Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Havari i utlandet

Startet av plvr, fredag 12. juli 2019, klokken 12:28

« forrige - neste »

plvr

#15
Sitat fra: fonberg på søndag 14. juli 2019, klokken 11:06
En jeg kjenner fikk lignende symptomer for noen uker siden på sin P85 2013. Resultatet for han ble nytt batteri, så han har nå en P90.

Ja mener jeg leste om en et sted jeg og. Jeg hadde fortsatt ca. 385 km typical på min før det aktuelle og hadde bevisst unnlatt å oppdatere mtp. evt. redusert rekkevidde og ladehastighet siden vi var på tur. Spent på hva jeg ender opp med i så måte... men først og fremst spent på om vi kommer oss hjem.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

plvr

#16
Oppdatering:

etter daglig kontakt med veihjelp og etterhvert SC kjører vi i dag til SC Aarhus for å hente reparert bil, den hadde havarert på grunn av diverse andre årsaker enn at batteriet var ødelagt. Heldigvis.

Dessverre forstår vi raskt at de har reparert feil bil (feil farge, blant annet ::) ), og etter litt lettere svett leting på SC finner vi vår bil uten batteri eller nosecone stående utenfor. Det viser seg at vår bil har fått vanninntrengning i batteriet og trenger ny batteripakke. Hvilket de ikke vil kunne tilby oss før avreise.

Foreløpig har jeg ingen lovnad om at vi kommer oss hjem, annet enn at det er problematisk å gi oss en bil siden vi ikke kommer fra et EU-land. Jeg har bedt dem improvisere og jeg venter lettere fortvilet på en telefon i morgen. Heldigvis beholdt vi humøret.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

hemi


plvr

#18
Sitat fra: hemi på onsdag 17. juli 2019, klokken 21:55
hahahah because... tesla ;)

Får håpe han andre ble fornøyd med alle reparasjonene vi avtalte, inkludert ny felg og nytt dekk som jeg fikk satt på.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tuxedo

Sorry, men jeg må jo bare le  :D :D :D Tror du bør ta kontakt med Tesla Norge og se om de kan gjøre noe med situasjonen, for de fremstår jo som stabile genier i forhold til Tesla Danmark  :D :D :D

plvr

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 17. juli 2019, klokken 23:36
Sorry, men jeg må jo bare le  :D :D :D Tror du bør ta kontakt med Tesla Norge og se om de kan gjøre noe med situasjonen, for de fremstår jo som stabile genier i forhold til Tesla Danmark  :D :D :D

:D
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Rosstopher

Sitat fra: JorEl på fredag 12. juli 2019, klokken 12:47Om de ikke klarer det, må du vel få slippe å hente den i Danmark. Kanskje Tesla vil at du skal kjøre utleiebilen tilbake til dem, når du henter bilen din igjen?
Håper dere blir enige :+1: Kjekt om du skriver "enden på visa" ;)

Litt OT, men greit å være obs på at dersom man får med seg en leiebil inn til Norge må dette meldes til Skatteetaten.
https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/utenlandsregistrertbil/skjemaer/bruk-av-utenlandsregistrert-leiebil/
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

plvr

#22
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 18. juli 2019, klokken 06:28

Litt OT, men greit å være obs på at dersom man får med seg en leiebil inn til Norge må dette meldes til Skatteetaten.
https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/utenlandsregistrertbil/skjemaer/bruk-av-utenlandsregistrert-leiebil/

Ikke OT, det er en av utfordringene.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

geear

Her bør løsningen være fly og loaner i Norge..

plvr

Enden på visen/evt. Famous last words:

Der dukket det smått utrolig opp et 85kWh batteri og bilen står fulladet og venter på oss på SC. Imponert, lurer på hvordan de fikk det til. Men veldig takknemlig.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

OlaM

Sitat fra: plvr på torsdag 18. juli 2019, klokken 16:14
Enden på visen/evt. Famous last words:

Der dukket det smått utrolig opp et 85kWh batteri og bilen står fulladet og venter på oss på SC. Imponert, lurer på hvordan de fikk det til. Men veldig takknemlig.

Står vel en annen kundebil på parkeringsplassen med mye klaring på støtdemperne.  :D Håper det ordner seg, fortsatt god ferie.
'21 3LR

plvr

Takk, Ola  :+1:

For å være ærlig mistenker jeg at mitt batteri er gaffateipet og satt inn igjen. Identisk range 385tkm ved 100%. Får se hva rapporten sier.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tuxedo

Sitat fra: plvr på torsdag 18. juli 2019, klokken 19:17
Takk, Ola  :+1:

For å være ærlig mistenker jeg at mitt batteri er gaffateipet og satt inn igjen. Identisk range 385tkm ved 100%. Får se hva rapporten sier.
Fremdeles 385? Da er du heldig, utrolig hva gaffateip kan hjelpe på...

https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0

plvr

#29
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 18. juli 2019, klokken 19:54

Fremdeles 385? Da er du heldig, utrolig hva gaffateip kan hjelpe på...

https://elbilforum.no/index.php?topic=47039.0

Jepp, jeg regner vel med å få oppdateringen før jeg henter den i morgen. Har utsatt den hele ferien av åpenbare grunner.

Edit: 2019.20. 4.3 har jeg nå ser jeg. Er ikke det den nye da? Kanskje du har rett
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA