Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autopass brikke - alternativ plassering

Startet av Ingeniøren, fredag 12. juli 2019, klokken 09:00

« forrige - neste »

Ingeniøren

Hei

Ikke så glad i å klistre Autopass brikken opp i frontvinduet. I BMW i3 er det bare plast i fronten så da ble den plassert i bakkant av frunken og fungerte strålende der. Nå er det mye plast i fronten på I-Pace og, i frontplate og skjermer og det er vel bare panseret som er i aluminium etter det jeg kan se. Kanskje noe tilsvarende fungere i I-Pace men da de har fjernet blinkene som bekrefter passering er det litt vanskelig å sjekke.

Noen sier og at man i dag ikke trenger brikken lenger da det er skiltene som leses og ikke brikken (?)

Noen som har forsøkt å plasser Autopass brikken i frunken, det lille rommet foran, i I-Pace - eller trenger jeg den kanskje ikke lenger ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

chargedup

Jeg festet den under panseret, det fungerte 80-90% av tiden slik jeg husker det dengang det var lysssignal. Nå har jeg den bare liggende i hanskerommet (model 3) og det fungerer også rundt 80-90% av tiden. Legg den i frunk og logg deg inn på fjellinjen (eller ditt lokale selskap), så ser du passeringene og der ser du også om det ble tatt bilde eller brikke ble registrert. Får samme rabatt, om brikken blir lest eller man blir tatt bilde av. Om man trenger den i bilen eller ikke er et sårt tema her på forumet og jeg skal ikke gå inn på det, men dersom du tar ferge må du ha brikken tilgjengelig for å få en ok pris på turen og slippe kø.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

RayBomb

Jeg har den også under frunk. Funker ikke alltid der.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Vind

Jeg har prøvd 3-4 plasseringer i "Frooten" (Frunk= Trunk er for amerikanske biler, engelske biler har Boot = Froot ;-)

Ingen av de fungerer som på i3, så har nå gitt opp og plassert den i vinduet.  Panseret er jo vedlig tykt pga luftslissen, så jeg regner med at det lager problemer.  Det er jo heller ikke laget av plast som f.eks i3.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

4Matic Fanatic

Spraya min brikke med matt sort lakk og monterte den i frontruta der det er satt av plass til den. Usynlig utenfra.

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på søndag 14. juli 2019, klokken 23:09
Spraya min brikke med matt sort lakk og monterte den i frontruta der det er satt av plass til den. Usynlig utenfra.

Satt av plass - i front av kamera huset, under huset eller under speilet ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

4Matic Fanatic

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 15. juli 2019, klokken 08:38
Satt av plass - i front av kamera huset, under huset eller under speilet ?
Skravert område til høyre for speilet?

Ingeniøren

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 15. juli 2019, klokken 08:53
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 15. juli 2019, klokken 08:38
Satt av plass - i front av kamera huset, under huset eller under speilet ?
Skravert område til høyre for speilet?

Ok, men valgte å sette den i nederste høyre hjørne av kamerahuset. Tapen forsvant med forrige bil så nå er det borrelås tape som gjelder og der var det en kurvatur som passet brikken. Forstår noen har lakkert den sort - neste prosjekt.

Skal på kosetur rundt Nordmarka i dag og det blir noen bommer rundt Oslo- så får vi se hvordan det fungere. 

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA