Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Damen vil ha elbil men jeg er skeptisk

Startet av Super7, onsdag 10. juli 2019, klokken 19:23

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Jeg tror Super7 skal ha seg en T-ford jeg, fordi mange av de håpløst "macho" meningene som fremstilles her er fra minst to århundrer siden  ::)
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Måkemannen

Godt mulig. Jeg mistenker at hele spørsmålsstillingen er konstruert. Tror ikke fyren egentlig er her for å diskutere elbilkjøp.

Sent fra min Moto G (5S) Plus via Tapatalk


Kanutten

Sitat fra: Måkemannen på torsdag 11. juli 2019, klokken 14:37
Godt mulig. Jeg mistenker at hele spørsmålsstillingen er konstruert. Tror ikke fyren egentlig er her for å diskutere elbilkjøp.

Dette.

Rosstopher

Sitat fra: Måkemannen på torsdag 11. juli 2019, klokken 14:37
Godt mulig. Jeg mistenker at hele spørsmålsstillingen er konstruert. Tror ikke fyren egentlig er her for å diskutere elbilkjøp.

Tenkte i utgangspunktet at jeg skulle gi han "benefit of the doubt", men utifra innleggene hans ser det ut som et troll ja:

Sitatelbiler forurenser mer enn vanlige biler
Sitatbrann er et større problem med elbil enn med vanlig bil
Sitatelbiler virker litt "feminint"
Sitatdette Tesla styret er ganske opphauset
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Super7

Jeg sier jo at jeg er skeptisk til elbiler. Hva forventer dere da, at jeg skal løpe og kjøpe?

Vollis47

Sitat fra: Super7 på fredag 12. juli 2019, klokken 18:15
Jeg sier jo at jeg er skeptisk til elbiler. Hva forventer dere da, at jeg skal løpe og kjøpe?
Nei. Men la den damen din få velge seg sin elbil. Hun bør sikre seg at du ikke prøver den, for risiko for at du liker den.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Troald

Sitat fra: Super7 på torsdag 11. juli 2019, klokken 09:29
Du vet damer. De vil ikke ha ansvaret for å velge bil men de har likevel mange meninger om hva de vil og ikke vil ha.

Hvis det er seriøst det du skriver så skal du sette pris på at du har en oppegående kone. Tror hun snart kjøper seg en elbil og kjører vekk fra en sær fyr...
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

hELgenen

Min samboer ville ikke ha elbil. Kjøpte 2 elbiler,en i3 og en TMX,men hun nektet å kjøre dem. Så jeg måtte krype til korset og kjøpe en hybrid til henne og kvitte meg med TMX. Er kjempefornøyd med elbilen jeg bruker daglig,en i3,og samboer liker den også,men hun nekter å ta den dersom hun må lade. Hun fikser ikke alle ladeløsningene og nekter å prøve. Selv Tesla lading nektet hun å prøve. Noen er bare umulig å vende....

Måkemannen

Sitat fra: hELgenen på fredag 12. juli 2019, klokken 19:59
Min samboer ville ikke ha elbil. Kjøpte 2 elbiler,en i3 og en TMX,men hun nektet å kjøre dem. Så jeg måtte krype til korset og kjøpe en hybrid til henne og kvitte meg med TMX. Er kjempefornøyd med elbilen jeg bruker daglig,en i3,og samboer liker den også,men hun nekter å ta den dersom hun må lade. Hun fikser ikke alle ladeløsningene og nekter å prøve. Selv Tesla lading nektet hun å prøve. Noen er bare umulig å vende....
Teknologifrykt?

Sent fra min SM-T533 via Tapatalk


JorgenM

Kona mi så en blå Jaguar på vinterferietur og bestemte at det skulle hun ha. Vi hentet den forrige uke. Kone fornøyd :)



PS: mann fornøyd også :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Carl Anton Stenling

Sitat fra: hELgenen på fredag 12. juli 2019, klokken 19:59
Hun fikser ikke alle ladeløsningene og nekter å prøve. Selv Tesla lading nektet hun å prøve. Noen er bare umulig å vende....

Fyller hun bensin selv og peiler oljen på fossilbilen?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

hELgenen

Sitat fra: Carl Anton Stenling på fredag 12. juli 2019, klokken 21:39
Sitat fra: hELgenen på fredag 12. juli 2019, klokken 19:59
Hun fikser ikke alle ladeløsningene og nekter å prøve. Selv Tesla lading nektet hun å prøve. Noen er bare umulig å vende....

Fyller hun bensin selv og peiler oljen på fossilbilen?

Ja og Nei

TorT

Nå  har jeg lagt merke til at en del kvinner er villig til å strekke seg langt for å unngå rygging. De parkerer gjerne slik, at hvis de må rygge ut igjen, så kan de holde rattet helt i ro.

Hvis du har en slik kvinne i huset, er gjerne Tesla ladestasjoner, der en ofte må rygge litt tett innpå, kanskje litt av et mareritt.  ;)

Vollis47

Sitat fra: TorT på lørdag 13. juli 2019, klokken 10:43
Nå  har jeg lagt merke til at en del kvinner er villig til å strekke seg langt for å unngå rygging. De parkerer gjerne slik, at hvis de må rygge ut igjen, så kan de holde rattet helt i ro.

Hvis du har en slik kvinne i huset, er gjerne Tesla ladestasjoner, der en ofte må rygge litt tett innpå, kanskje litt av et mareritt.  ;)

Dessverre finnes det en del personer som sliter med å rygge inn på en parkeringsplass. Det er synd, for det er den sikreste måten å gjøre det på. I tilleg er det nå noen arbeidsgivere som påbyr rygging inn på parkeringsplassen. Så sett i gang og øv. Med ryggekamera, parkeingssensorer og speil bør det være mulig å få til.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Super7

Damen er ikke fornøyd med hva jeg vil ha men hun vil ikke ha ansvaret for å velge selv. Vanskelig det der 🤔

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA