Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD oppgradering - verdt det?

Startet av Banna, onsdag 03. juli 2019, klokken 16:44

« forrige - neste »

Banna

Hei.

Jeg hentet for 4 uker siden en inventory model s. Denne har AP 2.5 HW og enhanced autopilot (autopark, summon, taac). Jeg har muligheten til å bruke 50k på å oppgradere til FSD. Såvidt jeg har skjønt vil det gi meg ny hardware i bilen, men det er uvisst når man får dette installert. Så hva får jeg egentlig umiddelbart ved å kjøpe FSD i dag utover det jeg allerede har? Jeg kan tenke meg at dette kan være lurt ved et evt salg av bilen. Men akkurat nå virker det som man betaler 50k for ingenting? Jeg har prøvd å kontakte Tesla flere plasser ved flere anledninger for å finne ut av dette, men de svarer ikke. Er det noen med tilsvarende konfigurasjon som har kjøpt FSD som kan si noe om hva man får og når man får det?

FizCarloz

Sitat fra: Banna på onsdag 03. juli 2019, klokken 16:44
Hei.

Jeg hentet for 4 uker siden en inventory model s. Denne har AP 2.5 HW og enhanced autopilot (autopark, summon, taac). Jeg har muligheten til å bruke 50k på å oppgradere til FSD. Såvidt jeg har skjønt vil det gi meg ny hardware i bilen, men det er uvisst når man får dette installert. Så hva får jeg egentlig umiddelbart ved å kjøpe FSD i dag utover det jeg allerede har? Jeg kan tenke meg at dette kan være lurt ved et evt salg av bilen. Men akkurat nå virker det som man betaler 50k for ingenting? Jeg har prøvd å kontakte Tesla flere plasser ved flere anledninger for å finne ut av dette, men de svarer ikke. Er det noen med tilsvarende konfigurasjon som har kjøpt FSD som kan si noe om hva man får og når man får det?
Er i samme situasjon. Jeg heller til å gjøre det men igjen er jeg usikker på anvendeligheden.

Det er jo sterkt avhengig av å faktisk få lov til å bruke det.

Croft

Blir sikkert verdt det på et eller annet tidspunkt, men tviler sterkt på at en får verdifull  funksjonalitet som overgår de specsene du har på en god stund enda. Jeg har i alle fall valgt "vente å se" fremfor å betale i forkant. Tekniske utfodringer/innkjøring med bugs/og reguleringer gjør at jeg tror det er et stykke tid igjen til en får valuta for pengene. Hw3 kan dog være verdt å betale for alene, om en da ikke må ha Hw4 innen den tid.

o.b.lix

Sitat fra: Banna på onsdag 03. juli 2019, klokken 16:44
Så hva får jeg egentlig umiddelbart ved å kjøpe FSD i dag utover det jeg allerede har?

Du får ikkeno!

Jeg hadde heller kjøpt aksjer eller satt pengene i fond, så OM dette kommer i praksis, så kan du kjøpe dette i ettertid.

(men jeg tror FSD trenger minst HW4 for å virke)
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW


Banna


Muffinman

Kjøp noe fint til kona. Det gir instant payoff i motsetning til FSD :)

kirky

Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Visstnok samme pris før og etter nå kjøp. Mulig tesla svelger mvaen da.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

DagfinnN

Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:29
Kjøp noe fint til kona. Det gir instant payoff i motsetning til FSD :)
Jo - men varer så alt for kort....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:34
Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:29
Kjøp noe fint til kona. Det gir instant payoff i motsetning til FSD :)
Jo - men varer så alt for kort....
Når man er 18 kanskje...

tkjoerlaug


JorEl

Elon har også sagt at forskjellen med og uten FSD, skal bli som forskjellen på en bil og en hest med kjerre. Det er jo bare til å glede seg..
Når vi kjøpte EAP så var det fordi vi ville ha adaptiv hastighets holder, acc. 40k :-X Så hoppet vi på FSD som vi fikk litt billigere. Men vi har betalt 60k for SW.
Om det viser seg at pengene er bortkastet, så ser jeg ingen glorie over hodet til Elon lenger..

Tesla har startet en prosess som dreier verden i en bedre retning. Men de må ikke glemme kundene sine.
Kankje jeg skal sende Tesla en regning på 60knok, men la faktureringen gå under GOODWILL... :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Mao

Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:05
Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Tesla må vel ha markedets desidert mest ubrukelige (og til dels farlige) ACC for tiden, og når de ikke engang klarer å fikse noe så banalt er det vanskelig å tro at Elon &Co skal få på plass en velfungerende FSD de nærmeste 5 årene......
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

DagfinnN

Sitat fra: Mao på søndag 07. juli 2019, klokken 22:19
Sitat fra: kirky på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:05
Elon har sagt at det kommer masse i høst  - mye av det de viste på autonomy-dagen. Lesing av skilt og stopping for lyskryss etc. Det kan bli bra, men uansett liksågodt å vente og kjøpe da.

Tesla må vel ha markedets desidert mest ubrukelige (og til dels farlige) ACC for tiden, og når de ikke engang klarer å fikse noe så banalt er det vanskelig å tro at Elon &Co skal få på plass en velfungerende FSD de nærmeste 5 årene......
Noterer meg den og kommer tilbake til deg når det er fixet. Da må du legge deg flat.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA