Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruktbilpriser Model S

Startet av Tiger123, lørdag 06. juli 2019, klokken 21:46

« forrige - neste »

Tiger123


Ser ut som Model S holder seg bra. Sjekker P-modellene inntil 3 år gamle og ser det er veldig stort sprik på tilsynelatende like biler. Får man solgt til høyeste pris? Ofte er det forhandlere som har justert prisen høyest.
Noen med erfaring å la en forhandler selge for seg?

Her er tekst fra en av de rimeligere modellene, måtte smile litt:)

Normal svekkelse på Teslabatterier med denne kilometerstanden ligger på rundt 5%. Du må vanligvis kjøre over 300.000 for at de skal svekkes mer. Batteriene på Tesla holder bra!

(Vi har fått mange henvendelser om innbytte. Mange med nyere eGolf, gjerne med stort restlån. Vi kan ikke ta slike i innbytte. Heller ikke interessert i å "bytte likt" med halvgamle diesel BMWer og Audier. Innbytte kan ellers være mulig, men primært ønskes rent salg.)

CorsoDante

#1
Sitat fra: Tiger123 på lørdag 06. juli 2019, klokken 21:46

Ser ut som Model S holder seg bra. Sjekker P-modellene inntil 3 år gamle og ser det er veldig stort sprik på tilsynelatende like biler. Får man solgt til høyeste pris? Ofte er det forhandlere som har justert prisen høyest.
Noen med erfaring å la en forhandler selge for seg?

Usikker på hva du legger i ''bra''.

Ut fra finn.no ser det ut til at Model S har et normalt verditap. Grunnet høy innstegspris resulterer dette i relativt mye penger. Er det ikke ca. 20 % som er normalt verditap første året?

Ytterpunktene (som ikke nødvendigvis blir revet vekk fra markedet):
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148914787
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=149803804

Den siste der peiler seg inn på et verditap på ca. 300 K ila. ett år, blir det vel? Litt vanskelig å holde oversikten når prisene spretter opp & ned til stadighet. Det blir uansett et friskt verditap.

Introduksjonen av Model 3 med tilhengerfeste har selvsagt ikke hjulpet på verdien på gamlefar.

Og spør du virkelig om man får solgt til høyeste pris, når det ligger direkte sammenlignbare objekter ute til en lavere pris? Svaret her gir seg selv.

Har god erfaring med kommisjonssalg, såfremt dette skjer i samspann med en seriøs aktør. Betaler seg i stor grad selv, all den tid forhandlere ofte får bedre priser enn hva man gjør med helprivate oppgjør.
TM3P "FSD"

Contango

https://www.finn.no/151833690

Kun 220' over nypris (dersom gratis Ludi). Ikke lov å prute heller. Så det så....
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jokke

Sitat fra: Contango på søndag 07. juli 2019, klokken 17:28
https://www.finn.no/151833690

Kun 220' over nypris (dersom gratis Ludi). Ikke lov å prute heller. Så det så....
Han beholder nok den ja

Tiger123

#4
Ja den var friskt priset.., en som kjøpte litt på impuls og angrer litt. Understreker litt..

Jeg så at Tesla hadde en til 895000 i slutten av juni, så noen den? Det var en P100D, og da må det ha vært Ludicrous? Eller får du Performance bilen i to varianter?

Mao

Sitat fra: Tiger123 på søndag 07. juli 2019, klokken 21:37
Ja den var friskt priset.., en som kjøpte litt på impuls og angrer litt. Understreker litt..

Jeg så at Tesla hadde en til 895000 i slutten av juni, så noen den? Det var en P100D, og da må det ha vært Ludicrous? Eller får du Performance bilen i to varianter?

Ikke mye anger når du vil videreselge en ny bil med en fortjeneste på godt over 200 000.....
Forhåpentligvis er det ingen som er dumme nok til å bla opp særlig mer enn 950k for denne.

Performance leveres nå både med og uten Ludicrous. Performance uten FSD og vinterhjul koster rundt 890k.
Pristillegget for Ludi er 99 000, men Tesla gir bort Ludi gratis til eksisterende Tesla-eiere.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Contango

Det er en del snakk om effekten av MY på bruktpriser for M3 og X. Personlig tror jeg den effekten er større på S. Mangelen på nye biler og prisøkningen på ny modell gjorde at markedet holdt seg bra på forsommeren. Vi solgte vår da, men nå tror jeg det ville vært trått. X har fremdeles egenskaper Y ikke har, men Y har all funksjonaliteten S har minus litt komfort, litt rekkevidde (vs. 100) og litt nyttelast. Og til en attraktiv pris ift bruktmarkedet for S - samt med det berømte hengerfestet når SC får kapasitet. Selv ville jeg i alle fall mye heller hatt en ny Y enn en tre år gammel S100 med 50k+ km fra Finn. Treern er ganske mye rimeligere enn Y og er nok litt mer skjermet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Rosstopher

Ja, markedet for S er trått nå. Vi solgte vår i august etter tre uker på Finn. Ser at mange av bilene som var til salgs samtidig med vår fortsatt er på Finn en måned senere.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

offpist

Sitat fra: Contango på søndag 07. juli 2019, klokken 17:28
https://www.finn.no/151833690

Kun 220' over nypris (dersom gratis Ludi). Ikke lov å prute heller. Så det så....


Ser denner nede i 799K nå, så det begynner å nærme seg noe.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MuskElBil

Sitat fra: offpist på lørdag 04. september 2021, klokken 22:07
Sitat fra: Contango på søndag 07. juli 2019, klokken 17:28
https://www.finn.no/151833690

Kun 220' over nypris (dersom gratis Ludi). Ikke lov å prute heller. Så det så....


Ser denner nede i 799K nå, så det begynner å nærme seg noe.

Utløpt annonse dette. Bilen skiftet eier i januar og er nå til salgs igjen for 789k:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230706507
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

kamuflars86

Har også lyst å bytte ut Sen, men en 75D, 2017 mod med 102k på telleren, selv med godt utstyr, så må jeg nok ned imot 350k og da står en igjen med altfor mye restlån :(

Klykken

Har lagt ut vår S85D nå. Var særdeles vanskelig å finne et prisleie syntes jeg, da prisene spriker fra 290-400k for 2015-modellene med under 100k på telleren. La meg i nedre grense midt i mellom så får vi se.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

kjølholdt

skal selge min 2013 model s nå 185 på telleren . 200-220 tusen kanskje?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

tornaldo

Noen som har noe erfaring med verdien på FSD ved bruktbilsalg? Det er selvfølgelig litt individuelt mtp alder, km på bilen etc.

Har en 2017 med 45k km på telleren og FSD.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Klykken

Minimalt, sies det. Men mer attraktiv på markedet for de som ser etter det, så kan sikkert legge deg i øvre prissjiktet mot tilsvarende uten.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA