Bilmerker > Mini Cooper E

Cooper SE lansert

(1/3) > >>

JorgenM:
Ingen overraskelser.

https://www.tu.no/artikler/na-er-elektriske-mini-cooper-lansert/469520

torlie:
Blir nok neppe en som troner høyt på salgs statistikken, men heller en bil for spesielt interesserte.

Blant småbilene blir det vel den med minst rekkevidde for pengene.

moonbuggy:
Et steg tilbake fra i3, egentlig. Drivenheten er den samme som sitter i i3 med spec. fra i3s.
Batteriet er nytt, med celler fra CATL. Antagelig de samme cellene som skal sitte i ix3. Effekten må være ganske bra. Batteripakken skal bare veie litt over 200 kg. Battericellene fra Samsung SDI er ganske høye 120mm. I biler som i utgangspunktet bare er modifiserte fossilutgaver, så er antagelig denne høyden litt problematisk.
Litt artig måte å presentere rekkevidde. Gul sirkul rundt instrumentklokka.

gr:
For en skuffelse. Dette gjør at jeg frykter at iX3 skal havne i samme mølja. Har egentlig gått og håpet at den blir bedre enn indikasjonene har vært.

Er det Carsten Breitfeld som var hele bakgrunnen for BMW sin satsning på i3 og i8, og nå har det gått helt skeis for de?

En bil som denne Minien kunne hvem som helst lansert "på dagen". Ta et fossilkarosseri, fyll tomrom med batteripakke, monter en elmotor i stedet for fossilmotoren, tut og kjør.

Gnist:

--- Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 09. juli 2019, klokken 17:00 ---Batteriet er nytt, med celler fra CATL. Antagelig de samme cellene som skal sitte i ix3. Effekten må være ganske bra. Batteripakken skal bare veie litt over 200 kg. Battericellene fra Samsung SDI er ganske høye 120mm.

--- Slutt sitat ---

Er dette celler som kunne passe for oppgradering av batteriet i i3, eller har de feil fysisk størrelse? Hvis de fysisk passer, hva ville kapasitet og vekt bli i i3 med batterier av denne typen som fyller samme plass som dagens batteri?

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning