Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TeslaFi - Innstillinger

Startet av Toalmar, lørdag 29. juni 2019, klokken 17:33

« forrige - neste »

Lynet

Min veksler mellom sleep og idle med 15 minutters intervall når den er ferdig med lading.
Ellers sover den opp til 24 timer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Det problemet oppstår vel hvis ladekabelen står i etter at ladingen er ferdig? Da prøver den tydeligvis på å "fylle opp batteriet" med (for korte?) lade-intervaller, og vekker bilen under forsøket. Litt trøblete å sette ned ladegrensen fra appen midt på natten hvis man nattlader, men det finnes flere løsninger på hvordan man kan løse dette.

Forøvrig er URLen for å sette ladegrense slik med Teslafi:
https://www.teslafi.com/feed.php?token=TOKEN&command=set_charge_limit&charge_limit_soc=XX
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Kan ikke se at det er registrert lading, kun sleep og idle.
Var ikke slik tidligere.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Ville iallfall prøvd å sette ned ladegrensen manuelt etter lading bare for å sjekke. Mulig den ikke registrerer lading hvis intervallet er for kort?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Min sover ikke slik, akkurat. Se bilde. 3,5kWh på et døgn er for mye. Bilen har ikke vært rørt siden i går, dashcam er koblet fra og det er heller ikke noe annet som står på, som sentry, ikke er den koblet til lader heller. Har kopiert innstillingene dine, og som jeg skrev i den andre tråden så sover den iallfall noe nå, selv om den står med energy saving off så må ICU bootes opp når jeg setter meg inn, så det er indikasjon på at den går lenger ned enn før. For ordens skyld så blir jeg gal av å bruke on, da bruker den mye lenger tid på oppstart enn en fossilbil hver gang den skal kjøres. Men jeg har altså MCU1, så det er ikke sikkert samme settinger funker.

Har slått meg at kanskje 12V er dårlig, etter 3,5 år med dashcam. Syklusene kan nok fort være brukt opp.

Skal slå av logging nå, og la den stå til i morgen og se hvor mye den har tapt seg.

Motorwatt

Oppstart er nok veldig forskjellig. Selv etter at min bil har gått i dyp søvn, så starter den alltid umiddelbart selv etter 20+ timer i sovende tilstand. Ikke sikkert at min "resept" passer for din bil, da forskjellene nok er ganske store. Kanskje du kan prøve å sende "Nøkkelfri kjøring" fra app til bilen før du setter deg inn? Den har 2 minutters time-out. Energy Saver finnes bl. a. ikke som valg på min bil. Det valget forsvant visstnok sommeren 2018. En annen ting jeg har lagt merke til på min bil er at den har litt større vanskeligheter med å sovne på dagtid enn på ettermiddag/kveld/natt. Da kan det noen ganger ta 3-4 forsøk, hvor den ellers sovner på første forsøk (mellom 12 og 21 minutter etter parkering). Ser også på routeren at det ofte er betydelig mere datatrafikk mellom bilen og Tesla-servere på dagtid, så det er vel kanskje noe som påvirker vegringen?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

En vesentlig forskjell på MCU1 og 2 er at MCU1 har egen "PC" for instrumentpanelet, mens På MCU2 er det bare en slaveskjerm. MCUen er alltid på, og på MCU1 får du ikke startet bilen før ICUen er klar.

Forøvrig hadde bilen nå mistet 9 km på under 12 timer, med alt ekstra avslått, inkl. Teslafi.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA