Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.24.x

Startet av Motorwatt, tirsdag 09. juli 2019, klokken 07:51

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Elmo på fredag 26. juli 2019, klokken 13:07
Antar de bare leser feil ??
2019.24.4 73fb1ab leses som 2019.24.4.7  3fb1ab
Beklager, skal være 2019.24.7
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 26. juli 2019, klokken 13:36
Ser at det er mange som har "håpe-knappen" Advanced på. Som nevnt er jeg kanskje en av veldig få som ikke har denne på, og som allikevel var blant de første som fikk 2019.24.4. Go figure!
Den kan være litt som dørlukkeknappen i heiser, den virker på noen få men er ellers bare til pynt.

J.Lafton

Men når skal Tesla komme med noe som er nyttig. Jeg gir F... I spill og tegning. Men vil ha en bil uten alt Beta testing som har vart i mange år.
Tesla begynner å henge lagt bak på hvordan hjelpesystemer virker..
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

k1

Fremdeles Spotifyhakking hver gang kartet beveger på seg, menyer som henger/ er trege osv.
Når skal de få til det helt enkle før de legger til alt mulig dilldall?!

sjokomelk

Hakking i kart og Spotify er ikke resultatet av hverandre. De er begge resultat av for mye CPU-load totalt. Grunnen til at du opplever begge ting samtidig, er fordi begge lider under det samme stresset.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

k1

Sitat fra: sjokomelk på lørdag 27. juli 2019, klokken 14:32
Hakking i kart og Spotify er ikke resultatet av hverandre. De er begge resultat av for mye CPU-load totalt. Grunnen til at du opplever begge ting samtidig, er fordi begge lider under det samme stresset.

Ja fordi man har MCU1. Poenget mitt er at dette med hakking og heng ikke var tilfelle tidligere. Nå med mere dilldall og/eller dårligere koding fremstår det som ganske dårlig. At de ikke klarer å rette opp i dette igjen for alle bilene med MCU1 syns jeg er dårlig. Slik det ligger an nå, kan man jo nesten anta at det bare blir verre når mer legges inn av dilldall (og sikkert annet bra også) men med en for svak MCU. Og det er jo ikke akkurat valgfritt å oppgradere sw heller.
Burde de bytte ut alle MCU1? Det kommer neppe til å skje. Og skal man bekoste byttet fra MCU1 til 2 selv koster det vel en liten formue.

TeslaModelX

Sitat fra: k1 på lørdag 27. juli 2019, klokken 15:59
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 27. juli 2019, klokken 14:32
Hakking i kart og Spotify er ikke resultatet av hverandre. De er begge resultat av for mye CPU-load totalt. Grunnen til at du opplever begge ting samtidig, er fordi begge lider under det samme stresset.

Ja fordi man har MCU1. Poenget mitt er at dette med hakking og heng ikke var tilfelle tidligere. Nå med mere dilldall og/eller dårligere koding fremstår det som ganske dårlig. At de ikke klarer å rette opp i dette igjen for alle bilene med MCU1 syns jeg er dårlig. Slik det ligger an nå, kan man jo nesten anta at det bare blir verre når mer legges inn av dilldall (og sikkert annet bra også) men med en for svak MCU. Og det er jo ikke akkurat valgfritt å oppgradere sw heller.
Burde de bytte ut alle MCU1? Det kommer neppe til å skje. Og skal man bekoste byttet fra MCU1 til 2 selv koster det vel en liten formue.

Mener å ha lest at det koster rundt 40 000,- for MCU-bytte?

k1

Mao en «liten formue»...
Lurer på hva det hadde kostet ved null fortjeneste til Tesla?
Uansett for dårlig å forringe en allerede kjøpt vare med ikke tilpasset/optimalisert sw!

Er det bare jeg og noen få som irriterer meg/oss over dette? Mtp alle MCU1 der ute som jeg regner med har samme problemer er det rart det ikke er mer ståhei?

z4rd

Sitat fra: k1 på lørdag 27. juli 2019, klokken 14:23
Fremdeles Spotifyhakking hver gang kartet beveger på seg, menyer som henger/ er trege osv.
Når skal de få til det helt enkle før de legger til alt mulig dilldall?!

Ikke opplevd hakking i Spotify på 2019.24.4. Har MCU1.
Opplever heller ikke hakking i kart... kjører dog med kartvisning fast på Nord, og da flyter den bra. Switcher ofte mellom vanlig kart og satelitt, uten at dette gir noen utslag.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TeslaModelX

Sitat fra: k1 på lørdag 27. juli 2019, klokken 18:49
Mao en «liten formue»...
Lurer på hva det hadde kostet ved null fortjeneste til Tesla?
Uansett for dårlig å forringe en allerede kjøpt vare med ikke tilpasset/optimalisert sw!

Er det bare jeg og noen få som irriterer meg/oss over dette? Mtp alle MCU1 der ute som jeg regner med har samme problemer er det rart det ikke er mer ståhei?

Kan nevne at jeg har samme problem på model S med MCU1.

k1

Sitat fra: z4rd på lørdag 27. juli 2019, klokken 19:27
Sitat fra: k1 på lørdag 27. juli 2019, klokken 14:23
Fremdeles Spotifyhakking hver gang kartet beveger på seg, menyer som henger/ er trege osv.
Når skal de få til det helt enkle før de legger til alt mulig dilldall?!

Ikke opplevd hakking i Spotify på 2019.24.4. Har MCU1.
Opplever heller ikke hakking i kart... kjører dog med kartvisning fast på Nord, og da flyter den bra. Switcher ofte mellom vanlig kart og satelitt, uten at dette gir noen utslag.

Har også fast på Nord og bruker ikke satelittkartet.
En ting som er bedre på autopiloten med denne versjonen er at den ikke skal innom alle påkjøringsramper på motorveien lenger  :+1:

Håper bare de får fiksa den her hakkingen i spotify snart for den gjør meg irritert og smågal, om dog det skjer sjeldnere nå enn før (har jeg en følelse av).

OhmPaPa

Sitat fra: k1 på søndag 28. juli 2019, klokken 11:27
Håper bare de får fiksa den her hakkingen i spotify snart for den gjør meg irritert og smågal, om dog det skjer sjeldnere nå enn før (har jeg en følelse av).

De fikset en bug for noen mnd siden hvor en prosess gikk berserk og brukte all CPU.

Hvilken årgang er din bil? Min Spotify hakker aldri og jeg har MCU1 fra 2017.

Motorwatt

Sitat fra: k1 på søndag 28. juli 2019, klokken 11:27
[quote author=z4rd link=topic=47301.msg826128#msg826128
En ting som er bedre på autopiloten med denne versjonen er at den ikke skal innom alle påkjøringsramper på motorveien lenger  :+1:
Å ja? Nettopp tilbake etter 220 kilometer på E18. Den var innom absolutt alle påkjøringsramper som ikke har en synlig asfaltskjøt. Akkurat som tidligere versjoner, og jeg kjører strekningen ofte. Hva skal den ellers styre etter?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

#43
Venstre stripe? Funker jo feilfritt med AP1.


https://youtu.be/UVymSYGqLVo
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

k1

#44
Sitat fra: Motorwatt på søndag 28. juli 2019, klokken 11:40
Sitat fra: k1 på søndag 28. juli 2019, klokken 11:27
[quote author=z4rd link=topic=47301.msg826128#msg826128
En ting som er bedre på autopiloten med denne versjonen er at den ikke skal innom alle påkjøringsramper på motorveien lenger  :+1:
Å ja? Nettopp tilbake etter 220 kilometer på E18. Den var innom absolutt alle påkjøringsramper som ikke har en synlig asfaltskjøt. Akkurat som tidligere versjoner, og jeg kjører strekningen ofte. Hva skal den ellers styre etter?

Ja, var på E18 fra Oslo til Töcksfors t/r i dag og da forholdt den seg til midstripa fremfor høyre stripe. På denne strekningen var den ikke innom noen påkjøringsramper. Derfra mitt utsagn.

*Edit* Vel og merke med NoA aktivert.
Legger også merke til at automatisk filskifte ved bruk av kun blinklys fungerer ved bruk av NoA, men ikke ved autopilot aktivert (altså uten en adresse lagt inn). Også litt pussig at den klarer det på Noa, men da ikke på autopilot...  :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA