Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Frakt av ski og snowboard

Startet av jotto, torsdag 04. juli 2019, klokken 17:38

« forrige - neste »

jotto

Er det noen praktisk måte å få med seg ski og snowboard inni eller oppå Ioniq? Det er vel ikke tillatt med skistativ, såvidt jeg har skjønt.

nutte

Slå ned baksetene og plasser skiene mellom forsetene (dvs over midtkonsollen).

Dessverre den eneste lovlige måten å frakte disse tingene på  :-[

jotto

Ok, takk. Så da må man velge mellom å ha med snowboardene eller kidsa.

TorT

Det finnes også løsninger med magnet skistativ?

Brukte det i årevis på en tidligere bil. For å se hva som finnes i dagens marked gjorde jeg et veldig kjapt søk.

http://bestskiracks.com/product-category/magnetic-ski-racks/

Veldig mange andre leverandører også.

Rosstopher

Sitat fra: TorT på fredag 05. juli 2019, klokken 14:29
Det finnes også løsninger med magnet skistativ?

Brukte det i årevis på en tidligere bil. For å se hva som finnes i dagens marked gjorde jeg et veldig kjapt søk.

http://bestskiracks.com/product-category/magnetic-ski-racks/

Veldig mange andre leverandører også.

Dersom man har en bil hvor taklast ikke er tillatt er det heller ikke lov med magnet-stativ.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Zimon

Som Rosstopher sier, har ikke bilen lov til taklast i vognkort etc så har den ei heller lov til magnet/sugekopp stativ. Vet at noen bryter loven der for å frakte skiene sine etc, men dette må tas på egen kappe og risiko for seg selv med tanke på bøtelegging + også sikkerhet for andre om takstativ med magne/sugekopp skulle løsne og pang treffer andre.

Så om behov for fjelltur etc en helg eller påske etc i fremtiden så allier deg med en bekjent som du kan byttelåne bil med den helgen/påsken f.eks og hans/hennes bil har lov til taklast.

Ioniq er en kjempebra bil på mange måter, men er behov å ha takstativ/takboks etc så er kanskje ikke Ioniq det rette valget?
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

nutte

Og om jeg ikke husker helt feil, så er dette det samme problemet med den nye utgaven av Ioniq (dvs ingen godkjent taklast).

Sitat fra: Zimon på søndag 07. juli 2019, klokken 09:16
Ioniq er en kjempebra bil på mange måter, men er behov å ha takstativ/takboks etc så er kanskje ikke Ioniq det rette valget?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA