Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny 2019 modell med alt ekstrautstyr. 350 000kr. God pris ?

Startet av egolf888, torsdag 04. juli 2019, klokken 10:47

« forrige - neste »

Amatøren

Forøvrig var tjenesten ganske stabil for meg, men etter en større server oppgradering (Møller sa at Volkswagen hadde det) så ble det trøblete igjen.

Når bilene var inn til oppgradering i forbindelse med meldingen 'Feil på nødanropdystemet....' så sa de at den feilen og Car-Net problemene hang sammen og at begge deler ble utbedret.

Det vil tiden vise. Utrolig hvis en server oppgradering ikke er bakover kompatibel. Eller så har jeg bare hatt flaks den tiden Car-Net virket OK før server oppgraderingen.

Jeg tror det gjelder å klage så får man se om man får en fiks på problemet.

Klag gjerne via: kundeservice@moller.no

Det gjorde jeg og etter svar fra kundeservice så tok det veldig kort tid før kundebehandler var på tråden med forslag til time (kan jo ha sammenheng med nødanropdystemet).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Oddaa

Det har med noen få unntak vært temmelig stabilt for min del også. Og gratis i fire år. Vil derfor ikke klage for mye.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

Bzzlink

For 50k mer, så får du en Model 3 med hengerfeste, 410km WLTP, 120kW lading og mye mere plass... veldig bra appstyring, overlegent ladenettverk.

Det er mye som tilsier at de Golfene kommer til å synke som en stein i pris.

Tesla Model 3 standard range plus 402 000,- inkl. hengerfeste og vinterhjul.

Partial Premium Interior Inkluderer:

12-veis justerbare, elektriske forseter med varme
Premium setemateriale og dekorlister
Oppgradert lyd – altoppslukende lyd
Midtkonsoll med lagringsplass, 4 USB-porter og dokking for 2 smarttelefoner
Premium Interior Inkluderer:

12-veis justerbare, elektriske forseter
For- og bakseter med setevarme
Premium-lyd – 14 høyttalere,1 subwoofer, 2 forsterkere og altoppslukende lyd
Premium-tilkobling (1 år inkludert):

Satellittkart med sanntids trafikkvisualisering
Direkteavspilt nettmusikk og -media i bilen
Hyppigere OTA-oppdateringer via mobilnettverk
Nettleser
LED-tåkelys
Midtkonsoll med lagringsplass, 4 USB-porter og dokking for 2 smarttelefoner
Alt interiør inkluderer:

Farget glasstak med ultrafiolett og infrarød beskyttelse
Autodimmende, innfellbare, oppvarmede sidespeil
Musikk og media over Bluetooth®
Egendefinerte førerprofiler

El-nino

Hadde kvaliteten på Tesla m3 herunder serviceoppfølging, finish og støynivå, vore på høgde med vw golf, hadde dette vore eit kupp til 402k. VW Golf har i ei årrekke vore Noregs mest selde bilmodell, noko som ikkje er tilfeldig. Til 350k er det ikkje mange konkurrentar, heller ikkje frå Tesla.

Har du akkurat kjøpt deg mod3?

Oddaa

Apropos prisfall: Det er vel ikke helt utenkelig at det kan bli god tilgang på pent brukte Model 3 til en veldig ok pris, så snart Model Y pøses ut i volum?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

El-nino

Treng ikkje vente på nokon mod y- for å konkludere med verditap på mod 3. Fekk med meg at Tesla annonserte fleire nye mod3 (inventory) med awd og premium int til 431k forrige veke. Altså har mod 3 tapt seg om lag 50k sidan dei fyrste kom i mars. Eit prisfall på 50k på 3 mnd treng ein neppe frykte ved å kjøpe vw e-golf. Fordelen med mod 3 er at ein no kan få den med hengerfeste- det er eit stort pluss.

AJ82

Valgte å gå for ny E-Golf til madammen nå. Angrer ikke. Utrolig god bil å kjøre, med god rekkevidde. Batteri holder i massevis for 99% av kjøringen. Vurderte TM3, men trenger ikke rekkevidden og sparte 80k i forhold til E-Golf som i tillegg fremstår som en bedre sammenskrudd bil. Madammen synes også TM3 rett og slett ikke ser ut, så det gjorde også avgjørelsen lettere.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

geear

Sitat fra: El-nino på mandag 08. juli 2019, klokken 17:45
Hadde kvaliteten på Tesla m3 herunder serviceoppfølging, finish og støynivå, vore på høgde med vw golf, hadde dette vore eit kupp til 402k. VW Golf har i ei årrekke vore Noregs mest selde bilmodell, noko som ikkje er tilfeldig. Til 350k er det ikkje mange konkurrentar, heller ikkje frå Tesla.

Har du akkurat kjøpt deg mod3?
Hvor omfattende erfaring har du personlig med de to alternativene?

El-nino

Ein del. Har «personlig» hatt fleire både E-golf og Tesla. Om du har hatt endå fleire av begge og har andre erfaringar finst det forum der ein delar slike erfaringar.  ;)

geear

Hvorfor er personlig i hermetegn? Har du eid eller ikke?

Jeg har hatt begge, og din erfaring samstemmer ikke med min, derfor må det være lov å spørre. Møller er ikke akkurat kjent for service.

Øyvind.h

#25
Nå tar jo VW selv livet av bruktverdien på eGolf med sin ID3. 350k for en 35kWh golf med 40kW snitteffekt på hurtiglader en god dag sier seg selv at blir stup i verdi selv om den er stille og har gode lys.

Vil man ha 4wd, ytelser, hengerfeste og problemfrie langturer kan man kikke på et annet merke. Men da snakker vi jo ikke om nr2 bil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: El-nino på mandag 08. juli 2019, klokken 17:45
Hadde kvaliteten på Tesla m3 herunder serviceoppfølging, finish og støynivå, vore på høgde med vw golf, hadde dette vore eit kupp til 402k. VW Golf har i ei årrekke vore Noregs mest selde bilmodell, noko som ikkje er tilfeldig. Til 350k er det ikkje mange konkurrentar, heller ikkje frå Tesla.

Det blir det forhåpentligvis snart. Jeg venter selv på SR-utgaven av Model 3, forventer at den havner på ca. 350k inkl. vinterdekk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: El-nino på mandag 08. juli 2019, klokken 20:49
Treng ikkje vente på nokon mod y- for å konkludere med verditap på mod 3. Fekk med meg at Tesla annonserte fleire nye mod3 (inventory) med awd og premium int til 431k forrige veke. Altså har mod 3 tapt seg om lag 50k sidan dei fyrste kom i mars. Eit prisfall på 50k på 3 mnd treng ein neppe frykte ved å kjøpe vw e-golf. Fordelen med mod 3 er at ein no kan få den med hengerfeste- det er eit stort pluss.

De til 431k ble fort revet bort og det finnes pr. nå ingen biler til under 439k på Finn.

Normalt taper biler seg minst 10% i det de kjøres ut av porten til forhandler. Dette forutsetter selvsagt god tilgang på nye biler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Marzo

Trenger man en bil som bare virker så er golfen perfekt.
Den gjør ikke så mye ut av seg. Man vet hva man betaler for.
Den bare virker.. Bilen og apparatet rundt er utprøvd å fin tunet med mange års erfaring.
Bulker man, kan bilen repareres på noen dager.

Men som for alle elbiler bør man ha mulighet for å lade hjemme, og de færreste av oss trenger mer enn 200km daglig rekkevidde.

El-nino

Sitat fra: gr på mandag 08. juli 2019, klokken 23:39
Hvorfor er personlig i hermetegn? Har du eid eller ikke?

Jeg har hatt begge, og din erfaring samstemmer ikke med min, derfor må det være lov å spørre. Møller er ikke akkurat kjent for service.

1. ein brukar hermeteikn «» for å syne at ordet er henta frå ein tekst, i dette tilf ditt innlegg
2. igjen: har hatt fleire både VW E-Golf og Tesla
3. flott at du har hatt andre erfaringar med dei bilane du måtte ha eigd :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA