Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

H228 bulletin i Topix

Startet av xref, onsdag 03. juli 2019, klokken 11:05

« forrige - neste »

xref

Noen flere som ser H228 i topix som en utestående kampanje? Noen som har peiling på hva den inneholder?
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

daktari

SitatDear Colleagues
A potential concern has been identified on specific vehicles within the above Vehicle Identification
Number (VIN) range.
A number of software updates are available for I-PACE vehicles to bring each module up to the
latest level and make sure the customer receives highest possible vehicle quality.
This bulletin supersedes campaigns H159, H193 & H216 with immediate effect, retailers will have
one month to submit any claims for repairs already completed.
Action to be taken
Unsold vehicles must be repaired prior to handover of the vehicle for retail sale.
At the next opportunity, you are requested to repair the vehicle.
Check the JLR claims submission system to make sure that the vehicle is affected by this
bulletin prior to starting this service instruction. The claims submission system will be
updated to reflect only those vehicles affected. Should you require a list of the affected
vehicles, please contact the JLR Field Actions team by email at
jlrcamp@jaguarlandrover.com. All overseas requests should be forwarded via the NSC /
Regional Office only.
Interessant, det virker som en ordre til forhandlerne som nekter å oppdatere bilene om å sette igang. Insignia gav meg tilbake en bil med gammal software f.eks. selv om jeg klaget på konkrete feil...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Vil tro denne inneholder en god del mer enn H159, H193 og H216. Eventuelt Jaguar har funnet mangler med de tre førstnevnte. Hadde H228 bare vært identisk med de tre førstnevnte så hadde det jo vært liten vits i å sende H228 ut.

daktari

Sitat fra: Tellus på onsdag 03. juli 2019, klokken 11:44
Vil tro denne inneholder en god del mer enn H159, H193 og H216. Eventuelt Jaguar har funnet mangler med de tre førstnevnte. Hadde H228 bare vært identisk med de tre førstnevnte så hadde det jo vært liten vits i å sende H228 ut.
Nettopp. Det er jo umulig for eierne å vite hvilken sw de forskjellige modulene har, men det er jo ganske sikkert at siden sommeren i fjor har en god del feil blitt rettet.

Bulletinen viser setter på plass forhandlere som ikke vil oppgradere fordi de ser på det som en kostnad.

Men hva skjer med SOTA? Juli er ikke over, men er dette tegn på enda en utsettelse?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Ryktes fortsatt om juli start for SOTA, men det er vel lite sannsynlig at akkurat denne oppdateringen kan lastes ned ved SOTA.

4Matic Fanatic

Sitat fra: xref på onsdag 03. juli 2019, klokken 11:05
Noen flere som ser H228 i topix som en utestående kampanje? Noen som har peiling på hva den inneholder?
Har fått den jeg ja..
Litt over en måned siden jeg fikk H193, H213, H216 og nå denne som tydeligvis er en samlepakke med de 3 forrige, pluss noe nytt?


4Matic Fanatic

H221:  New sticker to explain how to use the emergency release, should your charge cable get stuck in the charging port.

DEN er vanskelig å ta OTA, men Posten finnes jo fremdeles...

John Riis

Arne- hvor fant du ut hvilken software som er installer. Det bilde du har limt inn
I-pace 20
E-golf 16

4Matic Fanatic

Sitat fra: John Riis på lørdag 02. november 2019, klokken 10:15
Arne- hvor fant du ut hvilken software som er installer. Det bilde du har limt inn
Tror vel ikke nødvendigvis dette viser hva som er installert på min bil, kun øvre del som viser det som er utestående, videre ned er nok generell historikk.
Uansett har de endret litt på Topix siden da så display av informasjon er litt forskjellig.

Interessant sak den nye feeden til høyre under Notifications,  man blir bare litt irritert av at alt du klikker på så stoppes man pga mangler rettigheter videre - og £350 for et årsabonnement er jo bare hysterisk..

4Matic Fanatic

.. og hvis det du egentlig lurte på var HVOR jeg fant dette, registrer deg som Independent dealer på Topix (gratis), legg inn chassisnummer på bilen din og du vil få listet utestående kampanjer her.

https://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/index

John Riis

I-pace 20
E-golf 16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA