Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hva er det med Tesla?

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34

« forrige - neste »

Super7

Damen vil ha elbil. Var derfor å prøvekjørte en Modell S Performance 100 Dual motor Lud. Bilen så grei og fin ut. Den gikk ganske bra også. Jeg ble imidlertid overrasket over hvor dårlig service det er hos Tesla. Ventet sikkert i en halvtime uten at noen tok kontakt. De virket ikke så interessert i å prate om bilen heller. Fikk til slutt lov til å prøvekjøre en kort tur siden jeg ikke hadde booket. Bilen var som sagt kjapp, men jeg følte det var som å kjøre en vannseng med alt for store hjul. Fikk ikke helt sportsbil følelsen. Bilen jeg hadde kjørt hadde gått gått 7000 kilometer. Jeg så alt antydninger til slitasje på interiør. Følte også at det var litt knirkelyder fra styringen. Personlig syns jeg dette Tesla styret er ganske opphauset.

Motorwatt

#1
Hva sammenlikner du med? Hva kjører du?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Super7

#2
Vi har flere biler, men damen ønsker å bytte ut tur bilen vår (RS6) mot en elbil. Ble fortalt at denne Teslaen var det beste, men personlig liker jeg bedre audi sin elbil selv om den ikke er så kjapp. Er likevel ikke så morro som en RS6 med litt oppjusteringer.

Motorwatt

Nå har du allerede 3 forskjellige innlegg som taler for ikke å kjøpe Tesla. Da synes jeg du skal la det være....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

1000kwh

#4
Hva er det du vil med denne tråden?

At vi skal overbevise deg om å kjøpe en bil du ikke liker? Tror du gjør best i holde deg til Audi hvis det er det du er fornøyd med.

OhmPaPa

#5
Sitat fra: Super7 på onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34Den gikk ganske bra også. Jeg ble imidlertid overrasket over hvor dårlig service det er hos Tesla. Ventet sikkert i en halvtime uten at noen tok kontakt. De virket ikke så interessert i å prate om bilen heller.

Slik var det da jeg kjøpte Mersja i sin tid også. Begynte å lure på om BOS tapte penger om jeg kjøpte bil.

Og har flere ganger gått lei og gått min vei når jeg var et sted for å kjøpe bil. Hvorfor er det slik hos mange forhandlere? Aner ikke.

Så de fleste kjøpene mine har begynt med å kjøre biler til diverse kompiser. Deretter googling. For så å vite hva jeg ville ha hos forhandleren før jeg dro dit.

automat

#6
TM3P er nok mer sportslig enn TMS100P, selv om sistnevnte er raskere.

Jaguar i-pace går for å være ganske kjørbar. Audi e-tron blir nok en gubbebil i denne sammenhengen.

Eller du kan vente på Porsche Taycan.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Cirion

#7
Ganske morro å lese at det som faktisk er en av greiene med Tesla er det det faktisk klages på... Som dette med å få være i fred når man kommer til et Showroom for å se på en bil. Ingen pågående selgere. Det er jo tross alt et Showroom og ikke en Forhandler.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

GOS

#8
Sitat fra: Super7 på onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34
Damen vil ha elbil. Var derfor å prøvekjørte en Modell S Performance 100 Dual motor Lud. Bilen så grei og fin ut. Den gikk ganske bra også. Jeg ble imidlertid overrasket over hvor dårlig service det er hos Tesla. Ventet sikkert i en halvtime uten at noen tok kontakt. De virket ikke så interessert i å prate om bilen heller. Fikk til slutt lov til å prøvekjøre en kort tur siden jeg ikke hadde booket. Bilen var som sagt kjapp, men jeg følte det var som å kjøre en vannseng med alt for store hjul. Fikk ikke helt sportsbil følelsen. Bilen jeg hadde kjørt hadde gått gått 7000 kilometer. Jeg så alt antydninger til slitasje på interiør. Følte også at det var litt knirkelyder fra styringen. Personlig syns jeg dette Tesla styret er ganske opphauset.

Hvis du er ærlig så hadde du vel ikke tenkt å finne/si noe positivt uansett.

"..ganske bra....'    '...som sagt kjapp...'    '...vannseng....'

Er vel ikke så mange andre biler av den størrelsen som er mye mindre 'vannseng' med mindre du går for en sportsbil....men da blir den også mindre og ingen familebil.

Model S Ludi er en megakjapp familebil som ligger ganske gått på veien i forhold til dens størrelse.

Kan selvfølgelig vær at det var noe feil med fjæring/demper på den du testet, men tror heller dette har med din innstilling å gjøre.

Måten du skriver forteller at du egentlig ikke var interresert i en Tesla familebil.

Skal du ha en som er stivere, sitter bedre på veien og er raskere enn BMW M3 (Performance) så går du for en Tesla Model 3 Performance.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Super7

#9
Sitat fra: GOS på onsdag 10. juli 2019, klokken 22:46
Sitat fra: Super7 på onsdag 10. juli 2019, klokken 19:34
Damen vil ha elbil. Var derfor å prøvekjørte en Modell S Performance 100 Dual motor Lud. Bilen så grei og fin ut. Den gikk ganske bra også. Jeg ble imidlertid overrasket over hvor dårlig service det er hos Tesla. Ventet sikkert i en halvtime uten at noen tok kontakt. De virket ikke så interessert i å prate om bilen heller. Fikk til slutt lov til å prøvekjøre en kort tur siden jeg ikke hadde booket. Bilen var som sagt kjapp, men jeg følte det var som å kjøre en vannseng med alt for store hjul. Fikk ikke helt sportsbil følelsen. Bilen jeg hadde kjørt hadde gått gått 7000 kilometer. Jeg så alt antydninger til slitasje på interiør. Følte også at det var litt knirkelyder fra styringen. Personlig syns jeg dette Tesla styret er ganske opphauset.

Hvis du er ærlig så hadde du vel ikke tenkt å finne/si noe positivt uansett.

"..ganske bra....'    '...som sagt kjapp...'    '...vannseng....'

Er vel ikke så mange andre biler av den størrelsen som er mye mindre 'vannseng' med mindre du går for en sportsbil....men da blir den også mindre og ingen familebil.

Model S Ludi er en megakjapp familebil som ligger ganske gått på veien i forhold til dens størrelse.

Kan selvfølgelig vær at det var noe feil med fjæring/demper på den du testet, men tror heller dette har med din innstilling å gjøre.

Måten du skriver forteller at du egentlig ikke var interresert i en Tesla familebil.

Skal du ha en som er stivere, sitter bedre på veien og er raskere enn BMW M3 (Performance) så går du for en Tesla Model 3 Performance.

Jeg må si hva jeg følte da. Jeg følte ikke at bilen er så super som alle sier i hvert fall.

Motorwatt

#10
Du bør vite at de aller fleste mener at den bilen de har i nuet er den beste de noensinne har hatt. Derfor blir slike bedømminger veldig lite å forholde seg til. Ta ditt eget valg.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

elektrolux

#11
Foreslår en liten kjapp elbil til kona. F.eks Honda sin nye. Etterhvert vil kanskje du også ha en elbil.

https://electrek.co/2019/07/02/honda-e-motor-video-images/
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Super7

#12
Hun er litt kresen på biler, men den så jo litt morsom ut den hondaen. Er det ikke en bil som heter Kona også? En Kona til "kona" hadde vært noe 😅

Amoss

#13
Finner det igrunnen litt artig jeg, "denne store/tunge nesten-stasjonsvogna av en 4-dørers familie-sedan føles ikke like mye som en sportsbil som hurtigheten skulle tilsi" :p

... og så klart, dette kan jo både vris positivt og negativt alt etter agendaen.
Model S 85D

turfsurf

#14
Hvis det var en P100 som ble prøvekjørt så var det ikke den nyeste med (re)aktiv demping. Føles nok litt annerledes.

Men Model S er mere en GT bil enn en sportsbil, spesielt sammenlignet med RS.

Greia med Tesla er utenom akselerasjonen er teknologien og minimalismen. Og så er det en ekstremt brukervennlig bil. Låser opp døren bare du nærmer deg, husker hvor du hevet luftfjæringen sist, ingen start stopp bryter. Mye mindre fikling enn med andre biler. Innebygd dashcam, Sentry mode, Cabin overheat protection m.m. En veldig annerledes innfallsvinkel en andre produsenter. Så er det jo en del ting de mangler, som avanserte lys, hud, nightvision m.m.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA