Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbiler må lage støy

Startet av CastorFiber, onsdag 03. juli 2019, klokken 13:16

« forrige - neste »

CastorFiber

Det meldes fra flere hold at elbiler må lage støy når hastigheten er under 20 km/t.
Greit nok, men på DinSide står det også at eldre elbiler også må gjøre dette etter 2021.

https://www.dinside.no/motor/na-ma-elbiler-lage-mer-stoy/71297528

Stemmer det?
Det er en ganske stor forskjell på å innføre påbud om refleksvest i bilen og støygenerator på elbil.
Ser for meg at flere leverandører gnir seg i hendene. Her skal man altså ettermontere en dings man ikke slipper unna montasjen av, og man kan fritt bestemme prisen på dette.
Synes dette høres merkelig ut.

Vidar_S

Det er ikke ment som at gamle biler må få dette installert, men at modeller som allerede er på markedet må inkludere dette som utstyr på nye biler de produserer senest 1. juli 2021.

CastorFiber

Aha, da blir det forståelig, selv for meg.
Takk for oppklaringen!

Ingeniøren

Men se ikke bort fra at scenariet ditt blir en realitet. Politikere veit du  :o
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Super7

Elbil med V8 lyd hadde vært litt gøy selv om det t kanskje hadde vært litt Harry 😅 Eventuelt litt starwars lyder.

hELgenen

Lyd på elbiler er i seg selv litt Harry - og ennå mer Harry blir det om folk må ettermontere dette.
Skal i så fall få inn bielyd som standard om sommeren - en hissig saftig naturlyd
Om vinteren skal jeg inn med ulvehyl som standard
Og 17 mai skal jeg kjøre på med hissig politikerpjatt slik at naboene kommer i rett stemning.
Hele julen er det kirkeklokker som gjelder
Og under Ramadan skal jeg kjøre på med skrik fra sultne barn så lenge det er lyst ute - unntaket bil 17 mai dersom
Ramadan faller på nasjonaldagen
Alt korrekt satt opp selvfølgelig med økende volum og intensitet når gassen trykkes på.....


Premium19

Er det mulig å få lyden av dieselbilen til Carl i hagen tro? :)
2019 TM 3 AWD LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA