Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utvidet, begrenset bruktbilgaranti

Startet av citizen_kane, torsdag 04. juli 2019, klokken 11:17

« forrige - neste »

Paul

Leser vilkår i den "Utvidet begrenset bruktbilgaranti" fra Tesla, men har ikke forstår om de «2 år». 
er det 2 år fra leveringsdato? eller 2 år i tillegg til den fortsatt gjellende  5års nybilgaranti?

Fikk overlevert bruktbil fra tesla den 14 Juni 2019. Bilen er førstegangsregistrert den 27.02.2015

Så spørsmålet er om garanti gjelder  inntil 14.06.2021, eller 27.02.2022? (gitt at bilen blir kjørt under 160t km)



"Utvidet begrenset bruktbilgaranti
Utvidet begrenset bruktbilgaranti gjelder kjøretøy som er over 4 år gamle eller har kjørt over
80 000 km (50 000 miles), men er under 6 år gamle og har kjørt mindre enn 160 000 km
(100 000 miles) ved levering fra Tesla.
Denne utvidede begrensede bruktbilgarantien gir dekning for kjøretøy som er inntil 2 år gamle
eller har kjørt inntil 160 000 km (100 000 miles), avhengig av hva som inntreffer først.

Rosstopher

Garantien gjelder frem til det har gått 2 år fra du kjøpte bilen, eller frem til bilen har gått totalt 160.000 km. Vet ikke om nybilgarantien på 5 år/100.000 km opphører når du får bruktbilgaranti, men det er jo i ganske få tilfeller dette vil være en relevant problemstilling.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Amoss

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 18. september 2019, klokken 18:17
Vet ikke om nybilgarantien på 5 år/100.000 km opphører når du får bruktbilgaranti, men det er jo i ganske få tilfeller dette vil være en relevant problemstilling.

Etter hva jeg har forstått så gjelder nybilgarantien uansett så lenge som den var lovet i utgangspunktet. Forhandler/importør/fabrikant kan ikke gå bort i fra den bare fordi de selger bilen på nytt som bruktbil innen for nybilgarantien.

Bruktbilgarantien her er en utvidelse av nybilgarantien når man ser at det er mindre enn 2 år igjen av nybilgarantien, slik at kjøper av bruktbilen uansett har minst 2 års "nybil"garanti. At du kan få opptil 80.000 (ok, 79.999 da bilen må ha gått *over* 80.000 :p ) nye "garanti-km" på bruktbilgarantien om bilen har gått over 80.000 synes jeg er generøst i forhold til "kun" 2 år ekstra.
Model S 85D

Paul

Ser ut mer logisk at det er 2 år fra leveringsdato, da blir det i mitt tilfelle fram til 14 Juni 2021.

forresten ser på finn.no an noen selger videre sine Model S med 2 års utvidet garanti, men oppgir  den utvidet garantien som 5+2år fra førtegangsregistrering dato.


Rosstopher

Sitat fra: Paul på torsdag 19. september 2019, klokken 08:30
Ser ut mer logisk at det er 2 år fra leveringsdato, da blir det i mitt tilfelle fram til 14 Juni 2021.

forresten ser på finn.no an noen selger videre sine Model S med 2 års utvidet garanti, men oppgir  den utvidet garantien som 5+2år fra førtegangsregistrering dato.

Hvis det et 5+2 år så har nok vedkommende kjøpt den utvidete garantien fra Allianz. Denne er såvidt jeg har skjønt langt fra så god som nybil-/bruktbilgarantien man får direkte fra Tesla.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

sven erik

tesla er i dag ikke villig til å følge hva som er riktig  i forhold til  garanti og reklamasjon de har egne  bestemmelser mener de så flere ting blant annet seter å vinduer har bare 6 måneder  garanti  å reklamasjon er det ikke snakkom på bilen  de vil heller ikke gi utfyldene begrunnelser  derfor å kjøpe garanti av frima tesla har samarbeid med  er som å hive penger ut av vinduet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA