Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på deler og reparasjon Model 3

Startet av Muffinman, tirsdag 02. juli 2019, klokken 08:31

« forrige - neste »

Muffinman

Det har etterhvert vist seg at deler til TMS og TMX til dels er svært dyre, og at det er et relativt stort behov for bytte etterhvert som de begynner å bli slitte. Understellsdeler, bremser og disse AC-kondenserene er eksempler på deler som byttes ofte mellom 100-150.000km, og som ofte koster ei månedslønn når det først skjer noe.

Model 3 skal jo være en rimeligere variant, eller "folkebil" om man vil. Det bør derfor følge at deleprisene holder et nivå som gjenspeiler dette.

Nå er bilene i Norge nye enda og ingen har vel byttet deler for egen regning, men om noen har fått nyss i priser kan de postes i denne tråden. Det er viktig informasjon med tanke på kjøpsbeslutning for mange.

offpist

Jeg tenker at om 2-3 år så kommer det til å være plenty med deler tilgjengelig fra produsenter på både bremse deler og understell ledd. For ikke å snakke om biler på huggerne hvor man kan få kjøpt det meste. 
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Muffinman

Det stemmer nok, men prisnivået på alt dette vil nok henge sammen med nivået på originale deler og verkstedtjenester. Derfor er all informasjon man kan få verdifull for den som vurdere å kjøpe TM3.

E_S

Bare venter på at noen klarer å kræsje en TM3 med originalt hengerfeste, så blir det hengerfeste på min. Kjekt å ha til sykkelstativ og sånt selv om hengervekt i vognkortet er 0.
:)

alibaba

Sitat fra: E_S på onsdag 03. juli 2019, klokken 22:51
Bare venter på at noen klarer å kræsje en TM3 med originalt hengerfeste, så blir det hengerfeste på min. Kjekt å ha til sykkelstativ og sånt selv om hengervekt i vognkortet er 0.

Ligger et til salgs på Finn.no
TM3P

E_S

Sitat fra: alibaba på onsdag 03. juli 2019, klokken 23:00
Sitat fra: E_S på onsdag 03. juli 2019, klokken 22:51
Bare venter på at noen klarer å kræsje en TM3 med originalt hengerfeste, så blir det hengerfeste på min. Kjekt å ha til sykkelstativ og sånt selv om hengervekt i vognkortet er 0.

Ligger et til salgs på Finn.no

Det er selve kroken som ligger ute, ikke hele greia.
Bildet er tatt med en Model 3 Performance i bakgrunnen, trolig en som har fått med hengerfestekroken ved en feil og så sitt snitt til å gjøre noen penger på det fremfor å bare levere den tilbake. Dessverre for ham er den biten der helt verdiløs med mindre bilen har hengerfeste montert..
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA