Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Misfarging av skjerm (Model S/X)

Startet av CaZpaH, tirsdag 02. juli 2019, klokken 09:13

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Finnes det altså folk som ikke har dette? Antok det gjaldt alle som har en bil eldre enn ~2 år.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Motorwatt

Målte 48 plussgrader inne i bilen i sommer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Øggen

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 15. august 2019, klokken 14:26
Ingen ting på min 2016 modell.

La meg tippe, du kjøre "night mode" alltid??
Samme gjorde ej, og når ej skrudde på day mode, så kom det fram med lysere skjerm😉
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Øyvind.h

Nei bytter auto mellom natt og dag. Trodde dette bare rammet nyere skjermer.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Espen Hugaas Andersen

#20
Ja, det må nok være et tidspunkt der de endret prosessen. Antar 85 kWh biler ikke er påvirket. Kanskje sent 2016 til og med 2019 er påvirket? Min juni 2017 X100D er i hvert fall påvirket. Og så tar det vel en del tid før det dukker opp. Gikk vel ca 20 måneder for min del, og ca 60-70k km.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

o.b.lix

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 15. august 2019, klokken 14:51
Min juni 2017 X100D er i hvert fall påvirket.

Min januar 2017-produserte X90D er ikke påvirket.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Ingen av våre har det ihvertfall. Og de er begge rundet 160.000km, bruker full lysstyrke ved behov og lar bilen bestemme når natt/dagmodus skal brukes.

turfsurf

Dette kom nok f.o.m en gang i Q1 2017. Vår produsert i mars 2017 har dette, nå på skjerm nr 2.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

CaZpaH

Har lest mange teorier om hva som gjør at det oppstår. Selv har jeg ikke smart pre-conditioning på og bilen står i garasje 90% av tiden den står i ro.

Selv tror jeg svaret er så enkelt at det skjer helt vilkårlig avhengig av produksjonen av skjermen og materiale som blir misfarget. Syns det og forklarer hvorfor det skjer så vilkårlig og i så varierende grad av misfarging.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

TeslaModelX

Hva sier egentlig loven om dette? Hvor lenge kan et selskap si "vi jobber med en fiks"?

Motorwatt

Nå har jeg time for UV-behandling, så det er mulig de allerede har ordnet det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Sjøhyene

Jeg hadde litt av det på min 2014 MS, men så det kun når bilen hadde stått i sola på sommeren, så antok at det kom av høy temperatur. Så det aldri når bilen var kald.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

alda

Kan det vara så att bilar med glastak (och utan tonade rutor bak) är mer utsatta?
Verkar som det skjer oftare på -17 och -18modeller...Har inga problem med min, bank i bordet... (2016 modell med alutak och tonade rutor). Eller är det bara  snarveier man har tatt i produktionen i senare år för att spara pengar?
Who knows... Hoppas den nya UV-fixen gör susen.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

sfinxern

Ja vil absolutt tro at de med glasstak er mer utsatt. Og kanskje har de som opplever dette kjørt mye med åpent soltak hvor sola har stekt bra på skjermen.
Har selv en desember 2017 TMS og den har også fått det samme. Vært sånn noen måneder nå, men har ikke gjort noe med det enda. Jeg har kjørt med åpen takluke, men ikke veldig mye. Har alltid hatt solfilm på siderutene bak og bakluke. Bilen står i garasje hjemme når den ikke er i bruk. Gjennom arbeidsdagen står den på en parkeringsplass knyttet til togstasjon og vil jo da være utsatt for mye sol og høy temperatur innvendig.

Jeg opplever også at skjermen flakker / blafrer litt innimellom. Spent på om det blir verre..

Blir spennende å følge utviklingen her.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA