Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Turist i Oslo - hvor er det greiest å parkere?

Startet av geear, onsdag 03. juli 2019, klokken 19:10

« forrige - neste »

RJK

#15
Er ikke så kjent der oppe, men jeg ville nå tatt turen opp dit uansett. Ifølge kartet er det relativt greit med ladere i området.

Og om du ikke finner ledig ladestolpe, så skal du uansett ikke stå veldig lenge på hurtiglader for å få like mye lading, så da får du vurdere hva som er mest komfortabelt.

Kjøre ned til Vulkan eller stå nært der du skal være, og så hurtiglade litt på hjemturen. Du får tross alt ikke mer enn 4,5*3,6=16,2 kWh på den tiden.

Hvor lenge du må stå på hurtiglader for samme mengden strøm, kommer selvsagt an på bilen og hvor du lader, men kjører du fra Lillehammer så har du jo Ionity ved Råholt om bilen din takler CCS og kanskje gjerne mer enn 50 kW ladeeffekt.

Enten må du bruke 2x36 kr i billett til buss om du er alene (mer om dere er flere), bruke mange minutter på å gå frem og tilbake, stå gratis om du ikke finner ladeplass, men heller noen kroner og noen minutter på hurtiglading på hjemveien.

Jeg hadde helt klart verdsatt det å stå nært bestemmelsesstedet som beste alternativet, selv om jeg ikke hadde fått ladet.

Edit: ser nå at du har I-Pace (vises ikke når man legger inn kommentar som havner på neste side), så da er Ionity helt klart beste alternativ, og så krysse fingrene for å finne ladeplass når du er i området.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

LittleHammer

Sitat fra: RJK på søndag 24. november 2019, klokken 22:43Jeg hadde helt klart verdsatt det å stå nært bestemmelsesstedet som beste alternativet, selv om jeg ikke hadde fått ladet.

Edit: ser nå at du har I-Pace (vises ikke når man legger inn kommentar som havner på neste side), så da er Ionity helt klart beste alternativ, og så krysse fingrene for å finne ladeplass når du er i området.

Takker for svar.

Kort avstand er helt klart å foretrekke. Dessuten trenger jeg ikke mange timene på en offentlig plass for å komme meg tur/retur. Får satse på at noe i nærheten er ledig.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA