Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tur til Stockholm - plan B for lading

Startet av RuneW, tirsdag 02. juli 2019, klokken 14:20

« forrige - neste »

RuneW

Skal en tur til Stockholm i sommer og det naturlige stedet å lade er på Arboga SuC:

https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=a37d8781-cff8-4699-bc23-6f8cf544c664

Jeg aner ikke hvor belastet denne SuC'en er og i tillfelle lang kø/feil, trenger jeg en plan B. Har sett meg ut denne på McDonald's Hälla (180kW CCS):

https://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?id=7953e4a6-2847-432b-b1fb-645547f283f2

Er det noen som vet om jeg i det hele tatt får ladet på denne laderen? Og vil den norske Charge & Drive-appen fungere i Sverige (det kan virke som den bare fungerer tidvis, selv i Norge, om man skal tro kommentarfeltene)?

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

se her: https://elbil.no/skal-du-ta-med-deg-elbilen-pa-tur-til-sverige-eller-danmark-i-sommer-dette-ma-du-vite-for-du-drar/

Hvis du har medlemskap i Elbilforeningen og har brikke, så registrer denne der den kan registreres, både på Fortum og Bee. Ellers er det en del "sakteladere" og hurtigladere i Sverige også. De fleste tilbyr betaling på stedet hvis nødvendig, enten med bankkort eller app.

Skal samme retning snart selv, og har gjort overnevnte. Så får vi se om det holder med bare Teslas SuC eller om man må gjøre noe annet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

RuneW

Takker for svar og nyttig link, selv om det egentlig ikke var svar på noe av det jeg lurte på...  :)

Sitat fra: RuneW på tirsdag 02. juli 2019, klokken 14:20
Er det noen som vet om jeg i det hele tatt får ladet på denne laderen? Og vil den norske Charge & Drive-appen fungere i Sverige (det kan virke som den bare fungerer tidvis, selv i Norge, om man skal tro kommentarfeltene)?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

automat

Du må ha betalingskort, ikke faktura, som betalingsmåte for at Fortum-appen/brikken skal virke i Sverige. Stabiliteten på app'en skal jeg ikke si så mye om, siden jeg bruker brikke.

Alternativt går det an å bruke plugsufring-app'en hos Fortum.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

hgs

For å svare på det første spørsmålet ditt: Arboga har stort sett mange ledige plasser. Lader der relativt ofte, og har enda til gode å se den mer enn halvfull.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA