Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtiglading uten blå kabel/adapter på Fortum el.

Startet av ZerOE, fredag 28. juni 2019, klokken 11:16

« forrige - neste »

ZerOE

Hei,

Har ikke blå kabel eller adapter så sliter med å få ladet raskt.
Er det noen ladestasjoner i Oslo-området som har fast type2 ut fra ladestolpen?

Har sjekket litt rundt, men det er jo bare CCS og Chademo som tilbyr dette hos Fortum og Grønt Punkt.


Vollis47

Du får ikke hurtiglading med blå kabel med type 2 kontakt, men 11, 16,5 eller 22 kW (avhengig av hvilken Tesla du har). Skaff deg en blå kabel med type 2 kontakter, den er god å ha.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

ZerOE

Nei. Ikke hurtiglader men raskere enn vanlig stikkontakt.
Har normalt blå kabel i bilen men den har blitt stjålet, så det er bare frem til jeg får tak i en ny.

Vhagar

Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

fredag

Du sier ikke hva slags bil det er dette her. Jeg antar det er en Model S eller Model X, siden Model 3 kan lade på CCS direkte uten problemer. Og så høres det ut som du ikke har eget chademo-adapter til bilen din.

Det er vel mange hurtigladere som er trippelstandard, og tilbyr både CCS, Chademo og 22 kW AC på fast type2-kabel. Ulempen er at du betaler samme pris som 50kW hurtiglading selv om du kanskej bare klarer å utnytte 11kW, 16kW eller 22kW, avhengig av hva Teslaen din klarer.

Nå byttes utstyret stadig, så jeg vet ikke om dette er oppdatert lengre, men sjekk feks Kiwi Mølla, Kiwi Bjerke, Circle K Økern, Mathallen på Vulkan, Fortum Furuset, Fortum Sandvika rådhus...

Eller  kjøp en type2-kabel i en butikk som selger sånt. Det er vel ikke verre enn det, egentlig.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

SveinJ

Her er i allefall en Tesla hvor eieren tror han kan disponere hele ladeplassen selv. Fra Hotel Inari i Finland i ettermiddag.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

daktari

Sitat fra: SveinJ på fredag 05. juli 2019, klokken 21:25
Her er i allefall en Tesla hvor eieren tror han kan disponere hele ladeplassen selv. Fra Hotel Inari i Finland i ettermiddag.
Flyttet ikke bilen da den var full? Eller er det ikke mulig å trekke kabel forbi hekken og til en annen ved siden av?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

SveinJ

Sitat fra: daktari på fredag 05. juli 2019, klokken 23:41
Sitat fra: SveinJ på fredag 05. juli 2019, klokken 21:25
Her er i allefall en Tesla hvor eieren tror han kan disponere hele ladeplassen selv. Fra Hotel Inari i Finland i ettermiddag.
Flyttet ikke bilen da den var full? Eller er det ikke mulig å trekke kabel forbi hekken og til en annen ved siden av?

Jo bilen ble kjørt vekk etterhvert. Men bil nr 2 kunne ikke komme inntil, fordi det sto en blomsterkasse i veien til venstre utenfor bildet.

Og det var en norsk EV.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Øggen

Reg nr EV?? Da e han unnskyldt.
Han va heilt sikkert en fersking ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA