Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Færrest feil igjen

Startet av ID4, torsdag 04. juli 2019, klokken 08:50

« forrige - neste »

HCO

2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Jejl

#2
Vil tro at enkelte bilmerker ikke blir sjekket ut av kjøperen like nøye, og av den grunn blir det rapportert færre feil. Etter å ha kjørt Kangoo arbeidsbil i snart 5 år så oppdaget jeg for litt siden at den har de største "panel gaps" jeg har sett på en bil noen gang uten at bilen er krasjet. (To plasser er glipen ca 1 mm i ene enden og ca 7 mm i andre)
Gidder jeg å klage? Nei, bilen er jo ikke noe særlig pen i utgangspunktet, det har ingen praktisk betydning og det plager meg ingenting. Hadde det vært på Teslaen derimot...

Elbilventer

Sitat fra: Jejl på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:15
Vil tro at enkelte bilmerker ikke blir sjekket ut av kjøperen like nøye, og av den grunn blir det rapportert færre feil. Etter å ha kjørt Kangoo arbeidsbil i snart 5 år så oppdaget jeg for litt siden at den har de største "panel gaps" jeg har sett på en bil noen gang uten at bilen er krasjet. (To plasser er glipen ca 1 mm i ene enden og ca 7 mm i andre)
Gidder jeg å klage? Nei, bilen er jo ikke noe særlig pen i utgangspunktet, det har ingen praktisk betydning og det plager meg ingenting. Hadde det vært på Teslaen derimot...
Ifølge https://www.dinside.no/motor/kia-og-hyundai-med-faerrest-feil---igjen/71213786 så ligger Genesis aller best an, og er eneste merke som slår Hyundai og Kia, quoted "Vel og merke er luksusmerket Genesis - eid av det samme Hyundai Motor Group - helt på topp i undersøkelsen, som viser antall feil rapportert per hundre nybiler på det amerikanske markedet."
Jeg ville da tro at Genesis eiere forventer mye kvalitet - og fort vil klage.
Det er synd at Tesla ikke deler informasjon. Ser ingen grunn til å stille spørsmålstegn ved at Hyundai og Kona ligger i toppen. (Det er i tilfelle større grunn til å spørre seg hvorfor Tesla ikke er med i undersøkelsen.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA