Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spotify

Startet av Hrklev, onsdag 26. juni 2019, klokken 12:43

« forrige - neste »

Hrklev

Nytt spørsmål fra Tesla-noob: Hvordan løser man det mest mulig praktisk med å få spillelistene sine inn fra sotify inn på bilen?
Hvis jeg logger inn på min egen konto finner den kun mine egne spillelister, og ikke lister som jeg deler med kona og barn sine kontoer (altså ikke public). I tillegg så får jeg jo ikke brukt spotify på telefonen min hvis kona har bilen og bruker min konto, noe som er ganske upraktisk.
Bruker jeg bilen sin konto finner jeg naturlig nok ikke mine egne. Har prøvd å gjøre de public, men ser fortsatt ikke ut til å finne dem.

Hverdagstips fra mer drevne Tesla-eiere mottas med takk! :)

Jan SK

En mulighet er nå hvertfall å koste på seg et "familieabbonement" til 169/mnd. Da kan inntil 6 familiemedlemmer bruke det samtidig og dele lister :)

jkirkebo

Sitat fra: Jan SK på onsdag 26. juni 2019, klokken 14:17
En mulighet er nå hvertfall å koste på seg et "familieabbonement" til 169/mnd. Da kan inntil 6 familiemedlemmer bruke det samtidig og dele lister :)

Jeg har familieabonnement men får fortsatt problemer om kona bruker Spotify i Teslaen samtidig som jeg vil bruke det på telefonen. Bilen er da logget inn på min bruker.

Om jeg lager en egen bruker til bilen får jeg vel ikke tilgang til Discover Weekly.lista mi på den? Den utgjør kanskje 75% av min lytting...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Linka

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 26. juni 2019, klokken 14:47
Sitat fra: Jan SK på onsdag 26. juni 2019, klokken 14:17
En mulighet er nå hvertfall å koste på seg et "familieabbonement" til 169/mnd. Da kan inntil 6 familiemedlemmer bruke det samtidig og dele lister :)

Om jeg lager en egen bruker til bilen får jeg vel ikke tilgang til Discover Weekly.lista mi på den? Den utgjør kanskje 75% av min lytting...

Du får i hvert fall lov til å trykke både "Share" og "Make public" på Discover Weekly, så jeg vil anta at du kan dele denne med bilbrukeren. Det dumme er jo at den musikken du hører på med denne brukeren ikke vil registreres og bli med på å bygge opp Discover Weekly.

ryback

Jeg bruker spotify på telefonen via BT. Mistenker at bitrate på spotify-appen i bilen er superlav for jeg synes ihvertfall lyden er rævva. Gjennom telefonen er det bra nok.

jkirkebo

Sitat fra: Line K på onsdag 26. juni 2019, klokken 15:42
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 26. juni 2019, klokken 14:47
Sitat fra: Jan SK på onsdag 26. juni 2019, klokken 14:17
En mulighet er nå hvertfall å koste på seg et "familieabbonement" til 169/mnd. Da kan inntil 6 familiemedlemmer bruke det samtidig og dele lister :)

Om jeg lager en egen bruker til bilen får jeg vel ikke tilgang til Discover Weekly.lista mi på den? Den utgjør kanskje 75% av min lytting...

Du får i hvert fall lov til å trykke både "Share" og "Make public" på Discover Weekly, så jeg vil anta at du kan dele denne med bilbrukeren. Det dumme er jo at den musikken du hører på med denne brukeren ikke vil registreres og bli med på å bygge opp Discover Weekly.

Nettopp, og da fungerer det ikke for meg. Jeg må lunne legge til sanger fra Discover Weekly i songs-lista og få alt registrert. >90% av musikklyttingen min foregår i bilen...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Hrklev

Vi har familieabonnement, så jeg kunne jo gitt bilen en egen bruker, ja.... Syns bare det var så rart at jeg ikke fant listene som kona og barn har delt med meg når jeg logga på med min egen bruker i bilen. Fant kun mine egne... Skal prøve å gi bilen egen bruker og dele listene med denne og se hva som skjer da. Er borte ei ukes tid, så skal teste litt mer når jeg kommer hjem. Takker for tips så langt :)

JayJay

Sitat fra: Hrklev på onsdag 26. juni 2019, klokken 17:04
Vi har familieabonnement, så jeg kunne jo gitt bilen en egen bruker, ja.... Syns bare det var så rart at jeg ikke fant listene som kona og barn har delt med meg når jeg logga på med min egen bruker i bilen. Fant kun mine egne... Skal prøve å gi bilen egen bruker og dele listene med denne og se hva som skjer da. Er borte ei ukes tid, så skal teste litt mer når jeg kommer hjem. Takker for tips så langt :)

Har laget bruker for bilen, sliter med det samme. Vi har i husholdet ei fellesliste vi legger til musikk som vi vil ha i bilen. Når vi logger på kontoen på ein PC eller lignande får vi opp lista, får lagret den osv, men når vi logger inn i bilen, er den bortevekk.
Einaste vi ikkje har prøvd sålangt, er om den kommer opp i "Recent songs/playlists". Håper nåken andre har funnet ut av det her snart  :)

Trultefan

Spotify Tesla app støtter ikke collaborative playlists "enda" derfor ser du dem ikke
Tesla Model Y Performance MY23
Morris Garages 4 Standard MY24

JayJay

Sitat fra: Trultefan på torsdag 27. juni 2019, klokken 11:16
Spotify Tesla app støtter ikke collaborative playlists "enda" derfor ser du dem ikke

Takk for info!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA