I forbindelse med at jeg har planer om å få til en løsning for å oppbevare "nødlader" og annet tjafs et annet sted enn bagasjerommet, og dermed frigjøre denne plassen, har jeg montert gassdempere på panseret.
Siden det er såpass mye varierende priser på disse så tenkte jeg å tipse om denne:
http://s.click.aliexpress.com/e/TBqDXXSJeg kjøpte den for en måned siden for 28 USD ink frakt. (Nå ser det ut til at den er på tilbud for ca 24 USD).
Den var enkel å montere, og fremstår som grei kvalitet, og ble levert ganske kjapt.
For å montere den må man løsne en av boltene på panserets henglse på hver side og sette på en brakett.
Eneste problemet jeg støtte på var at boltene på hengslene var veldig harde å få av. Det var vanskelig å få av med en skiftenøkkel. Med en vanlig pipe (stor variant) var det ikke noe problem. Man må imidlertid være forsiktig så man ikke dunker skralla ned i lakken når bolten plutselig løsner.
Verktøy som trengs er bare en stor skralle (eller fastnøkkel) på 12mm. Man må imidlertid ha to av dem for å montere "kulene" i skjermen siden disse skral strammes fra undersiden.
Jobben er gjort på 5 minutter.
Selv om panseret ikke skal åpnes så ofte, så er gassdempere veldig praktisk og er litt luksus. Og til 250,- spenn og 5 minutters arbeid er var det vel verdt investeringen!