Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruke denne ladestasjonen?

Startet av TotalFarsa, torsdag 04. juli 2019, klokken 12:17

« forrige - neste »

TotalFarsa

Har ikke lagt merke til denne forrens nå. Er plassert på den lille parkeringsplassen inntill tågstasjon. Vennligst sjekk bildene og hjelp meg vurdere hvis jeg kan bruke denne til å lade min 2019 PHEV. To spørsmål til; er det nsb (vy) som er ansvarlige for den, eller hvem? Ene sikringen virker å ha løst ut, ikke sant?








Rosstopher

Lad i vei. Aner ikke hvem som eier den. Og ja, den ene sikringen har gått.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

jkirkebo

Sitat fra: TotalFarsa på torsdag 04. juli 2019, klokken 12:17
Har ikke lagt merke til denne forrens nå. Er plassert på den lille parkeringsplassen inntill tågstasjon. Vennligst sjekk bildene og hjelp meg vurdere hvis jeg kan bruke denne til å lade min 2019 PHEV. To spørsmål til; er det nsb (vy) som er ansvarlige for den, eller hvem? Ene sikringen virker å ha løst ut, ikke sant?

Er dette på Roa?

BaneNor har ansvaret, NSB/Vy kjører kun tog (og buss) og har ingenting med infrastruktur å gjøre.
Sikringen kan du bare vippe opp igjen. Lad ivei.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TotalFarsa

Takk for svaren :)

Da regner jeg med at stasjon er kraftfull nok til å lade bilen. Er enda ikke helt innsatt i hvordan jeg skal tolke dette med kw og ampere...

TotalFarsa


Rosstopher

Bilen din lader maks 3,7 kW, altså 16 A. Denne ladestasjonen har 16 A sikring. I schuko (vanlig stikkontakt) lader man uansett bare 10 A, så alle elbiler og plug-in-hybrider kan lade i den kontakten der.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

TotalFarsa

Takk for uttømmende svar!

Jeg var rett og slett ikke medveten om at det fanns slike stolper utplassert kring tågstasjoner med mulighet til gratis lading. Veldig positivt.

TotalFarsa

Fungerade alldeles utmerket. Samme lading hade kostet meg kr 25 på fortums stasjon så veldig bra med slik tilgang.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA