Tesla er ikke feilfri, men bilen min er feilfri. Hvor heldig er jeg?

Grunnen til at jeg ville ha Tesla var at jeg hadde prøvd elbil, og elsket det. Har aldri vært bil-interresert men er blitt det med elbil. Bedre kjøreopplevelse og billigere. Pga bortfall av MVA syntes jeg det var greit å grabbe til meg en seriøs elbil som kostet litt. For å spare penger

Det ble S75D fordi den er den peneste bilen jeg vet om, som fremdeles er sportslig og familievennlig. Sportslig er en skikkelig understatement, siden den er rå. Den er miljøvennlig som ikke forgifter lufta som ungene mine puster. (Host; Diesel-veien/gate, dyreforsøk på aper, mange liv på samvittigheten grunnet for mye gift i utslippene) Billig drivstoff og gjerrig på mila. Sikreste bilen i verden, det kan være kjekt i en krash med familien. Husker ikke hvilken Tesla som var sikrest i farten..
Verkstedet sjekker bilen over internett. Gratis oppdateringer og funksjoner, trodde jeg var en overdrivelse. Tok grundig feil. Jeg kjøpte bilen med et håp om en kjøreopplevelse som var mye bedre enn prisen på bilen. Hva hadde ikke en bensin eller dieselbil kostet om den skulle klart å konkurrere med min S75D. Mtp fart, bagasjeplass, avansert brukervennlighet : Kinderegg

Jeg kan desverre ikke fortelle om de feilene jeg ikke har hatt, eller hvordan Tesla hånterte dem, eller når noen kommer på en statistikk. Synes dette med melkeku er noe å tenke på. Jeg kjørte E-golfen vår 29kkm, og ble tvunget av forhandler til å ta 3 servicer. Den måtte inn hvert år, eller 30 000km. Tesla stoler på bilene sine, nok til at de ikke tvinger kundene inn på service, når kunden ikke vil.