Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.24.x

Startet av Motorwatt, tirsdag 09. juli 2019, klokken 07:51

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 28. juli 2019, klokken 11:36
Sitat fra: k1 på søndag 28. juli 2019, klokken 11:27
Håper bare de får fiksa den her hakkingen i spotify snart for den gjør meg irritert og smågal, om dog det skjer sjeldnere nå enn før (har jeg en følelse av).

De fikset en bug for noen mnd siden hvor en prosess gikk berserk og brukte all CPU.

Hvilken årgang er din bil? Min Spotify hakker aldri og jeg har MCU1 fra 2017.

Har en X100 fra Des 2017, med da MCU1.
Merkelig at det skal være så stor forskjell på bilene altså. Og jeg har gjort alle typer resets som er mulig, inkl factory reset.

OhmPaPa

Ja det er underlig. Eneste tilpasningen jeg gjør er å slå av live trafikkinfo hvis jeg vil bruke browseren.

z4rd

Den klarer automatisk filskift uten NoA, med kun AP, på samme måte. Lett blink opp eller ned (3-auto blink) så starter den filskift. Heltrukket blå stripe blir prikkete. Dette er mulig når den detekterer flere felt, noe som vil være synlig i senter-display der kjøretøyet vises.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

z4rd

k1: jeg kan anbefale deg å kontakte support på tlf og nevne hakkingen og be de kjøre en reset mens du er i bilen. Er en prosedyre med at man skrur av bilen helt fra menyen, også må man ikke åpne døra før ting er boota opp osv. Dette hjalp iaff veldig for meg for noen versjoner tilbake.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

k1

Sitat fra: z4rd på søndag 28. juli 2019, klokken 19:49
Den klarer automatisk filskift uten NoA, med kun AP, på samme måte. Lett blink opp eller ned (3-auto blink) så starter den filskift. Heltrukket blå stripe blir prikkete. Dette er mulig når den detekterer flere felt, noe som vil være synlig i senter-display der kjøretøyet vises.
Ja, var vandt til det jeg også, men i dag ville den ikke. Fikk bare mld i display at det ikke var mulig (husker ikke akkurat ordlyden). Men det kan for all del ha vært et illebefinnende akkurat i dag for alt jeg vet.

k1

Sitat fra: z4rd på søndag 28. juli 2019, klokken 19:52
k1: jeg kan anbefale deg å kontakte support på tlf og nevne hakkingen og be de kjøre en reset mens du er i bilen. Er en prosedyre med at man skrur av bilen helt fra menyen, også må man ikke åpne døra før ting er boota opp osv. Dette hjalp iaff veldig for meg for noen versjoner tilbake.

Takk for tipset. Skal inn på service 15 august, så kan nevne det til dem da, og se om de kan finne ut av det.

jokke

Sitat fra: k1 på søndag 28. juli 2019, klokken 20:32
Sitat fra: z4rd på søndag 28. juli 2019, klokken 19:52
k1: jeg kan anbefale deg å kontakte support på tlf og nevne hakkingen og be de kjøre en reset mens du er i bilen. Er en prosedyre med at man skrur av bilen helt fra menyen, også må man ikke åpne døra før ting er boota opp osv. Dette hjalp iaff veldig for meg for noen versjoner tilbake.

Takk for tipset. Skal inn på service 15 august, så kan nevne det til dem da, og se om de kan finne ut av det.
Har samme problem. Desember 17 X. Ikke bare Spotify som hakker, varslingslyder er forsinket og er treghet i hele menyen.
Hatt problem siden V9.

Motorwatt

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 28. juli 2019, klokken 13:35
Venstre stripe? Funker jo feilfritt med AP1.
Heldig du som ha AP1. Vi som er litt mere "nymotens" henger betydelig etter virker det som ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

NegativeElectrode

Siden jeg fikk 2019.24.4 så dropper bilen ut av LTE/4G når den er parkert. Tar lang tid fra jeg setter meg i bilen til connection er oppe igjen. Får så klart ingen kontakt med bilen fra appen når den ikke er tilkoblet WiFi.

Har prøvd reset med scrollehjulene, men ikke power off.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Motorwatt

Har du prøvd alle tre reset-metodene? Begge scrollhjulene, begge scrollhjulene+bremsepedalen, begge scrollhjulene og begge knappen over scrollhjulene+bremsepedalen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geirci2

Model 3 har kun 2 scrollehjul - på rattet :-)
(og iflg. signaturen til "NegativeElectrode" så eier han en Model 3).
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

geear

Knappene over scrollhjulene er for reset av instrumentclusteret. På 3 er det scrollhjul + brems til Teslalogoen kommer på skjermen som gjelder. For "dyp" restart.

Hyperstress

Sitat fra: jokke på søndag 28. juli 2019, klokken 21:10
Sitat fra: k1 på søndag 28. juli 2019, klokken 20:32
Sitat fra: z4rd på søndag 28. juli 2019, klokken 19:52
k1: jeg kan anbefale deg å kontakte support på tlf og nevne hakkingen og be de kjøre en reset mens du er i bilen. Er en prosedyre med at man skrur av bilen helt fra menyen, også må man ikke åpne døra før ting er boota opp osv. Dette hjalp iaff veldig for meg for noen versjoner tilbake.

Takk for tipset. Skal inn på service 15 august, så kan nevne det til dem da, og se om de kan finne ut av det.
Har samme problem. Desember 17 X. Ikke bare Spotify som hakker, varslingslyder er forsinket og er treghet i hele menyen.
Hatt problem siden V9.
Og du har prøvd dyp reset som beskrevet i poster over, pluss nullstilling av alle tripptellere og navigasjonhistorikk? Det kan hjelpe.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Handyman

Sitat fra: gr på onsdag 31. juli 2019, klokken 23:11
Knappene over scrollhjulene er for reset av instrumentclusteret. På 3 er det scrollhjul + brems til Teslalogoen kommer på skjermen som gjelder. For "dyp" restart.
..eller det enda "dypere" alternativet "Power Off" under Safaty & Secuity menyen.
Sitt stille i bilen uten å røre noe til bilen er bootet opp.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jokke

Jeg har prøvd alle reset metoder, flere ganger. Nullstilt alt osv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA