Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kun RWD (99% bekreftet) :-(

Startet av JorgenM, torsdag 11. juli 2019, klokken 19:52

« forrige - neste »

LFC

Sitat fra: gr på torsdag 19. desember 2019, klokken 14:25
PHEV er omtrent avgiftsfrie, iallfall de med litt el-rekkevidde, så der er det bare momsen som er forskjellen på el og PHEV. Var vel noe endringer i år, men tidligere var det for eksempel kun 9 000,- i avgifter på Passat GTE.

......og 3000 i avgifter på BMW 530e
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

JorgenM

Sitat fra: LFC på mandag 03. februar 2020, klokken 12:04
Man kan sikkert telle på en hånd hvem som har kjøpt BMW X1 med Sdrive så BMW burde skjønt at xdrive er veien å gå.
Men kanskje noen av de 100.000 X1 de selger i Kina hvert år er sDrive?
Norge er et forsvinnende bittelite marked, så å gi iX3 4wd pga at nordmenn ønsker det ville vært galskap :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

PionerThink

Er enig i at Norge er et lite marked, men det er nå en gang slik at andelen biler solgt med drift på alle 4 har vært sterkt økende de siste 20 årene. At en BMW iX3 derfor ikke har som opsjon at den kan leveres med 4WD er litt trist synes nå jeg siden de har reklamert lenge med at de er alene om å tilby dette på så og si alle sine modeller ???
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

telcontar

BMW setter seg selv på sidelinjen i Europa så lenge iPace, eTron og EQC alle leveres som 4WD.



LFC

Sitat fra: JorgenM på mandag 03. februar 2020, klokken 12:10
Sitat fra: LFC på mandag 03. februar 2020, klokken 12:04
Man kan sikkert telle på en hånd hvem som har kjøpt BMW X1 med Sdrive så BMW burde skjønt at xdrive er veien å gå.
Men kanskje noen av de 100.000 X1 de selger i Kina hvert år er sDrive?
Norge er et forsvinnende bittelite marked, så å gi iX3 4wd pga at nordmenn ønsker det ville vært galskap :)

Riktig det, men når de struper motorene fra 163 til 150hk som de gjorde på 2000 taller for å selge bilene rimeligere i Norge så er det ikke bare Kina som betyr alt.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

JorgenM

Det var vel for Nederland også hvis jeg husker riktig :)
Og var kanskje bare en SW-fix, ikke vet jeg.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

telcontar

Sitat fra: JorgenM på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:02
Det var vel for Nederland også hvis jeg husker riktig :)
Og var kanskje bare en SW-fix, ikke vet jeg.

Belgia var også med i den eksklusive klubben

geear

Sitat fra: LFC på onsdag 05. februar 2020, klokken 19:17
Sitat fra: JorgenM på mandag 03. februar 2020, klokken 12:10
Sitat fra: LFC på mandag 03. februar 2020, klokken 12:04
Man kan sikkert telle på en hånd hvem som har kjøpt BMW X1 med Sdrive så BMW burde skjønt at xdrive er veien å gå.
Men kanskje noen av de 100.000 X1 de selger i Kina hvert år er sDrive?
Norge er et forsvinnende bittelite marked, så å gi iX3 4wd pga at nordmenn ønsker det ville vært galskap :)

Riktig det, men når de struper motorene fra 163 til 150hk som de gjorde på 2000 taller for å selge bilene rimeligere i Norge så er det ikke bare Kina som betyr alt.
Det skulle nok ikke så mange bilsalgene til for å spare inn igjen de få tastetrykkene og testene som skulle til for å lage et motormap med kuttet toppeffekt, mekanisk har det vel vært likt? Det gjaldt forøvrig ikke bare x20d, men også x18d, og andre bilmerker har gjort noe lignende, blant annet Porsche mener jeg, på tross av lavt salgsvolum..

Ubetydeligheten av Europa syns jeg man kan se i den forferdelige fronten på nye 7-serie/X5/X7 også, med de gedigne nyrene som gjør at det ser ut som noen hvalrossmisfostre, og BMW påstår at det er denne looken kundene vil ha, basert på undersøkelser. Der må asiaterne ha vært inne i bildet, med all blingen...

moonbuggy

Sitat fra: gr på torsdag 06. februar 2020, klokken 12:20
Ubetydeligheten av Europa syns jeg man kan se i den forferdelige fronten på nye 7-serie/X5/X7 også, med de gedigne nyrene som gjør at det ser ut som noen hvalrossmisfostre, og BMW påstår at det er denne looken kundene vil ha, basert på undersøkelser. Der må asiaterne ha vært inne i bildet, med all blingen...
Helt enig. Den fronten får meg til å grøsse. Hjelpe meg så stygt. I det hele tatt, når produsentene overlater bildesign til markedsførere som baserer seg på undersøkelser, da er man i stagnasjon. Man ender opp i en suppe hvor bilene ligner alle andre som også gjør tilsvarende undersøkelser. Veien til oblivion er garantert...

LFC

X5 er ikke i nærheten så stygg i nyrene som X7 og 7 serien.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

JorgenM

Men forrige X5-gen. var penere. Hovedgrunnen til at nyrene vokser er vel at Kina har blitt hovedmarkedet og der gir prangende symboler høy status.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

https://www.bmwblog.com/2020/03/03/bmw-ix3-the-bavarians-give-us-an-early-look-at-its-design/

- The electric motor used in the BMW iX3 transfers power to the rear wheels, therefore, the all-wheel drive xDrive will not be available. At least at the market launch.

An all-wheel drive variant is likely to appear in the future.


Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

geear

Sitat fra: LFC på søndag 23. februar 2020, klokken 22:00
X5 er ikke i nærheten så stygg i nyrene som X7 og 7 serien.
Nye X5 er jo omtrent i samme gate? Jeg grøssa iallfall da jeg møtte en langs veien her for noen dager siden. De to forrige modellene har vært flotte, og så kommer dette her...  ::)

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 03. mars 2020, klokken 11:14
https://www.bmwblog.com/2020/03/03/bmw-ix3-the-bavarians-give-us-an-early-look-at-its-design/

- The electric motor used in the BMW iX3 transfers power to the rear wheels, therefore, the all-wheel drive xDrive will not be available. At least at the market launch.

An all-wheel drive variant is likely to appear in the future.
[/img]
Nå er det vel bare en blogg, men faktisk enda verre hvis det nå åpnes for muligheter for 4WD senere, enn hvis det var avklart at den kun ble RWD. Er man nå tidlig og kjøper en RWD-utgave, og det så kommer en 4WD-utgave, så sitter man igjen med Svarte-Per i bruktmarkedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA