Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skoda Vision iV = helt elektrisk - hva tror du at kommer du til å velge?

Startet av Electric cars in Norway, mandag 08. juli 2019, klokken 17:40

« forrige - neste »

Olemann

Har man som meg de siste 10 årene gått gradene fra Reva, via trilling og opp til i3 og eNiro og TM3 er det meste på plass i dagens elbiler, har til og med pakket vekk Forsvarets grønne Oluf-lue med øreklaffer.  Nå har jo bilene til og med varmeapparat og går langt lenger enn 4 mil på en lading. 

Sitat fra: s3xy på lørdag 30. november 2019, klokken 21:22
Synes alle elbiler skuffer på enn eller annen måte om det er pris, rekkevidde eller hengervekt, design osv...  derfor  vil nok de fleste vente med å bestemme seg til fakta foreligger. Selv har jeg fått flere depositum.....

Bigdrago

Bildene de stadig deler av bilen.. er det en SUV eller coupe? Synes det ligner på en SUV.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Electric cars in Norway

#17
Bigdrago: ser den men den blir markedsført som en SUV :+1:

Kopi fra eposten jeg fikk fra Skoda:

------
Vi gleder oss til å kunne dele mer bekreftet informasjon om vår elektriske familie-SUV med kundene våre. Vi vet at veldig mange kunder ønsket muligheten til å se bilen allerede i januar, og at mange venter på mer informasjon. Derfor er vi lei oss for at vi allikevel ikke fikk muligheten til å gjennomføre arrangementet i januar som planlagt.

Vi holder deg oppdatert så snart vi har ny informasjon, og kan forsikre deg om at ŠKODAs elektriske familie-SUV kommer til å levere på alt det norske markedet forventer.

Vennlig hilsen
ŠKODA Norge



Pingle

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 05. desember 2019, klokken 07:25
Bigdrago: ser den men den blir markedsført som en SUV :+1:
Som det står lenger opp i tråden, er det to utgaver. Coupe, som på konseptet/bildene og suv, som er mer stv variant. Som etron vs etron sportsback, antar jeg. Crozz/id4 skal kjøre samme opplegget.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Guardian

Er det noen som kan huske å ha lest eller fått bekreftet at bilen vil leveres med 4wd fra starten av? Snakket med en VW-selger som antydet at den kan få samme opplegg som ID 4 som ser ut til å få med 2wd først og 4wd senere.
Skoda-selgeren sa at det åpnes for bestilling av både 2wd og 4wd i mars og han håpet med det at begge deler vil kunne leveres fra starten av, men han visste ikke helt sikkert.

Bilectric

I denne videoen med presentasjon av bilen på elbil24.no kommer det fram informasjon som bekrefter det du har hørt av selger hos VW.

Lenke til video: https://www.elbil24.no/video/skoda-vision-iv/vCZprY02

Merk hva journalisten sier 1.20 ut i videoen: "Under panseret vil det IKKE sitte hjuldrift på framhjulene på den ene modellen, men gleden er at det kommer på den andre".

Med "den ene" tror jeg han sikter til den som kommer først, altså SUV/stasjonsvogn-versjonen og "den andre" henviser til coupe'en som kommer senere.

Hvis dette viser seg å stemme, er det virkelig dårlige nyheter for de av oss som har sett fram til en SUV/stasjonsvogn med 4WD fra Skoda. Ikke bare mangler den 4WD, men den kommer for sikkerhets skyld med RWD. I så fall er dette en skikkelig "deal-breaker" for meg og jeg er sannsynligvis ikke alene.

s3xy

Står på Skoda sine hjemmesider at det kommer med 4x4, 1500 kg hengervekt og 500 km rekkevidde. SUV uten 4x4 er verdiløs i Norge som Ix3 som kommer i 2020

Guardian

Jeg tror også det er håp om at den leveres med 4wd fra starten av. ID 4 er jo annonsert også for det amerikanske markedet, så det kan være noe av grunnen til at de starter med 2wd på den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA