Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 10:47Det tror jeg blir litt synsing.
[...]
mitt inntrykk er at Tesla er i en klasse for seg. Ikke positivt ment...
[...]
Jeg tror hovedproblemet er hvordan Tesla blir styrt. Det er et firma som blir styrt fra toppen med lite handle frihet for de ansatte. De har masse sære interne regler som kompliserer samhandling og gjør det vanskeligere å være kunde. De har heller ikke god kompetanse på logistikk.

o.b.lix eier Tesla og har formodentlig erfaring med Teslas serviceapparat. Du mener at det han skriver er synsing, mens det du skriver, du som aldri har hatt erfaring med Tesla utover at du prøvekjørte en bil og misforsto konseptet med Teslas Showrooms, er ikke synsing?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Super7

Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert? Jeg tror ikke at NAF og Forbrukerrådet driver med synsing i sine bekymringer. Det er tross alt de som hjelper folk som står fast med Tesla. For å ikke snakke om de sakene som ikke går via NAF eller forbrukerrådet. Hvem er det som ikke har Tesla i dag? Jeg får vite mer enn nok fra naboer, venner, ansatte og kollegaer. Nok til å vite at ting er reelt.

daktari

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 17:58
Sitat fra: Tuxedo på søndag 14. juli 2019, klokken 17:20
Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 17:14
Jeg skjønner at en elbil ikke trenger like mye service på motor som en vanlig bil, men jeg tenker i forhold til alle andre ting som kan gå i stykker.
Da bruker du merkeverksted så lenge bilen er under garanti.

Hvis man vil unngå det tenker jeg.
Du vil neppe unngå det, da du må betale full pris. Kun Tesla har plikt til å betale for garanti-saker og andre reklamasjoner som godkjennes. (Eventuelt kan de etter avtale betale for at andre utfører det, men det er opp til Tesla å avgjøre.)

Nå snart kommer de første Tesla ut av 5 års reklamasjonsrett og jeg regner med at det dukker opp flere verksteder fremover som kan reparere Tesla.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Super7

Sitat fra: daktari på mandag 15. juli 2019, klokken 14:05
Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 17:58
Sitat fra: Tuxedo på søndag 14. juli 2019, klokken 17:20
Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 17:14
Jeg skjønner at en elbil ikke trenger like mye service på motor som en vanlig bil, men jeg tenker i forhold til alle andre ting som kan gå i stykker.
Da bruker du merkeverksted så lenge bilen er under garanti.

Hvis man vil unngå det tenker jeg.
Du vil neppe unngå det, da du må betale full pris. Kun Tesla har plikt til å betale for garanti-saker og andre reklamasjoner som godkjennes. (Eventuelt kan de etter avtale betale for at andre utfører det, men det er opp til Tesla å avgjøre.)

Nå snart kommer de første Tesla ut av 5 års reklamasjonsrett og jeg regner med at det dukker opp flere verksteder fremover som kan reparere Tesla.

Då må man naturligvis ta risikoen selv.

Rosstopher

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 13:07
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Super7

Sitat fra: Rosstopher på mandag 15. juli 2019, klokken 17:04
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 13:07
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.

Det var jo akkurat det jeg svarte på.

Rosstopher

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 17:52
Sitat fra: Rosstopher på mandag 15. juli 2019, klokken 17:04
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 13:07
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.

Det var jo akkurat det jeg svarte på.

Og svaret var ja? At meningene til de som eier Tesla er synsing, mens meningene til en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

dundun

Statistikk er jo langt mer verdt enn anekdoter. Såvidt jeg vet sier statistikken at Tesla har ekstremt fornøyde kunder, men også skyhøy tvistegrad.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

Motorwatt

Det er vel heller ikke alltid slik at en Tesla-eiers synsing/uttalelser er helt "unbiased" heller. Jeg legger merke til at det ofte er de som er litt "Tesla-frelste" som sjelden eller aldri har problemer av noe slag, men som alltid prøver å finne motargumenter når noe negativt blir skrevet. Sannheten ligger vel, som ofte ellers, et sted midt i mellom. Som eier av Tesla befinner jeg meg ofte i en helt annen verden når Tesla blir skrytt opp i himmelen. Tesla er, IMO, ikke noe annet enn en helt ok bil. Verken mer eller mindre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 18:35
Det er vel heller ikke alltid slik at en Tesla-eiers synsing/uttalelser er helt "unbiased" heller. Jeg legger merke til at det ofte er de som er litt "Tesla-frelste" som sjelden eller aldri har problemer av noe slag, men som alltid prøver å finne motargumenter når noe negativt blir skrevet. Sannheten ligger vel, som ofte ellers, et sted midt i mellom. Som eier av Tesla befinner jeg meg ofte i en helt annen verden når Tesla blir skrytt opp i himmelen. Tesla er, IMO, ikke noe annet enn en helt ok bil. Verken mer eller mindre.
Kan vel også være slik at de som faktisk ikke har problemer er positivt innstilt?

geear

Jeg har hatt masse "problemer" med min bil, og hadde krangel med Tesla allerede bare dager etter bestilling, men alt er en oppveiing med pluss og minus. For meg har de det mest attraktive produktet akkurat nå, som pakke med alt fra norske insentiver til spennende produkt. De er langt fra perfekte, men jeg klarer ikke se hva jeg skulle kjøpt om jeg ikke skulle hatt Model X. Sannsynligvis en betydelig billigere fossilbil. Er alltid ærlig med de som måtte lure, men på nettet bidrar jeg gjerne til å gi et mer nyansert bilde av det svært ofte ekstremt negative som presenteres. Valgte dessuten å kjøpe en Kia (av alle ting) foran en Model 3 til madammen. Tross samme prisleie.

De siste bilene jeg hadde før Tesla var BMW, Volvo, Audi og VW, og jeg savner ingen av de.

Super7

#116
Sitat fra: Rosstopher på mandag 15. juli 2019, klokken 17:58
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 17:52
Sitat fra: Rosstopher på mandag 15. juli 2019, klokken 17:04
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 13:07
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.

Det var jo akkurat det jeg svarte på.

Og svaret var ja? At meningene til de som eier Tesla er synsing, mens meningene til en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det?

Svaret er at statistikk ofte er gode fakta hvis det kommer fra pålitelige kilder, og at folk som ikke eier bilen også kan samle inn verdifull informasjon siden de gjerne kjenner og kanskje disponerer biler. Siden man ikke eier bilen selv er det kanskje lettere å være objektiv enn en som vil forsvare kjøpet sitt ovenfor andre. Alle har vi grunner for oss selv til å rettferdiggjøre en handing, og da er det lettere å forsvare seg mot kritikk fra andre.

tmb_

Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 19:35
Sitat fra: Rosstopher på mandag 15. juli 2019, klokken 17:58
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 17:52
Sitat fra: Rosstopher på mandag 15. juli 2019, klokken 17:04
Sitat fra: Super7 på mandag 15. juli 2019, klokken 13:07
Tror du ikke jeg setter meg inn i bilene jeg har vurdert?

Jeg har vel ikke gitt uttrykk for at du ikke har "satt deg inn i" Tesla? Spørsmålet, som du så elegant unnlot å svare på, var om du mener at uttalelser fra de som eier Tesla er synsing, mens uttalelser fra en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det.

Det var jo akkurat det jeg svarte på.

Og svaret var ja? At meningene til de som eier Tesla er synsing, mens meningene til en som har "satt seg inn i" Tesla ikke er det?

Svaret er at statistikk ofte er gode fakta hvis det kommer fra pålitelige kilder, og at folk som ikke eier bilen også kan samle inn verdifull informasjon siden de gjerne kjenner og kanskje disponerer biler. Siden man ikke eier bilen selv er det kanskje lettere å være objektiv enn en som vil forsvare kjøpet sitt ovenfor andre. Alle har vi grunner for oss selv til å rettferdiggjøre en handing, og da er det lettere å forsvare seg mot kritikk fra andre.

Feed the troll..... Har eid Opel, BMW og Mercedes og har kjørt 40 000 km feilfritt med en 75D 2017 mod. (pendler) Har hatt 1 service ved 20 000 hos Tesla i Skodje. Super service og en følelse av at en ikke er en cash machine som en får med «premium» merka eg har hatt i mitt eige.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Motorwatt

@ tmb_: Kjempefint at du er fornøyd med Tesla og bilen din. Er du også mottakelig for å høre på de som ikke er i din situasjon?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tmb_

Sitat fra: Motorwatt på mandag 15. juli 2019, klokken 20:37
@ tmb_: Kjempefint at du er fornøyd med Tesla og bilen din. Er du også mottakelig for å høre på de som ikke er i din situasjon?
Ja, det er jeg. Har fulgt de fleste tråder de siste 3 år og har brukbar oversikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA