Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pro og cons?

Startet av Super7, søndag 14. juli 2019, klokken 10:50

« forrige - neste »

xyzzy

Sitat fra: TM på mandag 15. juli 2019, klokken 22:01
Hvis fartsgrensevisningen ofte er feil så kan det være at den henter informasjonen fra kartene i navigasjonen og ikke fra optisk skiltleser. Vet du om den har optisk skiltleser ? Jeg merket meg at Tesla Model 3 bare viste informasjon fra kartene. Hvis informasjonen ofte er feil er det verre enn ikke å vise noen informasjon i det hele tatt etter min oppfatning.

Den har optisk skiltleser - den kjenner f.eks. igjen veiarbeidsskilt.

Et par scenarier:

På Nordstrand ser den ut til å bytte fra 30 til 50 når man kommer ut fra en småvei ut på veien (og det er "slutt 30-sone"-skilt) - inntil den kommer til et av 40-skiltene. Da bytter den ned. Kan være at den er litt for smart der, og tolker "slutt 30-sone" som "da er det 50 på neste vei".

I Nordby-tunnelen sørover har den et lite stykke der den tror det er 40.. hver gang. Jeg skjønner ikke hva den tror den ser...


THE

Sitat fra: xyzzy på mandag 15. juli 2019, klokken 22:16
På Nordstrand ser den ut til å bytte fra 30 til 50 når man kommer ut fra en småvei ut på veien (og det er "slutt 30-sone"-skilt) - inntil den kommer til et av 40-skiltene. Da bytter den ned. Kan være at den er litt for smart der, og tolker "slutt 30-sone" som "da er det 50 på neste vei".

Da er det vel skiltingen som er feil, og ikke funksjonene i bilen? Opphevet fartsgrenseskilt vil si at da gjelder standard fartsgrense. I Norge er standard fartsgrense 50 km/t i tettbygd strøk og 80 km/t på landevei. Hvis det skiltes med opphevet 30-sone, så betyr det at da har veien fartsgrense på 50 km/t derfra. Hvis fartsgrense IKKE skal være 50 km/t, så må det skiltes med fartsgrenseskilt(40-skilt i dette tilfellet) i stedet for oppheving av 30-sone. Eventuelt oppheving av 30-sone når du kjører ut i krysset, men da må det skiltes med 40-skilt umiddelbart etter at man er kommet ut på veien etter krysset.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

bjotings

Forslår dere flytter denne diskusjonen et annet sted, den er interessant men har i liten grad noe med om I-Pace er en passende konebil å gjøre, samt om Sandven i Bergen er en OK forhandler av Jaguar.

Ser at flere av de I-Pacene som triller rundt her på Geilo i sommer har nettopp Sandsven på nummerskiltfestet bak.



I-Pace HSE, Santorini Black MY2020

geear

Sitat fra: JPM på søndag 14. juli 2019, klokken 14:19
Pro

Akselerasjon
Trådstarter er personen som i en annen tråd har brukt ganske mye energi på å fortelle at SP100D er en treg bil, så spørs om han syns at en bil med noe sånt som 80% tregere tid på 0-100 er et pro-punkt.

4Matic Fanatic

Sitat fra: gr på tirsdag 16. juli 2019, klokken 14:26
Trådstarter er personen som i en annen tråd har brukt ganske mye energi på å fortelle at SP100D er en treg bil, så spørs om han syns at en bil med noe sånt som 80% tregere tid på 0-100 er et pro-punkt.
Når elektriske amcars er utelukket er I-Pace faktisk raskeste elbil i handelen i dag, så da må det vel inn på pluss-siden?   

geear

Har ikke sett indisk vs amerikansk som et kriterie, men hvis det var vanskelig å forstå så skal jeg omformulere, så vi slipper at enda en tråd blir OT-sirkus:

Trådstarter er personen som i en annen tråd har brukt ganske mye energi på å fortelle at en bil som gjør 0-100 på 2,7 sekunder er en treg bil (han har en RS6 som tar den lett), så spørs om han syns at en bil med noe sånt som 80% tregere tid på 0-100 er et pro-punkt.

Tellus

Trådstarter ser vel ut til å være en som liker å drive gjøn med skribenter som lett lar seg provosere av det ene eller det andre. Bare la disse trådene dø ut.

olavxxx

Sitat fra: Tellus på tirsdag 16. juli 2019, klokken 17:51
Trådstarter ser vel ut til å være en som liker å drive gjøn med skribenter som lett lar seg provosere av det ene eller det andre. Bare la disse trådene dø ut.
Ja, jeg deler din oppfatning.

Macobat

This Super7 guy seems like a big troll! just posting questions and never revert back with "thank you" etc. Just a bullying idiot that should be ignored EVERYWHERE.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA