Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-up - Korte spørsmål fra ny eier

Startet av mbergan, onsdag 03. juli 2019, klokken 14:32

« forrige - neste »

mbergan

Har kjøpt en brukt 2016 modell og har noen spørsmål.

1) Stiller ofte klima til 20 grader. Ved neste start så er den tilbake på 22 grader? Skal det være sånn?
2) Ser at det er "kjørelys" i form av noen LED lamper foran. Men når jeg kommer inn i en tunnel så er det ikke lys i displayet på bilen? Skal det være sånn?
3) Omtrent daglig når jeg parkerer for å lade på jobben så får jeg ikke av gummihetta på Type 2 kontakten? Jeg må låse opp bilen på nytt? Altså bilen er åpen når jeg forsøker å ta av gummihetta. Er dette en tidsinnstilling som låser på noe vis?

jankph

Jeg har en 2015-modell selv, så her er det nok ganske likt.

1) Ja. Sånn er det bare bare. Det har vært tatt opp i forumet her tidligere, men lar seg ikke endre. Sikkert en VW-ingeniør som fant ut at 22 er passe uansett, ikek fro varmt, ikke for kaldt.
2) Ja. Det er vel tenkt som en sikkerhetsfunksjon for at du skal slå på nærlys når det blir mørkt. De nye e-up-ene har auto-bryter såvidt jeg vet.
3) Det er en liten forsinkelse fra du parkerer og drar ut tenningsnøkkelen til den låser seg, men du skal ikke vente for lenge. Tror ikke den lar seg justere på noe vis.
VW e-up! 2015-mod siden juni 2017

Elmo

#2
1) Noen veldig få biler husker temp, men de aller fleste går tilbake til 22 gr.  >:(
2) Det er sånn originalt, men du kan kjøpe ny lysbryter med "auto" til en annen VW på eBay for 3-400 kr.
3) Tror ikke du kan stille den nei. Gjør det til en vane å ta av lokket umiddelbart etter du går ut av bilen hvis du skal lade
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Amatøren

Sitat fra: mbergan på onsdag 03. juli 2019, klokken 14:32
3) Omtrent daglig når jeg parkerer for å lade på jobben så får jeg ikke av gummihetta på Type 2 kontakten? Jeg må låse opp bilen på nytt? Altså bilen er åpen når jeg forsøker å ta av gummihetta. Er dette en tidsinnstilling som låser på noe vis?

Har så ny e-up! at den har auto funksjon på lyset.

Så til punkt 3.

Når jeg skal lade pleier jeg å gå rett til ladeluken å ta av hetten. Tror jeg har ca 30 sekunder fra avslåing av bilen til hetten låses fast.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Elmo

Ja. Satte den i "auto" og siden har jeg ikke rørt lysbryteren
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Radiobil1


hstad

Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

Elmo

#9
Sitat fra: hstad på mandag 19. august 2019, klokken 10:52
Sitat fra: Elmo på onsdag 03. juli 2019, klokken 17:23
2) her er den jeg har kjøpt
https://www.ebay.com/itm/AUTO-Headlight-Switch-Chrome-w-Light-Sensor-Module-For-VW-Golf-Mk4-Passat-Polo/252642094781?hash=item3ad2a46ebd:g:zTQAAOSwwf1c2RY8

enkel å montere?

Ja. Det finnes en 3-4år gammel tråd her inne på det.

EDIT: dvs, jeg knotet en del med å få ut den gamle, men de jeg fikk det til forstod jeg at jeg hadde misforstått noe som ikke bør kunne misforstås :-[
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Heaven on Wheels

Takk. Jeg hentet en brukt 2017 E-up i Skien i går og hadde samme spørsmål.
For en fantastisk liten bil som er gøy å kjøre!

Et annet spørsmål: Stoppet i Svarstad og hurtigladet på grønn kontakt. Den ladet kun under 2kWh og stanset opp på ca. 70%. Ved lading på Fortum i Lier gikk den opp i over 90% før jeg stoppet ladingen selv. Skjer det at ladingen bare stanser av seg selv?

Jeg ser ikke noe hinder med at rekkevidden kun er ca. 8-13 mil når man kan hurtiglade, særlig når jeg har en annen med lang rekkevidde. Er det en gjengs oppfatning?

Hilsen nybliven elbilist siden slutten av juni.
VW E-up
TM3 LR/AWD

mbergan

Hvor sitter mikrofonen til handsfree?

I praksis så er lyden helt endelig når noen ringer når jeg er i bilen.

sveander

Sitat fra: Heaven on Wheels på mandag 19. august 2019, klokken 22:38
Takk. Jeg hentet en brukt 2017 E-up i Skien i går og hadde samme spørsmål.
For en fantastisk liten bil som er gøy å kjøre!

Et annet spørsmål: Stoppet i Svarstad og hurtigladet på grønn kontakt. Den ladet kun under 2kWh og stanset opp på ca. 70%. Ved lading på Fortum i Lier gikk den opp i over 90% før jeg stoppet ladingen selv. Skjer det at ladingen bare stanser av seg selv?

Jeg ser ikke noe hinder med at rekkevidden kun er ca. 8-13 mil når man kan hurtiglade, særlig når jeg har en annen med lang rekkevidde. Er det en gjengs oppfatning?

Hilsen nybliven elbilist siden slutten av juni.

Har opplevd det en gang. Da ringt jeg Grønn kontakt og de resatte statsjonen og alt var ok
Helt enig i at E-up er en morsom bil.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq


Elmo

Min er 2014. Jeg tror bryteren er lik på veldig mange VAG så jeg tviler på at det finnes ulike "standarder" på den på Up
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA