Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lånebil av tesla / Lånebil gjennom forsikring

Startet av fandango, onsdag 03. juli 2019, klokken 15:50

« forrige - neste »

fandango

Jeg venter (forgjeves?) på utlevering av SR+.. Men i den forbindelse har jeg fundert litt over forsikring. Er det egentlig behov for å velge en forsikring som har inkludert ubegrenset lånebil? Får man uansett ikke lånebil av tesla hvis behovet skulle melde seg? I alle fall de 5 første årene?

Stiller seg kanskje annerledes hvis bilen totalvrakes eller lignende..

Jeg må jo legge til at jeg fniser litt av codan som skryter veldig av sin forsikring: "Håper du ser verdien i en avtale som garanterer Tesla som leiebil istedenfor i verste tilfelle en VW polo, som du sikkert vet kan ventetiden på et teslaverksted være opptil flere måneder."

Men hvis man ser i vilkårene så står det "- Ubegrenset periode med leiebil mens bilen er på verksted. Tesla som leiebil, kan vi ikke skaffe Tesla dekker vi utgifter til drivstoff og bompenger." Litt av en garanti der altså..

noto

Tesla har bare Tesla lånebiler nå. Du får lånebil når det er garantisaker eller service. Ellers ikke. Forsikringsselskapet dekker ev lånebil ved f.eks. karosseriskader.

Inop

Det er to scenarioer:

- Bilen går i stykker og det er garantisak - da får du leiebil av Tesla
- Bilen blir skadet i et uhell - da må du evt. få leiebil av forsikringsselskapet
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Kim-

Kjører du i en mur og må bruke kaskoforsikring feks, så stiller normalt ikke Tesla med lånebil.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Sanya

Tesla som lånebil må vel være en storby fenomen. Min TM3 er på verksted , og jeg fikk tilbud om en Peugeot via Hertz Hamar , som jeg nektet å ta imot. Tesla bekreftet at de er ikke forpliktet til å tilby EV eller Tesla som lånebil

noto

Sitat fra: Sanya på onsdag 03. juli 2019, klokken 17:44
Tesla som lånebil må vel være en storby fenomen. Min TM3 er på verksted , og jeg fikk tilbud om en Peugeot via Hertz Hamar , som jeg nektet å ta imot. Tesla bekreftet at de er ikke forpliktet til å tilby EV eller Tesla som lånebil

Mulig det, men de har fått inn større antall Model S innbyttebiler. De er ikke forpliktet til å tilby EV, men jeg ble fortalt at de bare har Tesla-biler nå. Vi vet dog at info fra den kanten må tas med klyper salt. Mulig også at det bare gjaldt lokalt.

CorsoDante

Sitat fra: Sanya på onsdag 03. juli 2019, klokken 17:44
Tesla som lånebil må vel være en storby fenomen. Min TM3 er på verksted , og jeg fikk tilbud om en Peugeot via Hertz Hamar , som jeg nektet å ta imot. Tesla bekreftet at de er ikke forpliktet til å tilby EV eller Tesla som lånebil

Hey Sanya,

Kjedelig. Hvorfor er din TM3 på verksted?
TM3P "FSD"

Sanya

Hei,

Kjedelig er jo, fikk motorstans under kjøring, noe som er både skummelt og uvanlig. Har skrevet om saken forrige fredag. Har fortsatt ikke fått tilbakemelding fra Tesla, de har ikke sjekket bilen

Thomas Parsli

Sitat fra: Sanya på torsdag 04. juli 2019, klokken 10:35
Hei,

Kjedelig er jo, fikk motorstans under kjøring, noe som er både skummelt og uvanlig. Har skrevet om saken forrige fredag. Har fortsatt ikke fått tilbakemelding fra Tesla, de har ikke sjekket bilen

Da synes jeg du skal kreve en lånebil -altså en Tesla!
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Cato76

Hadde bilen inne på service i 6 dager for å fikse varmepumpe (TM3P). Bilen ble hentet hjemme hos meg med redningsbil hvor de leverte leiebil fra Hertz samtidig. Alt var ordnet via Tesla support.
I dag fikk jeg regning på bompasseringer og diesel. Har flere ganger i løpet av 7 år som Tesla-eier hatt leiebil, og da her Tesla tatt kosten for drivstoff.

Hva er erfaringen til dere andre, når det kommer til leiebil? Skal jeg gidde å ta det opp med Tesla, eller bare betale regningen på 800,-
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Oysteins

Sitat fra: Cato76 på fredag 22. januar 2021, klokken 13:15
Hadde bilen inne på service i 6 dager for å fikse varmepumpe (TM3P). Bilen ble hentet hjemme hos meg med redningsbil hvor de leverte leiebil fra Hertz samtidig. Alt var ordnet via Tesla support.
I dag fikk jeg regning på bompasseringer og diesel. Har flere ganger i løpet av 7 år som Tesla-eier hatt leiebil, og da her Tesla tatt kosten for drivstoff.

Hva er erfaringen til dere andre, når det kommer til leiebil? Skal jeg gidde å ta det opp med Tesla, eller bare betale regningen på 800,-

Hva står det i kontrakten du signerte ved overtakelse av lånebilen?

Jor-El

Sitat fra: Cato76 på fredag 22. januar 2021, klokken 13:15
Hadde bilen inne på service i 6 dager for å fikse varmepumpe (TM3P). Bilen ble hentet hjemme hos meg med redningsbil hvor de leverte leiebil fra Hertz samtidig. Alt var ordnet via Tesla support.
I dag fikk jeg regning på bompasseringer og diesel. Har flere ganger i løpet av 7 år som Tesla-eier hatt leiebil, og da her Tesla tatt kosten for drivstoff.

Hva er erfaringen til dere andre, når det kommer til leiebil? Skal jeg gidde å ta det opp med Tesla, eller bare betale regningen på 800,-

Min historie er identisk, hentet bilen min i dag og har hatt en (utrolig kjedelig) Lexus som lånebil. Fylte tanken og fikk beskjed fra Tesla Drammen om at jeg bare måtte maile kvittering for drivstoff, så skulle jeg få det dekket.
Imponert!
Model 3 Performance
Ducati V4S

KBA

Kan informere om at på Rud i Bærum ble det tilbudt Uber for kr 1000 i døgnet. I disse Koronatider er det rimelig uaktuelt. Bilen var inne for sensorskifte ifbm de kjente varmepumpe problemene. Avtalt levering på tirsdag og de kunne ikke garantere at bilen var ferdig før helgen selv om delene var kommet og holdt av på verksted. Prøvde å inngå en avtale om å komme tilbake med bilen når de var klare til å starte reparasjonen. Fikk høre at det fungerte ikke slik. Service damen forstod urimeligheten og tok kontakt med de på verksted. Fikk beskjed om at bilen var ferdig fikset etter 4 timer.
Tesla model 3 LR 2021
Outlander ePhev 2017
BMW     i3  94Ah 2017 (solgt)

Ingeniøren

I hht forbrukerkjøpsloven, som kan leses på Lovdata.no, har man ikke rett på erstatnings bil med mindre reparasjon tar mer enn en uke. De fleste er dog fleksible og låner deg bil fra dag en. Har man bil så er en uke uten leeenge  :)

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA