Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD oppgradering - verdt det?

Startet av Banna, onsdag 03. juli 2019, klokken 16:44

« forrige - neste »

Croft

Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 22:19
Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:05
Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Tesla må vel ha markedets desidert mest ubrukelige (og til dels farlige) ACC for tiden, og når de ikke engang klarer å fikse noe så banalt er det vanskelig å tro at Elon &Co skal få på plass en velfungerende FSD de nærmeste 5 årene......

Vel, ikke alle som er enig i den beskrivelsen. For min har Eap fungert og fungerer tilnærmet prikkfritt. Milevis unna noe annet på markedet. Kan eller legge til at jeg på 25k kjørt har hatt  null issues overhodet med bilen (bank i bordet)🙄. Måtte bare lage litt kontrast til all klagingen her inne😀.
Når det er sagt ser jeg fortsatt ikke insentivet til å gå for fsd før det er demonstrert en vesentlig upgrade fra dagens features.

Mao

Sitat fra: Croft på søndag 07. juli 2019, klokken 22:52
Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 22:19
Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:05
Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Tesla må vel ha markedets desidert mest ubrukelige (og til dels farlige) ACC for tiden, og når de ikke engang klarer å fikse noe så banalt er det vanskelig å tro at Elon &Co skal få på plass en velfungerende FSD de nærmeste 5 årene......

Vel, ikke alle som er enig i den beskrivelsen. For min har Eap fungert og fungerer tilnærmet prikkfritt. Milevis unna noe annet på markedet. Kan eller legge til at jeg på 25k kjørt har hatt  null issues overhodet med bilen (bank i bordet)🙄. Måtte bare lage litt kontrast til all klagingen her inne😀.
Når det er sagt ser jeg fortsatt ikke insentivet til å gå for fsd før det er demonstrert en vesentlig upgrade fra dagens features.

Misforstå meg rett, som Tesla-eier på sjette året er det åpenbart at jeg i sum er storfornøyd med det aller meste. Men bunn-nivået til Tesla er skremmende lavt noen ganger...

Etter flere ganger nesten å bli påkjørt bakfra pga. fantombremsing på firefelts motorvei uten hindringer foran, er det blitt sånn at jeg kvier meg for å bruke ACC/AP. En brå oppbremsing fra 100 til 50-60 km/t er ikke behagelig når det kommer fullstendig overraskende. Og gudene må vite hva de som kjører bak en Tesla som oppfører seg slik tenker om sjåføren....

En ting er sikkert: livet med Tesla blir aldri kjedelig. Du vet aldri hva som venter deg etter siste SW-oppdatering  :P
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Croft

Kjedelig oplevelse med slike oppbremsinger, ingen tvil om det. Har hatt et og annet tilløp jeg også-men skjeldent, og aldri bråbrems. Nå skal det legges til at høyrefoten stort sett er limt til gasspedalen slik at tilløp til «utidig» bremsing uansett raskt vil kanselleres. Det var ellers en imponerende liste med reservasjoner du hadde. Ihvertfall om du tenker benytte alle.

Vaduz

Nesten ingen som bruker AP har jeg inntrykket av. Ser alltid etter en liten sving innom akselerasjonsfelter og kun unntaksvis kjører tesla sjåfører med AP på motorveien. ACC er nok derimot svært vanlig. Bruker AP mye selv, men blir ofte irritert fordi den er svært treg på filbytte, avbryter ofte, bremser rart etc. Føler meg litt dum når jeg ligger mellom to felter i 5 sek før bilen plutselig avbryter når bilen bak har justert farten etter all somling. Navigate on autopilot er jo egentlig helt ubrukelig per i dag, det eneste den gjør er å foreslå filbytter for deg som du så må igangsette selv med de sedvanlige problemene. Inntil noe nytt skjer kommer jeg ikke kjøpe FSD, hopper nok over 3.0 chipen og venter på 3.5/4.0. Tipper dette tar minimum 5 år å få bra/akseptabelt, men vi får se, håper å ta feil!

turfsurf

Synes det virker som om det er mange som bruker AP. Selv bruker jeg AP nesten hele tiden, så lenge det minimum er midtlinje. Det jeg ikke bruker er tacc på veier uten midtlinje. Da bråbremser bilen hele tiden når den møter andre.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

DagfinnN

Sitat fra: Vaduz på mandag 08. juli 2019, klokken 22:58
Tipper dette tar minimum 5 år å få bra/akseptabelt, men vi får se, håper å ta feil!
Forhåpentligvis feil av 2 årsaker.
1. Se deg 5 år tilbake. Det har vel skjedd ganske så mye.
2. Utviklingen framover går dobbelt så fort som utviklingen i de 5 år vi har passert. Så om drøye to år har det skjedd like mye som i løpet av de forrige 5.

Evig optimist.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Vaduz

Utviklingen går fremover, men problemet er ikke lineært. Å kjøre mellom to hvite linjer og følge fart eller trafikk har vært mulig lenge. Veier uten markering, kryss, syklister, gjenstander i vei, rundkjøringer, snø, veiarbeide etc etc er eksponensielt mye vanskeligere. Når du ser kamera bildene fra bilen er oppløsningen langt dårligere enn øyets oppløsning/kontrast/skarphet, så det er mulig en hardware 2.0 må til også.
Hvor mange år har det vært fantom-bremsing og kjøring inn på akselerasjonsfelter? Men, håper virkelig 3.0 er bra!

FizCarloz

Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 23:25
Sitat fra: Croft på søndag 07. juli 2019, klokken 22:52
Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 22:19
Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:05
Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Tesla må vel ha markedets desidert mest ubrukelige (og til dels farlige) ACC for tiden, og når de ikke engang klarer å fikse noe så banalt er det vanskelig å tro at Elon &Co skal få på plass en velfungerende FSD de nærmeste 5 årene......

Vel, ikke alle som er enig i den beskrivelsen. For min har Eap fungert og fungerer tilnærmet prikkfritt. Milevis unna noe annet på markedet. Kan eller legge til at jeg på 25k kjørt har hatt  null issues overhodet med bilen (bank i bordet). Måtte bare lage litt kontrast til all klagingen her inne.
Når det er sagt ser jeg fortsatt ikke insentivet til å gå for fsd før det er demonstrert en vesentlig upgrade fra dagens features.

Misforstå meg rett, som Tesla-eier på sjette året er det åpenbart at jeg i sum er storfornøyd med det aller meste. Men bunn-nivået til Tesla er skremmende lavt noen ganger...

Etter flere ganger nesten å bli påkjørt bakfra pga. fantombremsing på firefelts motorvei uten hindringer foran, er det blitt sånn at jeg kvier meg for å bruke ACC/AP. En brå oppbremsing fra 100 til 50-60 km/t er ikke behagelig når det kommer fullstendig overraskende. Og gudene må vite hva de som kjører bak en Tesla som oppfører seg slik tenker om sjåføren....

En ting er sikkert: livet med Tesla blir aldri kjedelig. Du vet aldri hva som venter deg etter siste SW-oppdatering  :P
Opplevede dette igår på autobahn med 170 km/t ned til 100-110 på vei til italia. Familien blev mildest talt skremt fra vid og sans. Sidste gang jeg bruker ACC.






Sent from my iPhone using Tapatalk

geear

Hørtes kjipt ut å kjøre så langt uten cruise/ap. Funker ganske godt å bare trå på gassen når det skjer.

1000kwh

Sitat fra: FizCarloz på onsdag 10. juli 2019, klokken 22:39
Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 23:25
Sitat fra: Croft på søndag 07. juli 2019, klokken 22:52
Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 22:19
Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:05
Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Tesla må vel ha markedets desidert mest ubrukelige (og til dels farlige) ACC for tiden, og når de ikke engang klarer å fikse noe så banalt er det vanskelig å tro at Elon &Co skal få på plass en velfungerende FSD de nærmeste 5 årene......

Vel, ikke alle som er enig i den beskrivelsen. For min har Eap fungert og fungerer tilnærmet prikkfritt. Milevis unna noe annet på markedet. Kan eller legge til at jeg på 25k kjørt har hatt  null issues overhodet med bilen (bank i bordet). Måtte bare lage litt kontrast til all klagingen her inne.
Når det er sagt ser jeg fortsatt ikke insentivet til å gå for fsd før det er demonstrert en vesentlig upgrade fra dagens features.

Misforstå meg rett, som Tesla-eier på sjette året er det åpenbart at jeg i sum er storfornøyd med det aller meste. Men bunn-nivået til Tesla er skremmende lavt noen ganger...

Etter flere ganger nesten å bli påkjørt bakfra pga. fantombremsing på firefelts motorvei uten hindringer foran, er det blitt sånn at jeg kvier meg for å bruke ACC/AP. En brå oppbremsing fra 100 til 50-60 km/t er ikke behagelig når det kommer fullstendig overraskende. Og gudene må vite hva de som kjører bak en Tesla som oppfører seg slik tenker om sjåføren....

En ting er sikkert: livet med Tesla blir aldri kjedelig. Du vet aldri hva som venter deg etter siste SW-oppdatering  :P
Opplevede dette igår på autobahn med 170 km/t ned til 100-110 på vei til italia. Familien blev mildest talt skremt fra vid og sans. Sidste gang jeg bruker ACC.






Sent from my iPhone using Tapatalk
Du vet at du kan bruke gasspedalen og øke hastigheten hvis den avtar uten ditt ønske?

Forøvrig så er nedbremsinger veldig mye mykere nå enn det den var for noen oppfateringer. Sliter med å forstå at man går fra 100kmt til 50kmt uten å reagere med å justere hastigheten selv..

Baldrian

Kaller det ikke mykt når man henger i sikkerhetsselene når det skjer. Forferdlig ubehagelig.  De gangene det har skjedd meg, har det vært i forbindelse med en kryssende lokalvei (over eller under) med lavere fartsgrense. Bilen plukker altså opp fartsgrensen for denne kryssende lokalvei og setter på bremsen i et kort sekund, men nok til å være både ubehaglig og farlig.  Jeg meldte dette som feil første gang det skjedde meg og fikk servicetime for å fikse det, men fikk bilen tilbake uten at de fant noe. Så hvorfor et SC tar bilen inn for å fikse noe de burde vite er en funksjonsfeil ved ACC, er jo litt underlig.  Blir neppe bedre før vi får skiltgjenkjenning.

Somni

Plutselig koster FSD 25.000 kroner igjen. What to do?
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

FizCarloz

Sitat fra: Somni på mandag 29. juli 2019, klokken 23:21
Plutselig koster FSD 25.000 kroner igjen. What to do?

Hvor ser du det? Gjelder det alle?


Sent from my iPhone using Tapatalk

1000kwh

Sitat fra: Somni på mandag 29. juli 2019, klokken 23:21
Plutselig koster FSD 25.000 kroner igjen. What to do?
Har du enhanced autopilot fra før?

Jeg har autopilot og det koster enda 50000,-

Banna

25100,- for meg nå. Var 50000. Har Enhanced. Merkelig hvordan de holder på.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA