Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstand til superlader i bilens nav feil..

Startet av Tom, fredag 05. juli 2019, klokken 00:16

« forrige - neste »

Tom

Når jeg trykker opp superladerene i bilen så står det x antall km til ladern. Probmemt er at denne er helt feli,mye mindre en den skal være..har ikke sett noe om denne.feilen før.


Quintilian

Luftlinje.

Når du velger å navigere en rute så kalkulerer den riktig.

Tom

Det er jo ikke særlig nyttig så lenge bilen ikke kan fly :o

gak

Hehe. Model 3 er nok ikke der enda, men hvem vet. Plutselig er vi på vingene også.
Polo 2.5

sjokomelk

Det er avstanden i luftlinje som vises før du velger å navigere dit.
Skulle bilen/appen regnet ut hvor lang kjørerute det er til hver av de nærmeste superchargerne, hadde det tatt vinter og vår før lista hadde dukket opp.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Elmo

Og det er jo bare å trykke på en lader i APPen så sender den adressen til bilen. Så kan du se der kjørerute, avstand og tid. Og så kan du gjenta hvis du vil se for en annen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

geear

Sitat fra: Elmo på fredag 05. juli 2019, klokken 21:33
Og det er jo bare å trykke på en lader i APPen så sender den adressen til bilen. Så kan du se der kjørerute, avstand og tid. Og så kan du gjenta hvis du vil se for en annen.
Det samme gjør du på skjermen i bilen, men du må trykke navigate to før den gir deg kjøreavstand til laderen.

Tom

Sitat fra: sjokomelk på fredag 05. juli 2019, klokken 07:49
Det er avstanden i luftlinje som vises før du velger å navigere dit.
Skulle bilen/appen regnet ut hvor lang kjørerute det er til hver av de nærmeste superchargerne, hadde det tatt vinter og vår før lista hadde dukket opp.
Hadde heller ventet vinter å vår enn at det viser 4 mil feil..

sjokomelk

Sitat fra: Tom på lørdag 06. juli 2019, klokken 01:23
Hadde heller ventet vinter å vår enn at det viser 4 mil feil..
Mistenker vi hadde hørt syting fra deg da også hvis det hadde vært på den måten... :P :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Thomas Parsli

Sitat fra: Tom på lørdag 06. juli 2019, klokken 01:23
Hadde heller ventet vinter å vår enn at det viser 4 mil feil..

Men du er ikke villig til å sjekke avstanden (og reisetid, basert på trafikk) ved å velge "navigate to" i bilen?
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Tom

#10
Ser ikke helt poenget med at det oppgis noe som ikke stemmer..hvilken nytte har det?
jeg vil bare ha opp rett informasjon når jeg henter den opp.. thats it..
Så her burde tesla fjernet dette mener jeg..men det er vel syting det og  ???

Bakgrunnen til denne posten er at jeg var nettopp sverige,utafor allfarsvei, og skulle sjekke hvilken super lader som var nærmest,4 stk hadde ca.lik avstand fra der jeg var ifølge oversikten  (+- 10-15 km) som ikke er stort på fine svenske veier så alle var et bra alternativ.. men i virkeligheten var forskjellen mye mer..


gigafactory

Oppgitt luftlinje stemmer jo. Har du aldri brukt Google maps før?

Lynkjapp

Sitat fra: gigafactory på søndag 07. juli 2019, klokken 14:59
Oppgitt luftlinje stemmer jo. Har du aldri brukt Google maps før?

Jeg ser absolutt poenget til Tom. Hvis du har fire ladere å velge på og vil vite hvilken det er kortest avstand å kjøre til så er det litt tungvint å måtte klikke på dem én og én for å starte navigering til dem og samtidig huske tallene til du har sjekket alle fire og kan bestemme deg for hvilken vei du skal velge. Samtidig må jeg vel innrømme at jeg ikke ser det som et stort praktisk problem siden det vanligvis er ganske opplagt hvilken lader som er nærmest. Særlig i Norge hvor laderne vanligvis ligger langs hovedveiene uten alternativer. F eks så ligger alle superladerne gjennom Nordland langs E6 og ingen langs rv.17.

Sulle

Ser ikke problemet. Kartet er jo temmelig oversiktlig...
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

S4e

Hvis bilen skal vise eksakt distanse til alle SC fra der du er nå må ruten beregnes for hver stasjon, noe som vil ta tid.

Håper de prioriterer andre forbedringer enn dette.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA