Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trenger man tech pakke i en Tesla Model S?

Startet av Scoob98, torsdag 11. juli 2019, klokken 00:15

« forrige - neste »

Tuxedo

Navigasjonen har blitt mye bedre de siste par årene. Spesielt omruting pga trafikk. Den har til tider spart meg for minst en time ved å lede meg inn på smarte tjuvveier når trafikken ellers har stått i stampe.

sjokomelk

Sitat fra: El-boy på mandag 15. juli 2019, klokken 22:43
Navigasjon var forøvrig en katastrofe i mange år (det vil si verdiløst). Det har vel blitt litt bedre de siste årene, men erfaringene fra danmarksferie i 2014 stoler jeg ikke stort på dette. Flere ganger jeg lete fram Garminen eller Google maps på mobiltelefon etter att Navigon på Tesla hadde ført oss ut på ville veier.
Her har vi altså en stor skjerm tydelig på Teslaen som prøvde å føre oss ut på ville veier,  også den lille kloke skjermen som kom med riktig instruksjoner (iallefall mer riktig enn Navigon systemet på Tesla).

Ser det har blitt mindre klaging på tåpelige navigasjon i det siste, så jeg tror dette er bedre i dag. Men jeg tør ikke stole fullt på dette systemet på ukjente veier utifra tidligere erfaringer, så jeg bruker Garminen uansett... fint med fotoboks varsling også :-)
Det er ikke navigasjon fra Navigon lenger. Den ble byttet ut til fordel for in-house utviklet navigasjon fra Tesla rundt april 2018.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

VigdisA

Tror nok det stemmer at Tech- pakken måtte til for å få parkeringssensorer. Det går an å kjøre uten(som jeg har delvis vært nødt til i det siste på grunn av feil i systemet), men helt klart en fordel å ha Tech-pakke med fungerende sensorer. Da får man navigert seg i trange parkeringshus på en bedre og tryggere måte
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Cowboystrekk

Sitat fra: fonberg på torsdag 11. juli 2019, klokken 07:49
Navigasjonen har begrenset funksjonalitet på tidlige biler uten tech-pakke, mener den ikke bruker Google Maps (nett), kun GPS.
Ellers ligger motorisert bakluke, en del interiørlys, xenon frontlys (halogen er standard), samt DAB radio i tech-pakken.
Du har hoogle maps med datatrafikk uten techpakke, men mangler turn by turn.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Tuxedo

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 17. juli 2019, klokken 22:13
Sitat fra: fonberg på torsdag 11. juli 2019, klokken 07:49
Navigasjonen har begrenset funksjonalitet på tidlige biler uten tech-pakke, mener den ikke bruker Google Maps (nett), kun GPS.
Ellers ligger motorisert bakluke, en del interiørlys, xenon frontlys (halogen er standard), samt DAB radio i tech-pakken.
Du har hoogle maps med datatrafikk uten techpakke, men mangler turn by turn.
Hoogle maps er noe dritt.

Scoob98

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 17. juli 2019, klokken 23:39
Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 17. juli 2019, klokken 22:13
Sitat fra: fonberg på torsdag 11. juli 2019, klokken 07:49
Navigasjonen har begrenset funksjonalitet på tidlige biler uten tech-pakke, mener den ikke bruker Google Maps (nett), kun GPS.
Ellers ligger motorisert bakluke, en del interiørlys, xenon frontlys (halogen er standard), samt DAB radio i tech-pakken.
Du har hoogle maps med datatrafikk uten techpakke, men mangler turn by turn.
Hoogle maps er noe dritt.

Google maps begynner å bli bedre da:))

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA