Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Havari i utlandet

Startet av plvr, fredag 12. juli 2019, klokken 12:28

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: plvr på torsdag 18. juli 2019, klokken 16:14
Enden på visen/evt. Famous last words:
Der dukket det smått utrolig opp et 85kWh batteri og bilen står fulladet og venter på oss på SC. Imponert, lurer på hvordan de fikk det til. Men veldig takknemlig.
Må jo være en misforståelse. Tesla har vel aldri ytet service. (Well, skjønner at jeg er miljøskadd av å lese her men....)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

plvr

#31
Grunnen til at jeg ble litt skeptisk er at de ikke hadde batteri ved stengetid da vi var der, men det var ankommet ved åpningstid dagen etter.

Men veldig happy.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tuxedo

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 18. juli 2019, klokken 20:00
Må jo være en misforståelse. Tesla har vel aldri ytet service. (Well, skjønner at jeg er miljøskadd av å lese her men....)
Nja, nå er du vel litt urettferdig. Det er jo nok av solskinnshistorier på forumet. Og denne historien var vel ikke akkurat en solskinnshistorie så langt, men vi får se...

Uansett vil det være naturlig at det først og fremst er negative opplevelser som ansporer folk til å ty til å poste på et forum.  Leste nylig en artikkel i et anerkjent psykologitidsskrift som kunne vise at folk som hadde mye sex også rapporterte at de var lykkeligere i forhold til normalscoren. Jada Einstein, men av disse to, hva er årsak og hva er virkning?

Muffinman

Post hoc, ergo propter hoc  :)

Skal ikke si noe om årsak og effekt, men i ditt eksempel er det viktig at høna kommer først. Egget er det ikke så farlig med   :D

daktari

Batterihavari = motorhavari i ICE-verden.

Hvilke andre verksteder kunne fikset en komplett erstatningsmotor på noen få dager på en 3-4 år gammel bil, uten diskusjon om kostnader?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tuxedo

#35
Sitat fra: daktari på fredag 19. juli 2019, klokken 00:48
Batterihavari = motorhavari i ICE-verden.

Hvilke andre verksteder kunne fikset en komplett erstatningsmotor på noen få dager på en 3-4 år gammel bil, uten diskusjon om kostnader?

Vel, hvis totalt motorhavari etter 3-4 år på en ICE var like vanlig som batterihavari på en Tesla, så hadde nok de fleste merkeverksteder hatt noen erstatningsmotorer på lager....

Muffinman

Det var jo et bilmerke som byttet motorer i det stille når bilene var inne på service for snart 20 år siden. Der skulle ikke merkevaren som var kjent for kvalitet og driftssikkerhet skades :)

hemi

Flere kompiser hadde porsche 996 på rutineservice når de var 6-12mnd gamle, og fikk byttet motorer
(forøvrig viste dette hvor dårlige de skulle være i årene fremover)

bra de bytter raskt, men for ettertiden lite bra ;)

Marzo

Sitat fra: daktari på fredag 19. juli 2019, klokken 00:48
Hvilke andre verksteder kunne fikset en komplett erstatningsmotor på noen få dager på en 3-4 år gammel bil, uten diskusjon om kostnader?

De aller fleste?

Marzo

Sitat fra: plvr på torsdag 18. juli 2019, klokken 20:03
Grunnen til at jeg ble litt skeptisk er at de ikke hadde batteri ved stengetid da vi var der, men det var ankommet ved åpningstid dagen etter.

Men veldig happy.

Logistikkproblemene kan virke å være til din fordel her. På samme måte som de ikke har delene når man møter opp til avtalt tid, er det like sannsynlig at de kan ha deler på lager de ikke skulle hatt ;)

plvr

Vanligvis burde det jo være en smal sak å sammenlikne serienummer på klistrelappene under bilen, problemet er at jeg aldri fant denne på mitt forrige batteri.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

o.b.lix

Sitat fra: Marzo på fredag 19. juli 2019, klokken 09:33
Sitat fra: daktari på fredag 19. juli 2019, klokken 00:48
Hvilke andre verksteder kunne fikset en komplett erstatningsmotor på noen få dager på en 3-4 år gammel bil, uten diskusjon om kostnader?

De aller fleste?

I alle fall ikke Møller i Bergen
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

plvr

Er det noen mulighet til å si noe fornuftig om batteripakken ut fra infoen på klistrelappen innenfor høyre forhjul? Utover antall kWh som er tydelig merket? Nå finner jeg ihvertfall lappen, det gjorde jeg ikke da jeg forsøkte i 2015. Enten er jeg bedre å lete eller så har jeg faktisk fått et nytt batteri.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

OlaM

Sitat fra: o.b.lix på fredag 19. juli 2019, klokken 12:08
Sitat fra: Marzo på fredag 19. juli 2019, klokken 09:33
Sitat fra: daktari på fredag 19. juli 2019, klokken 00:48
Hvilke andre verksteder kunne fikset en komplett erstatningsmotor på noen få dager på en 3-4 år gammel bil, uten diskusjon om kostnader?

De aller fleste?

I alle fall ikke Møller i Bergen

En bil innenfor garanti/reklamasjon får jo en ny motor, som har litt leveringstid. Hvis du er utenfor garanti så får du tilbud om at de skaffer en brukt motor, da kan jo huggeren ha noe på gang ganske kjapt.
'21 3LR

Muffinman

Sitat fra: plvr på fredag 19. juli 2019, klokken 21:07
Nå finner jeg ihvertfall lappen, det gjorde jeg ikke da jeg forsøkte i 2015. Enten er jeg bedre å lete eller så har jeg faktisk fått et nytt batteri.
Du bør kunne se forskjell på en ny pakke og en som har stått i bilen i årevis ut fra graden av tilsmussing.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA