Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Havari i utlandet

Startet av plvr, fredag 12. juli 2019, klokken 12:28

« forrige - neste »

OlaM

Sitat fra: Muffinman på fredag 19. juli 2019, klokken 21:27
Sitat fra: plvr på fredag 19. juli 2019, klokken 21:07
Nå finner jeg ihvertfall lappen, det gjorde jeg ikke da jeg forsøkte i 2015. Enten er jeg bedre å lete eller så har jeg faktisk fått et nytt batteri.
Du bør kunne se forskjell på en ny pakke og en som har stått i bilen i årevis ut fra graden av tilsmussing.

Sleik på hjulbuene, så på batteriet. Burde være lett å kjenne forskjell med Danmarks kalkholdige jordsmonn.
'21 3LR

plvr

#46
Sitat fra: Muffinman på fredag 19. juli 2019, klokken 21:27
Sitat fra: plvr på fredag 19. juli 2019, klokken 21:07
Nå finner jeg ihvertfall lappen, det gjorde jeg ikke da jeg forsøkte i 2015. Enten er jeg bedre å lete eller så har jeg faktisk fått et nytt batteri.
Du bør kunne se forskjell på en ny pakke og en som har stått i bilen i årevis ut fra graden av tilsmussing.

Enig, og da ser det nytt ut, helt klart. Husker det var en del diskusjon om batteripakker A til D osv, har fått D. Koden er ellers ASSY, HV battery, S3BB, reman (remanufactured tipper jeg), M.

EDIT: Registrerer for øvrig at batteriet har samme delenummer som Cato76 sitt batteri i tråden om redusert kapasitet.

Tror jeg skal bite i meg min paranoide teori om gaffateip og anta at jeg har fått (en annen stakkars) batteri.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

plvr

Sitat fra: OlaM på fredag 19. juli 2019, klokken 21:32

Sleik på hjulbuene, så på batteriet. Burde være lett å kjenne forskjell med Danmarks kalkholdige jordsmonn.

Jeg prøvde, men sliter med å skille terroiret i Legoland fra det i Djurs.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA