Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Misfarging av skjerm (Model S/X)

Startet av CaZpaH, tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

emmern

Sitat fra: sfinxern på torsdag 22. august 2019, klokken 08:44
Ja vil absolutt tro at de med glasstak er mer utsatt. Og kanskje har de som opplever dette kjørt mye med åpent soltak hvor sola har stekt bra på skjermen.
Har selv en desember 2017 TMS og den har også fått det samme. Vært sånn noen måneder nå, men har ikke gjort noe med det enda. Jeg har kjørt med åpen takluke, men ikke veldig mye. Har alltid hatt solfilm på siderutene bak og bakluke. Bilen står i garasje hjemme når den ikke er i bruk. Gjennom arbeidsdagen står den på en parkeringsplass knyttet til togstasjon og vil jo da være utsatt for mye sol og høy temperatur innvendig.

Jeg opplever også at skjermen flakker / blafrer litt innimellom. Spent på om det blir verre..

Blir spennende å følge utviklingen her.
Åpen takluke burde jo fikse problemet for skjermen blir jo bestrålt direkte med UV :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Da tror jeg du også må ta med deg bilen til en mere solfylt del av kloden....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sjaugen

Skøyen fikset dette for meg denne uken ifm periode-service.
Ved innlevering sa de at de ikke hadde verktøyet, men lo and behold, ved utlevering var det ordnet :)
2017 S 75D

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

CaZpaH

Sitat fra: Sjaugen på torsdag 22. august 2019, klokken 09:17
Skøyen fikset dette for meg denne uken ifm periode-service.
Ved innlevering sa de at de ikke hadde verktøyet, men lo and behold, ved utlevering var det ordnet :)

Får håpe de skiftet til en skjerm som var i orden. For hvis det bare er med lyset så er det en midlertidig fiks dessverre.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Sjaugen

Ingen skjermbytte, kun UV-behandling. Får håpe det er permanent, men om ringen kommer tilbake er det ingen stor kjepphest for meg
2017 S 75D

Smurfboy

Model S, desember 2017, gått ca 30.000, står alltid ute, ikke misfarging

CaZpaH

Sitat fra: Sjaugen på torsdag 22. august 2019, klokken 16:05
Ingen skjermbytte, kun UV-behandling. Får håpe det er permanent, men om ringen kommer tilbake er det ingen stor kjepphest for meg

Jeg får ikke tilbud om UV-behandling her i Trondheim da det ikke er en permanent fiks og de ikke har tid til å bruke arbeidstimer på noe som kommer tilbake. Skulle nesten hørt med Skøyen når jeg skal sørover neste gang :-p
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Motorwatt

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 22. august 2019, klokken 19:27
Jeg får ikke tilbud om UV-behandling her i Trondheim da det ikke er en permanent fiks og de ikke har tid til å bruke arbeidstimer på noe som kommer tilbake.
Da er det vel flere ting de ikke "trenger" å reparere på nytt hvis det er tankegangen. Hva med f. eks. dørhåndtak på TMS?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

CaZpaH

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 22. august 2019, klokken 20:04
Sitat fra: CaZpaH på torsdag 22. august 2019, klokken 19:27
Jeg får ikke tilbud om UV-behandling her i Trondheim da det ikke er en permanent fiks og de ikke har tid til å bruke arbeidstimer på noe som kommer tilbake.
Da er det vel flere ting de ikke "trenger" å reparere på nytt hvis det er tankegangen. Hva med f. eks. dørhåndtak på TMS?

De påventer en permanent løsning slik jeg forstod det på service-senteret i Trondheim.

Og tankegangen er ikke helt overførbar da skjermen fungerer helt fint selv med misfargingen. Et dørhåndtak blir noe helt annet da døra ikke blir brukanes.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Motorwatt

Men så har vi "rumling i forstillingen" på grunn av luftdempere. Demperne virker, men byttes allikevel uten at de kan garantere at det ikke kommer tilbake.

Det kommer nok ingen fiks på skjermen, og verktøyet bare noen få har fått foreløpig, er utviklet bare for dette formålet. Å si at de ikke vil bruke tid på dette holder ikke fordi dette er en garantireparasjon. Men at de ikke har fått verktøyet i Trondheim kan derimot være en gyldig unnskyldning inntil videre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Jeg krysset av på at jeg ikke hadde det, men i går så jeg tendenser til det og i dag så jeg den rimelig godt.. kjedelig, får legge det på listen og..
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

TeslaModelX

Kan man kreve ny MCU dersom de ikke klarer å fikse det innen rimelig tid?

Motorwatt

Ett av problemene blir å definere hva som er "rimelig tid". Sammenfaller nok ikke med Teslas syn og kundens. Nå skal de berørte skjermene UV-behandles, men hjelper ikke dette permanent så blir det nok vanskelig for Tesla. Mulig de kan bare fortsette å UV-behandle en gang i året?  ;)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

#44
Gidder ikke finne loven nå, men det står et eller annet om feil skal rettes til unødvendig ulempe for kunde, og et årlig verkstedsbesøk er neppe innenfor. Og de har bare to retteforsøk med mindre det gir selger unødvendig store ulemper (noe bytte av skjerm neppe vurderes som). I tillegg så har Tesla et problem i Norge ettersom de må inn og fikse på dette på de aller fleste biler før de er fem år, og da blir det uendelig reklamasjonstid på gul kant på skjermen, så om det oppstår åtte år senere igjen, så vil de være pliktig til å rette opp i det. Dessuten er dette bare enda en ting i det berømte begeret av småting som er irriterende med Tesla, og ødelegger for opplevelsen av det beste produktet på markedet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA