Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Tron flerfase på IT?

Startet av KjellG, fredag 05. juli 2019, klokken 23:18

« forrige - neste »

terjem

Takk for svar. I appen er det satt opp 3 fas, 25 amp. Tibber måler nå 5.7 ut av laderen. Jeg bruker den vanlige Audi ladekabelen og får 5.3 i bilen. synes det høres ut som om mye tap. Har noen er respons på dette?
mvh terje

daktari

Kan du se hvor mye strøm som bilen trekker fra Easee? Min e-tron trekker 4A mindre enn det Easee tilbyr. 32A vs 28A. Tror det er bilen, ikke Easee: Jeg har også ladet med 16A (både Audi ladekladd og Juice-booster via CEE) på 15A sikring i 24 timer uten problemer, så bilen trekker mindre enn det som tilbys da også.
Det vil kanskje utgjøre noen desimaler kW at spenningen er 220 vs 235V f.eks.?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

terjem

Hei
I den grad jeg svarer  på det du spør om - er ikke god på dette. Men i Tibber appen vises det at easee lader med 5.8 ut fra lader. I dashbordet på bilen viser det at bilen lader på 5.2. Så noe blir borte på veien... :-/
t

Hårek

Bilen rapporterer 250-300 W tap ved 1-fas 20 A  (lest med OBDeleven). Tar man med diverse avrundinger så er vel 5,7 vs 5,3 kW innafor.
Ved 11 kW er power_loss_battery_charger rundt 600W.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA