Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Soul 2015 som ikke lader fullt

Startet av Tutta2019, torsdag 04. juli 2019, klokken 18:25

« forrige - neste »

Tutta2019

Hei
Jeg er helt ny på forumet, og ny el-bil eier. Jeg har nettopp kjøpt meg en brukt Soul, 1. gang registrert januar 2015. Når jeg fulladet den via veggboks i garasjen dag etter henting hos forhandleren, så lader den ikke mer enn til 118 km. Er ikke dette i minste laget på en fire og et halvt år gammel bil? Har det litt å si at den har stått i ro hos forhandler noen måneder? Etter hva jeg har registrert fra andre eiere av samme bil, så burde det i alle fall vært 140/150km på en lading nå om sommeren. Kia har batterigaranti, men vet ikke om dette kommer inn under dette. Håper noen har noen tips til meg :)

knute

Min 2015-modell viste på morgenen i dag 86km med 100% lading. Den har rullet 116 000 km.
Jeg kjører mye på motorvei i 110+, og da er rekkevidden heller dårlig.
Kjører jeg mer i 80-soner, så får jeg lignende tall som deg.

Estimert rekkevidde gjøres på bakgrunn av tidligere kjøring. Hvor langt kjørecomputeren går tilbake vet jeg ikke...

Jeg ville ihvertfall venta med å bekymre meg til du har fått en uke eller to med ditt eget kjøremønster.

PS: Det er et eget underforum for Soul, så du burde stille de neste spørsmålene som sikkert kommer der.
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA