneplan.)

Forklarer sentrum eller gamlebyen eller hva vi skal kalle det... Ser mer eller mindre forlatt ut.
TM3P "FSD"

hilts

Tesla har stand og bil (LR AWD) for prøvekjøring ved hovedinngangen på Amanda i dag, i morgen og lørdag. (29.08.19-31.08.19)
Lurer på om de snakket om 10-18 på fredag og 10-15 på lørdag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA