Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny 2019 modell med alt ekstrautstyr. 350 000kr. God pris ?

Startet av egolf888, torsdag 04. juli 2019, klokken 10:47

« forrige - neste »

egolf888

Hei! Har fått dette tilbudet fra Møller bil.

Hva tenker dere om denne prisen ?

Prisinformasjon
Grunnpris: E-GOLF 136 HK KAMPANJE 278 100 *
Årsmodell: 2019
Registrering pr. 03-07-2019 PERSONBIL 2 400 * **
Farge: DEEP BLACK PERLMET. 2T2T 4 900 *
Interiør: TITANSORT TW
Ekstrautstyr i følge spesifikasjon 42 800 *
Norsk montert utstyr i følge spesifikasjon - MVA-fritatt 15 006 *
Frakt- og leveringsomkostninger 9 360 *
Totalt prisavslag 2 566
Total kjøpesum: 350 000


Ekstrautstyr
SIKKERHETSPAKKE 2 500 *
17" ALU MADRID 4 300 *
KEYLESS ACCESS 3 200 *
ACTIVE INFO DISPLAY 4 600 *
TONEDE VINDUER BAK, FRA B- SØYLEN 2 300 *
RYGGEKAMERA 2 700 *
SKINN VIENNA 15 900 *
DYNAMISKE LED FRONTLYKTER 2 900 *
SIDEKOL.PUTER BAK 2 400 *
AMBIENTEBELYSNING 2 000 *
Norskmontert utstyr
BAGASJEROMSMATTE (AUTOFORM) 520 *
LASTEKANTBESKYTTER 960 *
16" NOKIAN U/PIGG IKKE GTI N328 13 526 *
Detaljer: 04 VW MERANO
Sum ekstrautstyr 57 806
* = eks.mva
Tilleggsinformasjon
Rabatt på bil 2 566

torlie

Vil absolutt IKKE anbefale å kjøpe E-golf til 350k.

Møller hadde nylig kampanje i Juni hvor du fikk en OK utstyrt bil til 289k. Dette var da lagerbiler ferdig konfigurert, ergo den rabatterte prisen.

Når VW ID kommer neste år vil du nok ikke få mer enn 250-260k for din 1 år gamle E-Golf ved et evt salg.

Jeg ville heller kjøpt en 2018 mod E-Golf hvor mye av 1.års verditap er unnagjort.

Edit: Alternativ om du vil ha helt ny bil, ville jeg kjøpt Model 3 og skvist lånet opp med ca 100k, da om man kun isolert ser på pris vs hva man får er dette et mye bedre kjøp en en overpriset E-golf som snart blir utdatert.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

egolf888

Sitat fra: torlie på torsdag 04. juli 2019, klokken 12:24
Vil absolutt IKKE anbefale å kjøpe E-golf til 350k.

Møller hadde nylig kampanje i Juni hvor du fikk en OK utstyrt bil til 289k. Dette var da lagerbiler ferdig konfigurert, ergo den rabatterte prisen.

Når VW ID kommer neste år vil du nok ikke få mer enn 250-260k for din 1 år gamle E-Golf ved et evt salg.

Jeg ville heller kjøpt en 2018 mod E-Golf hvor mye av 1.års verditap er unnagjort.

Edit: Alternativ om du vil ha helt ny bil, ville jeg kjøpt Model 3 og skvist lånet opp med ca 100k, da om man kun isolert ser på pris vs hva man får er dette et mye bedre kjøp en en overpriset E-golf som snart blir utdatert.

Takk for svar! Skal se litt på 2018 modeller isteden. Tesla model 3 er også et flott alternativ :) Er det store forskjeller på 18/19 egolf med tanke på rekkevidde ?

Fossilbil

Sitat

Takk for svar! Skal se litt på 2018 modeller isteden. Tesla model 3 er også et flott alternativ :) Er det store forskjeller på 18/19 egolf med tanke på rekkevidde ?

Nei, begge går like kort  ;)

egolf888

Sitat fra: Fossilbil på torsdag 04. juli 2019, klokken 12:49
Sitat

Takk for svar! Skal se litt på 2018 modeller isteden. Tesla model 3 er også et flott alternativ :) Er det store forskjeller på 18/19 egolf med tanke på rekkevidde ?

Nei, begge går like kort  ;)

Hehe ok takk :) Blir noen lengre kjører turer på vinteren fra Oslo til sunnmøre. Ser ut som tesla model 3 er et mye bedre alternativ.

thrain

Jeg synes nå egolfen er en fantastisk bil. Tesla sikkert bra, men til spørsmålet ditt. Jeg mener 330' er en grei pris for konfigurasjonen. Mye tilbud på ferdigkonfigurerte biler. Prøv en pruterunde. Ikkenoe å tape.

geear

Sitat fra: torlie på torsdag 04. juli 2019, klokken 12:24
Vil absolutt IKKE anbefale å kjøpe E-golf til 350k.

Møller hadde nylig kampanje i Juni hvor du fikk en OK utstyrt bil til 289k. Dette var da lagerbiler ferdig konfigurert, ergo den rabatterte prisen.

Når VW ID kommer neste år vil du nok ikke få mer enn 250-260k for din 1 år gamle E-Golf ved et evt salg.

Jeg ville heller kjøpt en 2018 mod E-Golf hvor mye av 1.års verditap er unnagjort.

Edit: Alternativ om du vil ha helt ny bil, ville jeg kjøpt Model 3 og skvist lånet opp med ca 100k, da om man kun isolert ser på pris vs hva man får er dette et mye bedre kjøp en en overpriset E-golf som snart blir utdatert.
Han har, såvidt jeg kan se, fått den rabatterte prisen på bilen inkl kampanjeutstyr, men det er tilnærmet ribbet bil (i Norge, i utlandet er de enda mer ribbet). Alt ekstrautstyret som han har fått tilbud på til 57k er utenom kampanjemodellen. Dermed er nok dealen grei nok sånn sett, men jeg hadde forventet mer rabatt nå på en utgående modell, og personlig hadde jeg ikke betalt 350k for en e-Golf nå.

Dom Toretto

Ja, han har fått kampanjerabatten ser jeg. Ikke helt ulikt et tilbud jeg også har fått. Men er veldig i tenkeboksen selv. Liker eGolfen godt... men....

Er bekymret for at selv en 2018 modell kan bli et skikkelig tapsprosjekt når VW kommer med ID for fullt. Hvis prisantydningene stemmer vil jo 48Kw batteri versjonen starte på 250 000, og ha nær 100WLTP mer enn dagens eGolf. Hvem i all verden vil kjøpe en eGolf da, og i tillegg om produksjonskapasiteten tilsvarer at man faktisk kan få kjøpt innen rimelig tid. Har en reservasjon på ID på 5xx men usikker på om jeg vil ha den special edition varianten. Virker som prisen blir høy....

En annen ting, noen som tror at VW bare vil skrape hele gjenstående beholdning fra diverse steder i Europa og dumpe de i Norge nå det nærmer seg ID tid og dumpe prisen ytterligere for å selge de? Jeg vet jeg ville gjort det istedet for å sitte inne med eGolf når man lanserer ID.

geear

Problemet er at e-Golf er utdatert på rekkevidde og hurtiglading, så selv om resten av bilen er bra vil det alltid være to store hovedpunkter som trekker kraftig ned. Den har også håpløs mobilløsning, men der ser det ut for at biler selger selv uten dette, så virker som rekkevidde og ladefart trumfer slikt.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

At appløsningen er håpløst treg og ustabil. Og at Møller sier det skal være slik. Vet ikke om de nyeste nå støtter 4G, men tidligere har alt vært basert på 3G, som altså skal slås av snart. Da blir det nok om mulig enda tregere.

Oddaa

Sitat fra: gr på lørdag 06. juli 2019, klokken 00:13
At appløsningen er håpløst treg og ustabil. Og at Møller sier det skal være slik. Vet ikke om de nyeste nå støtter 4G, men tidligere har alt vært basert på 3G, som altså skal slås av snart. Da blir det nok om mulig enda tregere.
Appløsningen er til tider ustabil ja. Men tviler på at det har med hastigheten på kommunikasjonen å gjøre. Datamengdene er så små at det bør være umerkbart om 3G-nettet forsvinner.

Tipper flaskehalsen er serverne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

geear

Har du prøvd å laste noe (selv bare noen kilobyte) på mobilen via edge for tiden? Når man er vant med å få ting på sekundet er plutselig ti sekunder forferdelig lenge.

Møller/VW hevdet iallfall til meg, gjennom en lang sak, at det var bilens kommunikasjonsløsning som var flaskehalsen. De unnskyldte seg med en billig iot-løsning, og at det var årsaken til at det tok 10-15 ganger lengre å gjøre en operasjon via car-net enn hos andre bilmerker. Og allikevel skulle de ha 9000,-/år.

Mr Oizo

Sitat fra: gr på lørdag 06. juli 2019, klokken 00:41
Og allikevel skulle de ha 9000,-/år.
Dette er jo helt hinsides. VAG og Møller er virkelig blodsugere.

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA