Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

Øyvind.h

Finner mange frustrerte med Jag, men confirmation bias....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Super7

Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. juli 2019, klokken 10:08
Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 10:01
Jeg tviler ikke på at noen er heldig med når de får time. Problemet er imidlertid større og gjelder mange som ikke får hjelp i tide. Bare å scrolle gjennom forumet her så finner man side opp og side ned med frustrasjon. https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/naf-bekymret-for-teslas-service-oppfolging/
Men du klarer ikke finne ut at Jaguar kundene fremdeles ikke har fått oppdateringen som skulle gi de 100 kW lading....... ???

Du har et solid bias mot Tesla, men tilgir alle andre

Har jeg sagt at jeg skal kjøpe Jaguar? Jeg sier vel innledningsvis at jeg er skeptisk mot elbiler generelt. Spesielt mot Tesla som mange hevder skal være de beste. Måte jeg blir møtt på her inne gjør ikke at tilliten blir bedre. Tesla er tydeligvis et sårt punkt for mange.

1000kwh

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 10:14
Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. juli 2019, klokken 10:08
Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 10:01
Jeg tviler ikke på at noen er heldig med når de får time. Problemet er imidlertid større og gjelder mange som ikke får hjelp i tide. Bare å scrolle gjennom forumet her så finner man side opp og side ned med frustrasjon. https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/naf-bekymret-for-teslas-service-oppfolging/
Men du klarer ikke finne ut at Jaguar kundene fremdeles ikke har fått oppdateringen som skulle gi de 100 kW lading....... ???

Du har et solid bias mot Tesla, men tilgir alle andre

Har jeg sagt at jeg skal kjøpe Jaguar? Jeg sier vel innledningsvis at jeg er skeptisk mot elbiler generelt. Spesielt mot Tesla som mange hevder skal være de beste. Måte jeg blir møtt på her inne gjør ikke at tilliten blir bedre. Tesla er tydeligvis et sårt punkt for mange.
Men du fortsetter like vel ?? Hvorfor ikke bare akseptere at Tesla ikke er noe for deg?

PS: ikke søk opp problemer med andre bilmerker for da vil du aldri få kjøpt bil..

Chris Neumann Ruud

Nei, måten du oppfører deg på er et sårt punkt for mange. Elbilentusiaster er lei av fossilbilhuer som bare skal krangle og vise seg frem, så dersom du kanskje hadde forsøkt å ikke være så innmari konfrontativ, nesevis og ovenpå hadde det kanskje vært mulig å diskutere. Slik det er nå er du bare enda en bølle som skal gni inn hvor dårlig bilene vi her på forumet koser oss liksom skal være. Og måten du omtaler damer på i den andre tråden av to du holder gående i kjøp- forumet er litt giftig.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

1000kwh

Blir sikkert populær hvis man går inn på et Audiforum og lister opp ukritisk alle problemene som Audieierne kan ha hatt.

Vi har nok av folk som kommer hit for å ødelegge (altså spre negativitet når de ikke engang eier en Tesla).

Burde også si sitt at 90% av de som svarer i denne tråden eier Tesla selv og har en helt annen oppfatning enn trådstarter.

Men du finner sikkert mer «problemer» du kan liste opp..

Super7

#80
Sitat fra: 1000kwh på søndag 14. juli 2019, klokken 10:21
Blir sikkert populær hvis man går inn på et Audiforum og lister opp ukritisk alle problemene som Audieierne kan ha hatt.

Vi har nok av folk som kommer hit for å ødelegge (altså spre negativitet når de ikke engang eier en Tesla).

Burde også si sitt at 90% av de som svarer i denne tråden eier Tesla selv og har en helt annen oppfatning enn trådstarter.

Men du finner sikkert mer «problemer» du kan liste opp..

Jeg kommer ikke for å spre negativitet. Jeg bare lurer på hvorfor Tesla eiere er så lojale mot bilmerket til tross for at de blir behandlet dårlig og det er mye problemer med bilene. I stedet blir jeg angrepet og det hevdes at jeg bare er her for å lage bråk. Jeg får få saklige svar på det jeg lurer på. I stedet må jeg forsvare meg.

JorEl

#81
Super7;
"Jeg kommer ikke for å spre negativitet. Jeg bare lurer på hvorfor Tesla eiere er så lojale mot bilmerket til tross for at de blir behandlet dårlig og det er mye problemer med bilene. I stedet blir jeg angrepet og det hevdes at jeg bare er her for å lage bråk."

Grunnen til at mange har valgt, og vil velge Tesla, er selvfølgelig fordi man får utrolig mye bil for pengene. Pen, god og kjøre, nok krefter, avansert og brukervennlig, og Tesla utbedrer bilen og dens funksjoner kontinuerlig(OTA). Ingen andre bensin og dieselbiler er i nærheten.
Noen andre elbiler begynner å nærme seg på papiret(edit; trodde man først), men der har man flere barnesykdommer. Tesla har laget elbiler en god stund nå. De andre har litt å lære.

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

hELgenen

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 11:19
Sitat fra: 1000kwh på søndag 14. juli 2019, klokken 10:21
Blir sikkert populær hvis man går inn på et Audiforum og lister opp ukritisk alle problemene som Audieierne kan ha hatt.

Vi har nok av folk som kommer hit for å ødelegge (altså spre negativitet når de ikke engang eier en Tesla).

Burde også si sitt at 90% av de som svarer i denne tråden eier Tesla selv og har en helt annen oppfatning enn trådstarter.

Men du finner sikkert mer «problemer» du kan liste opp..

Jeg kommer ikke for å spre negativitet. Jeg bare lurer på hvorfor Tesla eiere er så lojale mot bilmerket til tross for at de blir behandlet dårlig og det er mye problemer med bilene. I stedet blir jeg angrepet og det hevdes at jeg bare er her for å lage bråk. Jeg får få saklige svar på det jeg lurer på. I stedet må jeg forsvare meg.

Tradisjonelt har folk vært svært lojale overfor merker som gir noe spesielt tilbake til eieren. I dette tilfelle er det nok de ekstreme ytelsene en får for pengene.  At noen opplever kvalitetsproblemer er faktisk fullstendig uvesentlig  - det samme har sikkert eiere av Ferrarri, Alfa Romeo og andre italienske sportsbiler opplevd i årtier etter årtier uten at interessen for merket har falt av den grunn.
En del av kundemassen opplever sikkert også at de på en måte kjøper seg et medlemskort i en ekslusiv klubb - en virtuell verdi de setter høyt på samme måte som f.eks en del Iphone eiere opplever sin telefon som et smykke som må vises frem som et tegn på velykkethet - selv om dette selvfølgelig ikke nødvendigvis må ha rot i virkeligheten.

Det kommer forøvrig sjelden noe godt ut av en slik diskusjon ettersom eierskapet ofte føles svært personlig og følgelig kan mange fort føle seg støtet og argumentere frem og tilbake med det som bakteppe

viggosk

Hei Super7
Her skal du få høre hvorfor JEG liker Tesla basert på MIN erfaring.

For å gjøre historien kort så har jeg eid 2 elbiler før jeg fikk min første Tesla.
Det var en 2014 VW e-golf og en 2017 VW e-golf.
Utlevering av disse bilene har ikke vært det heldigste, men skal ikke kommentere VW sin måte å håndtere salg eller service på mine biler.

Da jeg på i Mars fik min første Tesla Model 3 gikk det mye negativitet rundt levering av disse og ja det var og er noe å utsette på, MEN husk at de på ca 3 mndr utleverte ca over 10.000 biler og det du leser om her på elbilforum er nok bare en liten promille av dette. De fleste inkludert meg selv var spent på om dette var noe for meg etter mange år med VAG.

Dagen kom jeg skulle få utlevert bilen og på vei hjem kom det noen feilmeldinger og jeg tenkte "oh shit" akkurat ja, men da fikk jeg ringt Tesla og de tok kjapp diagnose og sendte meg en ny oppdatering til bilen og vips bilen var feilfrie. Du kan jo prøve å ringe VAG kl 2130 på en Lørdag å få hjelp på slike problemer.

Min erfaring er vel som du sier så er ikke "Tesla folket" så hårsåre når det kommer til Tesla brandet, men man må prøve å sette seg inn i de sakene som er omtalt "negativt" om dette.

Har også vært medlem av VACN og du hjelpe meg hvor mye feil det er på VAG biler generelt.

Så Super7 Jeg anbefaler deg å prøve en Tesla og evt flere merker å bruk sunn fornuft så trur jeg din kone blir fornøyd.

Counterpointer

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 10:14
Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. juli 2019, klokken 10:08
Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 10:01
Jeg tviler ikke på at noen er heldig med når de får time. Problemet er imidlertid større og gjelder mange som ikke får hjelp i tide. Bare å scrolle gjennom forumet her så finner man side opp og side ned med frustrasjon. https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/naf-bekymret-for-teslas-service-oppfolging/
Men du klarer ikke finne ut at Jaguar kundene fremdeles ikke har fått oppdateringen som skulle gi de 100 kW lading....... ???

Du har et solid bias mot Tesla, men tilgir alle andre

Har jeg sagt at jeg skal kjøpe Jaguar? Jeg sier vel innledningsvis at jeg er skeptisk mot elbiler generelt. Spesielt mot Tesla som mange hevder skal være de beste. Måte jeg blir møtt på her inne gjør ikke at tilliten blir bedre. Tesla er tydeligvis et sårt punkt for mange.
Vel du har startet enda en tråd

Pro og cons?
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=12039&share_tid=47370&url=https%3A%2F%2Felbilforum%2Eno%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D47370&share_type=t

Counterpointer

Anbefaling til Super7, les kommentaren til Daktari i den tråden du startet om Jaguar. Han har eid Tesla, Jaguar og har nå E-tron og er ryddig og reflektert.

DagfinnN

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 11:19
Jeg kommer ikke for å spre negativitet. Jeg bare lurer på hvorfor Tesla eiere er så lojale mot bilmerket til tross for at de blir behandlet dårlig og det er mye problemer med bilene.
Tesla eiere er nok "lojale" for de slett ikke blir behandlet dårlig og fordi det slett ikke er mye problemer med bilene. Hadde folket blitt behandlet dårlig ville de ikke være lojale - i hvert fall ikke jeg. Det er nok under 10% som har problemer. Legg merke til "aldri mer tesla tråden". Det handler om en person og utgjør 20 sider +. Klart at man for inntrykk av at det er bare problemer med Tesla, men handler altså om bare 1...
Jeg har hatt super service opplevelse med Tesla. Fått bilen tilbake nyvasket innvendig og utvendig og med full tank.
En gang klarte de ikke å bli ferdig i tide og fikke ikke varslet meg før det var for sent. Når jeg da kom på verkstedet fikk jeg som trøst låne en P100DL. Det var litt av en opplevelse og for min del kunne bilen godt ha blitt forsinket i mange dager til :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

JorEl

Sitat fra: knut.aulie på søndag 14. juli 2019, klokken 12:11
Anbefaling til Super7, les kommentaren til Daktari i den tråden du startet om Jaguar. Han har eid Tesla, Jaguar og har nå E-tron og er ryddig og reflektert.
:+1: :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 11:19
Jeg bare lurer på hvorfor Tesla eiere er så lojale mot bilmerket til tross for at de blir behandlet dårlig og det er mye problemer med bilene.

Har hatt Mercedes, Audi, VW, Skoda og Ford. Ble behandlet mye dårligere av forhandlere der og hadde flere problemer enn med Tesla.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Sitat fra: Super7 på søndag 14. juli 2019, klokken 11:19
Jeg bare lurer på hvorfor Tesla eiere er så lojale mot bilmerket til tross for at de blir behandlet dårlig og det er mye problemer med bilene.

2 spørsmål:
1) Nei. Jeg har ikke blitt dårlig behandlet.
2) Ja. Jeg har hatt noen flere problemer enn jeg har opplevd på andre nye biler.

Lever bra med både 1 og 2  :)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA