Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TeslaFi - Innstillinger

Startet av Toalmar, lørdag 29. juni 2019, klokken 17:33

« forrige - neste »

Toalmar

Har akkurat startet min trial periode med TeslaFi. Ser at det er masse forskjellige innstillinger og lurer på om noen kan fortelle hva de har lagt inn for å slippe mest mulig Vampire Drain?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

#1
Det ser ut som innstillinger for én bil ikke alltid passer for en annen bil av samme modell og omtrent samme produksjonsperiode. Må nok bare prøve deg frem, men husk at det kan være litt tid før tilpassingen blir optimal. Jeg har tatt vekk alle hakene, og det virket supert inntil jeg fikk en ny softwareversjon.  Nå har den en haug med korte søvnperioder som kan vare helt ned til et par minutter. Jeg lever allikevel godt med at den bruker litt mere strøm.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Hvordan ser man at bilen laster ned data, ved f.eks software oppdatering?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Ned- og opplastinger skjer hele tiden. For å få vite hvor mye, må du vel nesten bruke data fra routeren. Jeg bruker Google Wifi, og dette er historikken fra de siste 24 timer:



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

#4
Egentlig hadde jeg gjort meg ferdig med Teslafi etter 30 måneder, og gikk over til Teslamate (importerte alle data Teslafi). Den store oppdagelsen var at bilen nå sov som bare det. Den sovnet hver eneste gang ca. 21 minutter etter parkering, og  den lengste søvnen har vært 27 timer uten avbrudd, og da var det en oppdatering som vekket den. Måtte av ren nysgjerrighet  sjekke, for tusende gang, hvorfor Teslafi aldri har klart mere enn 10-12 timers søvn, og det bare noen sjeldene ganger. Jeg begynte å eksprimentere med innstillingene  (noe jeg altså har gjort flere ganger tidligere, men ikke med noen drastiske endringer). Til slutt fant jeg resepten for min bil.  Nå sovner den med Teslafi på samme måte som med Teslamate.

Time to try sleeping: 15 min.
Idle time before trying to sleep: 12 min.
Do not check the vehicle state during sleep attempt: Ikke valgt
Enable Retry Idle Timer: Valgt - Tid 5 min.
Try To Sleep Requirements: Ingen valgt

Advanced
Polling Time While Idle: 1 min.
Show offline as asleep: Valgt
Polling Delay After Waking Up (Beta): 1 min.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Du har skrevet to settinger to ganger, den nederste av de to skulle vært Enable Retry Idle Timer?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Har egentlig gitt opp og sagt opp Teslafi, etter laaaang tid med helt ekstremt standbyforbruk (flere kWh per døgn), men skal gi innstillingene dine et forsøk før abonnementet går ut i juni. :)

Motorwatt

Slik var det hos meg også, så spennende å høre om dette hjelper. Har iallfall blitt veldig bra her.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lynet

Hva med:
Reset Idle Timer When Offline:
Sto som valgt hos meg.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Har ikke hatt store problemer med wampire drain, men i de siste ukene har den sovet 0-1 min for deretter noen minutter våken i den tiden den har vært våken.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Motorwatt

Sitat fra: Lynet på torsdag 06. mai 2021, klokken 12:59
Hva med:
Reset Idle Timer When Offline:
Sto som valgt hos meg.
Den skal være på/valgt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Toalmar

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 06. mai 2021, klokken 13:33
Sitat fra: Lynet på torsdag 06. mai 2021, klokken 12:59
Hva med:
Reset Idle Timer When Offline:
Sto som valgt hos meg.
Den skal være på/valgt.
Kunne kanskje vært greit med ett par skjermdump av innstillingene fra TeslaFi
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Det er vel bare å gå til Settings>Sleep Mode.

Her er skjermbilder, men vet ikke hvor vellykket det blir med så store bilder.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA