Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Misfarging av skjerm (Model S/X)

Startet av CaZpaH, tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

Øggen

Tesla e fullt klar over at denna solariums behandlinga kun e midlertidig. At dei prøva å skubbe ansvaret over på menig mann seinere, e berre heilt på trynet.
Nok et skudd i foten for neste valg av bil.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

k1

Sitat fra: Storfe på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 18:57
Model S, utlevert februar 2019. Har fått gul ramme, kom gradvis siste 2 måneder, kun MCU pr nå.
Har time for UV-bestråling  om 3 uker.
Noen som har erfaring med UV-fiks? Blir det bra, og varer det?

Fikk beskjed at de prøvde dette en gang, hvis det kom tilbake, så måtte jeg betale for ytterligere utbedring (ny bestråling eller ny skjerm).
Gå tydelig beskjed om hva jeg tenkte om det, men at vi får ta det problemet hvis det dukker opp.

Faktisk helt utrolig at de engang prøver seg med å legge kost over på kunden. Prøver de seg med den på meg ved gang 2, kommer jeg til å kjøre full prosess på dem. At det går an! Kjenner jeg blir mektig provosert.

geear

Har også fått det gjort, og Tesla her hevder at det er permanent fiks.

Ikke sjanse i havet for at jeg betaler for å få det gjort senere, nå har det vært tatt opp, forsøkt rettet, og forbrukerkjøpsloven åpner da for reklamasjon i "uendelig" tid, så det bekymrer meg ikke.

Vhagar

Tesla kan si hva de vil, lover og regler må de forholde seg til uansett. Det jobber mange unge og dyktige folk hos Tesla, men mye de lirer av seg vitner om manglende skolering/innsikt i bl.a. forbrukerrettigheter. Dette kommer nok på plass etterhvert, i mellomtiden får de av oss som kan bidra til å holde de i ørene så de gjør det rette. Og så får vi håpe at elbilforeningen kan bidra til folkeopplysning for øvrige kunder.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

k1


Espen Hugaas Andersen

Mye av det de sier har de fått fra noen i Tesla sentralt, som kanskje ikke er helt oppdaterte på norske forbrukerrettigheter.

Burde ikke være sånn, men kan ikke si jeg er veldig bekymret. Om de nekter å fikse skjermen blir det rettsak. Og den vinner man.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

De prøvde seg på meg også, og mente først at dette var en "kosmetisk feil" som ikke er dekket av garantien. Var ikke så vanskelig å komme med flere motargumenter, så de ga seg rimelig fort. Men litt irriterende at de i det hele tatt gidder. Er enig med Vhagar at det mangler kunnskap om kundebehandling, og at denne mangelen er noe Tesla må kompensere for så raskt som mulig med internopplæring. Nå ser det ut som om det etterhvert begynner å bli akseptabel ventetid på service, så da er det synd at opplevelsen skal ødelegges av slik idioti.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hodetelefoner

Kosmetisk? Jeg ser ikke om airbag er av eller på 😆

alagerqv

Og der ser jeg at jeg har fått den sjarmerende gule stripen også på den lille skjermen...

Motorwatt

Sitat fra: alagerqv på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 10:58
Og der ser jeg at jeg har fått den sjarmerende gule stripen også på den lille skjermen...
Har også denne, men er kun synlig hvis sollyset treffer skjermen i en bestemt vinkel, og kun i overkant av skjermen. Jeg bryr meg iallfall ikke om det. :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

makki

Har fått gule striper på begge skjermen(tmx 2017)!!!, var nettopp innom kokstad, fått time begynnelsen av januar.

Motorwatt

Begynnelsen av januar?? Drøyt. Så akkurat at Rud i Bærum til sammenligning har ledige timer 1. november (2 dagers ventetid).
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

makki

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:45
Begynnelsen av januar?? Drøyt. Så akkurat at Rud i Bærum til sammenligning har ledige timer 1. november (2 dagers ventetid).
Ser appen er ledig time både 10 og 17 des, valgte 17 Des istedenfor januar.

Storfe

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 12:11
Sitat fra: alagerqv på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 10:58
Og der ser jeg at jeg har fått den sjarmerende gule stripen også på den lille skjermen...
Har også denne, men er kun synlig hvis sollyset treffer skjermen i en bestemt vinkel, og kun i overkant av skjermen. Jeg bryr meg iallfall ikke om det. :D

Var slik her i starten og, etter 2 måneder til var den godt synlig rundt hele skjermen.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA