Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Setetrekk

Startet av Tangosierra, mandag 20. januar 2014, klokken 19:54

« forrige - neste »

Tangosierra

Da jeg under kjøretur til jobben slurpet fra statoilkoppen på sedvanlig vis, kom jeg til å tenke på at det ville vært katastrofe å søle på det lyse setestoffet..
Er det noen som har gått til innkjøp av setetrekk? Som i så fall kan anbefale noen med god passform? 

mars

Har ikke kjøpt, men har spurt møller etter setetrekk.
De sier at det finnes ikke originale fra fabrikken, men at de kan levere setetrekk fra en leverandør de bruker. Prisene er fra 2695 til 5500, har ikke fått sett noe bilder eller noe mere info om disse, annet enn leveringstid på ca 3 uker.
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

tlauri

regner med det er setetrekk fra www.hts.no som brukes.


mars

Det stemmer, når du sier det, så vare det HTS selgeren hos Møller sa at de bruker.
Hvit E-UP!, teknikkpakke og panoramasoltak

elektrolux

Har aldri brukt setetrekk på noen av bilene mine, mens foreldrene bruker det alltid. Resultatet er at de kjører rundt med billige setetrekk og tilslutt skroter/selger en sliten bil med strøkne seter.

Vi nyter bilens originale seter, og skulle disse bli ødelagte av et eller annet har vi byttet hele setet med seter tilsvarende foreldrenes fra en hugger.

Dette er betydelig billigere enn disse prisene her. ::)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Hyperstress


Sitat fra: elektrolux på onsdag 22. januar 2014, klokken 00:44
Har aldri brukt setetrekk på noen av bilene mine, mens foreldrene bruker det alltid. Resultatet er at de kjører rundt med billige setetrekk og tilslutt skroter/selger en sliten bil med strøkne seter.

Vi nyter bilens originale seter, og skulle disse bli ødelagte av et eller annet har vi byttet hele setet med seter tilsvarende foreldrenes fra en hugger.

Dette er betydelig billigere enn disse prisene her. ::)

+1

Har aldri hatt setetrekk. Seter er utrolig slitesterke, og om en søler i dem så finnes det midler til å rengjøre det. Blir som en sofa, hvem har setetrekk i sofaen?

Om jeg skulle brukt setetrekk så ville jeg satt dem på etter 15år når setene (kanskje) begynner å slites.

Trådstarter: sjekk kontrakten din, setene er ikke lyse, men sorte iht kontrakt :)
De oppleves lyse pga lyst (skinn?) langs kantene, men stoffet er ganske mørkt faktisk.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

HaakonH


Er det noen som har funnet setetrekk til VW E-up?
Originalsetene er litt for lyse for det bruk vi har (til og fra stallen bl.a.), og da blir det altfor lett flekker i trekkene.

Skulle hatt noen litt mørkere trekk.

Noen som har fått fatt i trekk som kanskje kunne sagt litt om pris, og forhåpentligvis vært grei nok til å legge ut et bilde?
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

Ellerikke

Google.de "vw up sitzbezüge" treff ebay. Kommer under tollgrensa på pris. Mine har vart snart 20000 km, mye lenger enn budsjettert til den prisen... :-)
Blå e-up!

areinh


Sitat fra: HaakonH på mandag 02. mars 2015, klokken 16:43

Er det noen som har funnet setetrekk til VW E-up?
Originalsetene er litt for lyse for det bruk vi har (til og fra stallen bl.a.), og da blir det altfor lett flekker i trekkene.

Skulle hatt noen litt mørkere trekk.

Noen som har fått fatt i trekk som kanskje kunne sagt litt om pris, og forhåpentligvis vært grei nok til å legge ut et bilde?

Vår bil brukes til og fra barnehage hver dag, og jeg har derfor investert i setetrekk for første gang. Dette finnes i alle prisklasser og kvaliteter. Den dyreste er fra HTS i Norge, som tar 5-6000kr for et komplett sett.

Jeg gikk for skreddersydde trekk fra JC Covers i England, som også er laget for å virke med sideairbag og varmeseter. De kan levere i forskjellig kvalitet, jeg gikk for den simpleste som kom på ca 2000kr inkl frakt. 3-4 ukers levering, og perfekt passform.
Nå kan jeg bruke bilen uten å måtte tenke på skitne barnesko osv, og jeg har strøkne seter under den dagen bilen skal selges.
Sjekk http://www.jcseatcovers.co.uk for mer info.

Radiobil1

Noen som har gode tips til å få bort skjoldene fra vann som fort kommer på de lyse setetrekkene?

epifant

1. spray på såpevann
2. børst godt med en passende børste
3. dynk litt rent vann på
4. sug opp med våtstøvsuger
5. impregnér med impregneringsspray.

Jeg brukte en boks Boston Rainguard jeg hadde stående. Har virket godt i ca et år.
Edison's electric light did not come about from the continuous improvement of the candle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA