Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Inntrykk etter prøvekjøring av EQC

Startet av mathis, torsdag 04. juli 2019, klokken 16:26

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 05. februar 2020, klokken 20:54
Sitat fra: mathis på onsdag 05. februar 2020, klokken 16:57
Enig, men nå er ikke jeg helt nøytral heller når jeg sier jeg liker denne bedre enn eTron sin reklame som hadde premiere under Superbowl.

Audi-reklame? Må vel nesten sitte innesperra på Superbowl for å se sånt..


Hehe mens mercedes ansetter en auto tune pop sanger i sine reklamer så svarer audi med å sette the night king slayer i sin reklame  :P
Model 3 2019 LR Rwd

Toalmar

Etter å ha kikket litt på EQC så tok jeg turen opp til forhandler i dag for å høre litt om deres kampanje de har nå. fikk litt info om bilen og spørsmål om jeg ville prøvekjøre den.
Tok bilen en liten tur, litt kjøring på landevei og litt bykjøring før jeg leverte den tilbake.
Landeveis kjøringen foregikk mest i 70 og 80 fartsgrense. Bilen var en drøm å kjøre med lite støy.
Bykjøringen gikk også greit, la inn en tur innom ett parkeringshus med spiral for å komme opp i etasjene for å sjekke hvordan det var. Bilen virker stor og denne spiralkjøringen beviste det.
Ellers så må jeg si bilen imponerte stort. Bilen ble levert tilbake etter en god times kjøretur.
Må nok en tur i tenkeboksen vedrørende hva jeg skal gjøre nå.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Trond.m

#122
Sitat fra: Toalmar på onsdag 22. juli 2020, klokken 18:49
Bykjøringen gikk også greit, la inn en tur innom ett parkeringshus med spiral for å komme opp i etasjene for å sjekke hvordan det var. Bilen virker stor og denne spiralkjøringen beviste det.
Referansen din for bykjøring blir vel i3, og da blir kontrasten enorm. Størrelsen venner man seg til, men i3 er jo i en egen klasse og en bil det er vanskelig å glemme 😏

Toalmar

Sitat fra: TM på torsdag 23. juli 2020, klokken 06:24
Referansen din for bykjøring blir vel i3, og da blir kontrasten enorm. Størrelsen venner man seg til, men i3 er jo i en egen klasse og en bil det er vanskelig å glemme 😏
Både og, har i3 og en C klasse stv i fossil som brukes en del. bilen føltes stor ut, men som du sier, man blir vant til det  :)
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Grosor

Jeg hadde egentlig ikke planer om å kjøpe ny bil da jeg booket prøvekjøring og booket mest på gøy da reklamen for dagens kampanje dukket opp.

Etter et par timer i bilen var jeg likevel helt solgt... For en komfort! Stille, mykt, seter med støtte akkurat der hvor en gamlis i 30-årene trenger det.  :laugh:
Plenty krefter og en generelt svært fin opplevelse på veien. Tenker dette er en bil jeg kan kjøre langt med uten å bli sliten.

Toalmar

Sitat fra: Grosor på fredag 24. juli 2020, klokken 11:37
Jeg hadde egentlig ikke planer om å kjøpe ny bil da jeg booket prøvekjøring og booket mest på gøy da reklamen for dagens kampanje dukket opp.

Etter et par timer i bilen var jeg likevel helt solgt... For en komfort! Stille, mykt, seter med støtte akkurat der hvor en gamlis i 30-årene trenger det.  :laugh:
Plenty krefter og en generelt svært fin opplevelse på veien. Tenker dette er en bil jeg kan kjøre langt med uten å bli sliten.
Ut i fra hva du skriver så går jeg ut i fra at du har kjøpt denne  :+1:
Sitter i tenkeboksen, og har i dag fått ett tilbud jeg vurderer
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Grosor

Ja, vi har bestilt.

Det er klart mer penger enn jeg normalt ville bundet opp i en bil, men jeg har overbevist meg selv at vi får grei valuta ift alternativene.

Vi skulle jo egentlig ikke ha ny bil, men ønsket oss og vurderte å oppgradere dagens diesel suv til noe mer komfortabelt. Hadde ikke trodd forskjellen skulle være så stor, men det ble litt sånn ingen vei tilbake etter prøvekjøring...

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Grosor


Electric cars in Norway

Grosor :+1: du får en flott bil. Det går fort til oktober :+1: ;) ;)

jevel

Sitat fra: Grosor på fredag 24. juli 2020, klokken 11:37
Jeg hadde egentlig ikke planer om å kjøpe ny bil da jeg booket prøvekjøring og booket mest på gøy da reklamen for dagens kampanje dukket opp.

Etter et par timer i bilen var jeg likevel helt solgt... For en komfort! Stille, mykt, seter med støtte akkurat der hvor en gamlis i 30-årene trenger det.  :laugh:
Plenty krefter og en generelt svært fin opplevelse på veien. Tenker dette er en bil jeg kan kjøre langt med uten å bli sliten.

Vi var mer aktivt på søken etter en erstatter for den aldrende PHEVen vi kjørte, og jeg hadde allerede kjørt MX, iPace og E-Tron, men som med deg så var veien kort fra prøvekjøring til bestilling... Gratulerer med ny bil og gled deg / dere! :)

LFC

Den mest komfortable bilen jeg har kjørt.
I klasse med BMW X7.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

edakcots

Bakgrunn, jeg har fartstid som bilmekaniker, rallykjører og har hatt elbil siden 2007.

Jeg er skikkelig skuffet over denne bilen.
Hva er greia med de myke dempere bak???
Jeg lånte en bil fra BoS Tønsberg i helgen og testet den skikkelig.
Både rekkevidde, forbruk, og ellers alt annet en normal bil vil måtte gå gjennom av en test.
Først: bilen har en helt klar plass blant elbilfans. Jeg begynte selv med mye ros og var overrasket over str innvendig og spesielt hvor stille bilen er.
Stereoanlegget er råbra og selvom Tesla har større og lettere skjerm å betjene, så er MB på vei mot noe råbra...
MEN: hva i huleste er det med støtdemperne bak???!! Jeg bånnet dempere flere ganger på en test ved Konnerud hvor veiene ikke akkurat er tipp top og hvor fartsdempere må ha vært på tilbud for det er overalt. I 40 sone med fartsdempere er det 0 sjans for å bånne, altså nå laveste punkt med noen bil som er ny i dagens marked, med mindre man kjører grisefort.
Vi hadde 35 km/t og det smalt skikkelig i bilen og var direkte ubehagelig.
Følelsen kan sammenlignes med en god gammel Ford Sierra bakhjulsdrift med 12 sekker vekt baki for å kunne kjøres på vinterføre...

I følge BoS så sier de at bilen skal være sånn (!) men det kan ikke stemme. Ei heller er det særlig sunt for bilen.
Jeg trodde det var denne bilen og ingen annen, men så snakket jeg med en kollega som har opplevd akkurat det samme. Han kjøpte en Audi som resultat...
Noen andre som har opplevd det samme??
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

Øyvind.h

#133
Første jeg lurer på er hvordan i alle dager du kjører. Etter at jeg reduserte lengden på areoflapsene foran forhjulene er det ingen ting som tar nedi i normal hastighet over fartsdump. Selv ikke fartsdumper som kommer litt brått på tar den nedi noe sted. Så jeg må si jeg virkelig lurer på hvordan du kjører over dumper.
Greit nok - EQC er langt ifra noen rallybil. Ei heller er det en høyreist suv. Det er rett og slett en personbil med SUV-karosseri. Men den har fått mye skryt for komfort og kjørefølelse av mange biltestere. Om du bunner demperne og smeller nedi hele tiden høres det ut som helt feil bil for deg.

Nå sier jeg ikke at det er tilfellet med din bruk, men jeg har registrert en del tro at bilen smeller nedi, når det i praksis opplever er at de lange aeroflapsene foran tar nedi. De er aaaalt for lange originalt og ender sikkert ikke mer enn rundt 8cm fra bakken. Tror jeg tok bort sikkert 4-5cm på mine og det er fortsatt noen cm igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

edakcots

Først skrapet den nedi foran, og det er forståelig siden Enkelte norske fartsdumper er sykt bratte, men det er mer krise å «bånne» dempere.
Jeg sjekket om det var noen innstilling på den, men fant ikke noe.
Uansett er dette en feil på bilen, så det kan hende det gjelder kun noen få leverte, men det var mer bekymrende at BoS sa det skulle være slik, for det er ikke mulig.
Jeg har i Mercedes verden hatt følgende biler, og uten slike dempere:
E 300 T
S 500
E 240 T
ML 270
GL 320
C 180
B 180
A 170
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA