Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

For lang telefonkø, så nå har de fjernet muligheten å ringe fullstendig?

Startet av Henke, mandag 01. juli 2019, klokken 14:51

« forrige - neste »

Henke


Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Henke

Hvor raskt? Jeg pleier å få svar etter noen dager. Hvilket som helst som er nærme Oslo

Motorwatt

Sitat fra: Henke på mandag 01. juli 2019, klokken 15:15
Hvor raskt? Jeg pleier å få svar etter noen dager. Hvilket som helst som er nærme Oslo
Noen få timer.
drammen_service@tesla.com
moss_service@tesla.com
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Bestill time via app er beskjeden jeg fikk når jeg ringte road assistant
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Motorwatt

Road Assistant (veihjelp) er vel nærmest å sammenligne med en "nødtelefon". Hva var/er feil på bilen din?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Hrc

Har benyttet meg av både servicebestilling i app og chat via hjemmesiden. Fungerer utmerket, stort fremskritt!

Kim-

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 02. juli 2019, klokken 17:59
Road Assistant (veihjelp) er vel nærmest å sammenligne med en "nødtelefon". Hva var/er feil på bilen din?
Ingen kjøling av batteriet og kupé.

Sitat fra: Hrc på onsdag 03. juli 2019, klokken 16:09
Har benyttet meg av både servicebestilling i app og chat via hjemmesiden. Fungerer utmerket, stort fremskritt!

Er det kun på model 3?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

CaZpaH

Sitat fra: Motorwatt på mandag 01. juli 2019, klokken 14:58
Går ganske raskt å få svar på mail. Hvilket SC bruker du?

Raskt og raskt... Venter fortsatt på svar fra min mail jeg sendte 12. juni. Purret igjen 27. juli og i dag så skrev jeg nok en mail. Forventer ikke svar på den heller.... (SC i Trondheim) Har en service allerede booket så jeg får ikke gjort noe i appen heller.

Neste blir at jeg må møte opp personlig til uka når jeg har tida til det. Burde vært unødvendig, men jeg er nødt siden jeg ikke får ringt dem lenger..... (jeg har forsøkt veihjelp, men der gikk køen så langt som at jeg ble satt over til engelsk... Og etter en halvtime der ga jeg opp)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Kim-

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 04. juli 2019, klokken 17:43
Sitat fra: Motorwatt på mandag 01. juli 2019, klokken 14:58
Går ganske raskt å få svar på mail. Hvilket SC bruker du?

Raskt og raskt... Venter fortsatt på svar fra min mail jeg sendte 12. juni. Purret igjen 27. juli og i dag så skrev jeg nok en mail. Forventer ikke svar på den heller.... (SC i Trondheim) Har en service allerede booket så jeg får ikke gjort noe i appen heller.

Neste blir at jeg må møte opp personlig til uka når jeg har tida til det. Burde vært unødvendig, men jeg er nødt siden jeg ikke får ringt dem lenger..... (jeg har forsøkt veihjelp, men der gikk køen så langt som at jeg ble satt over til engelsk... Og etter en halvtime der ga jeg opp)

Min erfaring er at de svarer raskt på Mail om det er ukompliserte ting da svarer de gjerne innen et par timer.. Ellers kan det fort ta en uke.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

CaZpaH

Sitat fra: Kim- på fredag 05. juli 2019, klokken 11:55

Min erfaring er at de svarer raskt på Mail om det er ukompliserte ting da svarer de gjerne innen et par timer.. Ellers kan det fort ta en uke.

Det hjelper meg lite.... har snart gått en måned uten svar her. Og det er ikke kompliserte ting jeg spør om. Jeg etterlyser en time for lakk som har begynt å flasse av på festet til spoileren bak på bilen samt justering av en falkedør som ikke går riktig (mao. Jeg får ikke brukt den ene bakdøra).

Et svar fra dem (om så de er usikker på når de kan få utbedret det) er ikke mye å forlange for en bil jeg har betalt over kr. 800.000,- for. Det er fraværet av svar som irriterer meg. Og det at de har gjort seg enda mer utilgjengelig per telefon gjør ikke saken noe bedre.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Toalmar

Sitat fra: CaZpaH på lørdag 06. juli 2019, klokken 11:12
Det hjelper meg lite.... har snart gått en måned uten svar her. Og det er ikke kompliserte ting jeg spør om. Jeg etterlyser en time for lakk som har begynt å flasse av på festet til spoileren bak på bilen samt justering av en falkedør som ikke går riktig (mao. Jeg får ikke brukt den ene bakdøra).

Et svar fra dem (om så de er usikker på når de kan få utbedret det) er ikke mye å forlange for en bil jeg har betalt over kr. 800.000,- for. Det er fraværet av svar som irriterer meg. Og det at de har gjort seg enda mer utilgjengelig per telefon gjør ikke saken noe bedre.
Ettersom du sier du har ventet 1 måned på svar fra de går jeg ut i fra du bor ett stykke unna ett Service Senter?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

CaZpaH

Sitat fra: Toalmar på lørdag 06. juli 2019, klokken 12:14
Ettersom du sier du har ventet 1 måned på svar fra de går jeg ut i fra du bor ett stykke unna ett Service Senter?

Jeg bor forsåvidt innenfor kjøreavstand, men da må jeg ta meg fri fra jobb hvis jeg skal rekke åpningstidene deres. Så i den siste måned med avslutninger på skole, jobb, fotball og andre forpliktelser så har det rett og slett ikke passet å kjøre dit. Derfor hadde det vært fint å kunne tatt en telefon dit i lunsjpausen.

Vi lever i 2019, det burde gått an å ordne det over telefon i minste fall via en chat-tjeneste slik nesten alle andre som driver kundeservice har i dag. Uansett syns jeg det er dårlig av Tesla å fjerne muligheten. Jeg hadde tidligere ingen problemer med å komme gjennom på telefon til dem (noen ganger litt ventetid, men kom alltid gjennom) for så å ordne dette over telefon. Nå er denne muligheten borte.

Men fant ut at jeg i dag kunne skrive i appen under der jeg har service planlagt (er satt opp for å få ettermontert CCS-lader) og la inn feilene mine der. Men hadde håpet at falkedøren som nå er ute av stilling kunne tas raskt da jeg ikke får brukt den iogmed den riper opp karosseri+slår chromelist i døra. Men får ingen bekreftelse av noe slag at det jeg har skrevet inn er mottatt fra dem  :-1:
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Motorwatt

Kan du ikke bare lage en ny bestilling på service av døren hvor det tydelig fremkommer at den ikke kan brukes? Mulig de ikke leser i helgen, eller at oppdateringer av eksisterende bestillinger ikke blir lest i det hele tatt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA