Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skoda Vision iV = helt elektrisk - hva tror du at kommer du til å velge?

Startet av Electric cars in Norway, mandag 08. juli 2019, klokken 17:40

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Ja selv om vi ikke har fått nybil pris enda, hva tror du at du kommer du til å velge? 

Når det gjelder pris, så blir ikke denne klar før neste år.

Vi kan lese om et tips om en pris til kundene på rundt en halv million kroner, eller omtrent som for en Skoda Superb, burde ikke være langt unna virkeligheten..... Les den nederst nyheten fra i forgårs.....

Det vi vet er dette:

"ŠKODA har bekreftet at endelig produksjonsmodell vil få en rekkevidde på inntil 500 km (WLTP) samt mulighet for 4x4 firehjulstrekk."

Og dette:
"Konseptbilen har en lengde på 4,66 meter og blir i størrelse svært lik dagens store SUV fra Skoda, Kodiaq".

Hva mener du? Du kan endre på svar flere ganger. Stenges om 90 dager.

Jeg har lavt reservasjons nr og er veldig klar for denne bilen - gjerne i gult likt som demo bilen :+1: :+1:

Her er en eldre nyhet fra selve lanseringen og med bilde av den herlige gule :+https://www.tek.no/artikler/skoda-apner-for-forhandsbestilling-av-sin-el-suv-med-firhjulstrekk-og-500-km-rekkevidde/468064

Og denne nyheten fra i forgårs med status på reservasjonene:

https://www.fvn.no/bil/i/70xVp8/Stor-interesse-for-Skodas-elbil

KOPI:
19. juni åpnet vi for å forhåndsbestille en plass i bestillingskøen av familiebilen. Mandag 1. juli hadde vi 170 reservasjoner lokalt hos oss og over 5000 i Norge som har betalt 5000,- hver for plass i køen! Det er helt rått og sier alt om at kundene gleder seg, sier Røed som medgir at Skoda har kommet seint i gang med elektrifiserte modeller.

gekko300

Ryktene vil ha det til at det er SUV versjonen som kommer først, og ikke bilen på bildet ditt. Noe mer info om det?
Hvis "fra-prisen" blir 500k blir det nok uaktuelt. Hvis "fullspekket-pris" blir 500k så kanskje. Ikke veldig interessert i en stor kasselignende SUV dog, det bør bli bilen på bildet...

lirekassa

Sitat fra: gekko300 på tirsdag 09. juli 2019, klokken 07:52
Ryktene vil ha det til at det er SUV versjonen som kommer først, og ikke bilen på bildet ditt. Noe mer info om det?
Hvis "fra-prisen" blir 500k blir det nok uaktuelt. Hvis "fullspekket-pris" blir 500k så kanskje. Ikke veldig interessert i en stor kasselignende SUV dog, det bør bli bilen på bildet...

SUV først, så kommer sedanversjonen etter. Er vel et halvt år til før vi får se produksjonsmodellen(e) kanskje...

biggern

Jepp. SUV først og det er bra.
Pris mellom 450-550k må en forvente.
Sitter på gjerdet til data og priser er klare.
Leveringstid er jo også blitt ett hett tema.

gekko300


Electric cars in Norway



MooCow

No spørst det jo veldig som du seier om 500' er innstegspris for største batteriet. Kan vel ikkje rekna med toppmodell topputstyrt til 500' ihvertfall vil eg tru, då blir det ihvertfall ein utruleg populær bil. Om eg kjem til å kjøpa kjem an på prisen ja, pluss korleis produksjonsmodellen vil sjå ut, redd eg vert litt skuffa etter den fantastiske prototypen......

Obivan

 Går dere for SUV eller coupe?
Personlig så går jeg for SUVén fordi jeg må ha med bikkja...

batterimannen

Sitat fra: Obivan på fredag 19. juli 2019, klokken 13:16
Går dere for SUV eller coupe?
Personlig så går jeg for SUVén fordi jeg må ha med bikkja...

SUV hvis den blir billig, får bra specs og ser bra ut, ellers beholder vi Kona.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Rearden86

Er det sagt noe om antall seter på denne? Model Y kommer jo fullutstyrt med 7-seter til ca. 550... Så får man se hvem som kan levere før avgifter/moms kommer i 2022 (i regjeringsplattformen er moms og avgifter på elbil fredet ut 2021).

batterimannen

Sitat fra: Rearden86 på mandag 22. juli 2019, klokken 11:48
Er det sagt noe om antall seter på denne? Model Y kommer jo fullutstyrt med 7-seter til ca. 550... Så får man se hvem som kan levere før avgifter/moms kommer i 2022 (i regjeringsplattformen er moms og avgifter på elbil fredet ut 2021).

Skoda Norge sa på Facebook at de regner med 5 seter på produksjonsutgaven (er 4 på konseptbilen). Forventer ikke noen 7-seter.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

gekko300

Sitat fra: Rearden86 på mandag 22. juli 2019, klokken 11:48
(i regjeringsplattformen er moms og avgifter på elbil fredet ut 2021).
Avhenger av at dispensasjonen fra EU fornyes. Hvis ikke så kan det komme avgifter 1/1-2021...

KJE E

Cupen ser jo kanon ut. Men går nok for SUV om den blir ok spekket og håper på mulighet for 7 seter. Ellers blir det å vente på Y.

Trodde jeg var tidlig på avtrekket. Betaling registrert 2 minutter før offisiell åpning av bestilling, og havnet midt på 200 tallet.



s3xy

Synes alle elbiler skuffer på enn eller annen måte om det er pris, rekkevidde eller hengervekt, design osv...  derfor  vil nok de fleste vente med å bestemme seg til fakta foreligger. Selv har jeg fått flere depositum.....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA