Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forbruk 40 og 62

Startet av Cowboystrekk, onsdag 10. juli 2019, klokken 10:10

« forrige - neste »

Cowboystrekk

https://www.motor.no/artikler/elbil-overrasker-i-rekkeviddetest/?fbclid=IwAR3Q-xQm2KtvHArzvBDUfhZuFF1w2MCpUPMA2VBL5z6jL-xGAL1iGTm830U

Ganske bra av både 40 og 62 dette, ser ut som om Nissan underdriver rekkevidda på 62 og at den reelt er ca 50% lengre enn 40. Noen som vet hvor mye utnyttbart batteri 62 har? 40 har vell rundt 37kW?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

EV-FTW

Det dumme er at Nissan har lagt inn en enorm buffer. Når de kan kjøre nesten 4 mil etter at den har sluttet å vise batteri og kilometer status.
Du skal ha store baller for å kjøre så langt når bilen i utgangspunktet sier den er tom for strøm, og ber deg finne en lader.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Store baller, eller du har LeafSpy. Da kan du kjøre uten baller ;-)
62 kWh har 750 GIDS kapasitet, ot 40 kWh har 500, i helt nye batterier.
Kjører du den ned til 25 GIDS, langt under 0% på bilens display, så har 62kWh (750-25)/(500-25)=1,53 ganger mer energi å kjøre med. Så ja, 50%.

Kjøreforhold som fører 40 kWh 25 mil, vil for 62 kWh bli 38 mil.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA